تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا در حمایت است زیرا هفته شلوغی را با CPI شروع می کنیم که فردا و FOMC فردا منتشر می شود.
  • دلار آمریکا در 9 ماه اول سال بسیار قوی بود، اما این قدرت در دو ماه و نیم گذشته کاهش یافته است و سؤالاتی را در مورد روندهای پایان سال و تجارت 2023 ایجاد کرده است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار آمریکا را دانلود کنید

دلار آمریکا در 9 ماهه اول سال جاری در یک روند تهاجمی قرار داشت، زیرا فدرال رزرو به افزایش فوق العاده نرخ بهره ادامه داد. با این حال، از زمان باز شدن سه ماهه چهارم، این روند به دلیل کاهش قیمت‌ها زیر سوال رفته است که با افزایش یورو و پوند انگلیس همراه شده است زیرا بانک‌های مرکزی در اروپا و بریتانیا نرخ‌ها را در تلاش برای مهار تورم افزایش می‌دهند. و با توجه به اینکه بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو تا سال 2023 افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، سرعت بیشتر افزایش در خارج از اروپا و بریتانیا به این ارزها اجازه داده است تا برخی از ضررهای قبلی خود را در برابر دلار آمریکا پس بگیرند.

این هفته تقویم اقتصادی بارگذاری شده است: ما از بانک های مرکزی در ایالات متحده، اروپا و بریتانیا در طول 18 ساعت بعد از ظهر چهارشنبه و صبح پنجشنبه می شنویم. ما همچنین تورم را از هر یک، با CPI ایالات متحده قرار است فردا منتشر شود، تورم انگلیس فردای آن روز (صبح چهارشنبه) و آخرین قرائت تورم اروپا برای ماه نوامبر در روز جمعه منتشر خواهد شد.

پس از آن، ما به پایان سال می رویم زیرا تمرکز احتمالاً به سمت تجارت 2023 تغییر خواهد کرد. اما، این هفته برای روندها بسیار بزرگ است.

دلار آمریکا

نه ماه برای ساخت و دو ماه و نیم طول کشید تا 50 درصد پس داده شود. در واقع، ما دقیقاً در آن نقطه 50 درصدی حرکت 2022 در دلار هستیم که روی 104.71 نمودار است. این سطح بسیار نزدیک به یک سطح قابل توجه دیگر است، زیرا اصلاح 23.6% از حرکت اصلی 2008-2022 در 104.38 ترسیم می شود، و این کمک کرد تا زمانی که دوشنبه گذشته شروع شد، سطح پایین باقی بماند.

نوامبر نزولی ترین حرکت برای DXY در بیش از 10 سال گذشته بود با تغییر شرط های افزایش نرخ، منجر به کاهش شدید گرینبک شد. سوال بزرگ قبل از تورم و سپس فدرال رزرو این است که آیا هنوز به کف رسیده است یا خیر.

نمودار هفتگی دلار آمریکا

نمودار هفتگی USD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

USD کوتاه مدت

از نمودار روزانه، ما می‌توانیم دید بهتری از آن تست پشتیبانی اخیر داشته باشیم و برخی نیز در اینجا هستند اقدام قیمت کسر شروع به وارد شدن به بازی می کند.

دوشنبه گذشته پس از تست پشتیبانی در بلندمدت، یک پایین ترین سطح را به همراه داشت سطح فیبوناچی. این منجر به جهش شد و قیمت تا پایان مسیر افزایش یافت میانگین متحرک 200 روزه، در این مرحله فروشندگان نوسان دیگری را در پیش گرفتند. این چیزی است که پس از آن اتفاق افتاده است که مورد علاقه است، زیرا قیمت از آن زمان به سطح فیبوناچی کوتاه‌مدت در 104.70 کاهش یافته است و اکنون در حال یافتن پشتیبانی و راه‌اندازی است. ممکن است بالاتر پایین.

و در طول چند هفته گذشته، این رفتار نزولی عقب مانده در حمایت یا پس از تست های پایین منجر به گوه افتادن، که اغلب با هدف برگشت های صعودی مورد توجه قرار می گیرد.

برای سطوح – میانگین متحرک 200 روزه همچنان مناسب است و این در حال حاضر با نوسان قیمتی که من در حدود 105.86 دنبال می‌کنم همخوانی دارد. یک لمس بالاتر از آن، در کوتاه مدت یک بالاتر به بالا می دهد، که در را برای آزمایش خط روند بالایی گوه باز می کند.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار روزانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

من این را در طول یک سال گذشته بسیار گفته ام و اگر به دنبال برخی از عناصر حمایتی برای بازی در دلار آمریکا هستید، ارزش آن را دارد که دوباره بگوییم، اما اگر قرار است دلار آمریکا هر گونه تغییر روندی را آغاز کند، به آن نیاز است. کمکی از یورو

ابزار DXY 57.6 درصد به یورو تخصیص داده شده است، به طوری که روند صعودی در 9 ماه اول سال جاری به دلار بسیار تحت تاثیر روند مشابه اما آینه ای در یورو قرار گرفت.

یورو در حال سقوط بود، زیرا تورم گسترده در اقتصاد جریان داشت، اما برخلاف ایالات متحده، رشد قابل توجهی وجود نداشت، در نتیجه سیاستگذارانی را که احساس نمی‌کردند توانایی مشابهی برای تنگ‌تر کردن پس‌زمینه پولی داشتند، محدود کرد. در ایالات متحده نشان داد. اما، بانک مرکزی اروپا طی سه ماهه گذشته با افزایش نرخ بهره پای میز مذاکره نشسته است و انتظار می رود روز پنجشنبه 50 واحد پایه دیگر حرکت کند.

ترس از قیمت انرژی اروپا نیز تغییر کرده است. با توجه به اینکه اروپا قبلاً مقدار قابل توجهی انرژی از روسیه دریافت می کرد، جنگ جاری این موضوع را زیر سوال می برد و این قاره را در موقعیت آسیب پذیری قرار می دهد. این یکی از نیروهای محرک ارز در طول تابستان بود، که همانطور که در اکتبر برجسته کردم، به نظر می رسید که در حال تغییر است.

مدت کوتاهی پس از آن، یورو/دلار آمریکا بالاتر از نرخ برابری قرار گرفت و گاوها از آن زمان رانندگی می‌کنند.

از نمودار هفتگی، یورو/دلار آمریکا به نقطه مقاومتی هم‌پیوسته رسید. سطح 1.0579 یک سطح توجه فیبوناچی است که به رسیدن به اوج هفته گذشته کمک کرد. اما، در اینجا یک خط روند نزولی نیز وجود دارد که از اوج های ماه می سال گذشته و فوریه امسال گرفته شده است. این پیش بینی در هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید، همسو با سطح 1.0579، و منجر به ساخت یک دوجی در نمودار هفتگی

این درب را برای پتانسیل عقب‌نشینی باز نگه می‌دارد، زیرا مقاومت در EUR/USD با تست حمایتی که در دلار آمریکا در بالا بررسی شد، مشبک می‌شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

نمودار هفتگی EUR/USD

نمودار هفتگی EURUSD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

GBP/USD

پویایی مشابهی در GBP/USD در حال حاضر وجود دارد. مقاومت در آنجا همچنان در سطح 1.2303 نشان می‌دهد، که علامت 50 درصدی حرکت اصلی می 2021 – سپتامبر 2022 است. این سطح از دو هفته پیش شروع شد و تا هفته گذشته در بالاترین سطح خود قرار داشت.

با این حال، عقب نشینی از آن اوج، در میانگین متحرک 200 روزه حمایت پیدا کرد، اما قبل از اینکه قیمت پشتیبان خود را برای آزمایش مجدد 1.2303 افزایش دهد. نگه داشتن در این سطح، در نتیجه ایجاد یک ارتفاع پایین تر، درب را برای پتانسیل عقب نشینی باز نگه می دارد.

نمودار روزانه GBP/USD

نمودار روزانه gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

مقاومت USD/CAD

دلار کانادا بسیار ضعیف بوده است. در حالی که نمودار روزانه بالا USD روند نسبتاً واضحی را نشان می‌دهد که در حال تثبیت به یک گوه افزایشی است، USD/CAD قدرت USD را نشان می‌دهد زیرا ضعف CAD به مراتب از USD پیشی گرفته است. حتی وجود دارد مثلث صعودیتنظیماتی شبیه به هم اکنون نشان داده می‌شود، با سرعت تند پایین‌ترین سطح‌ها که با سطح افقی مقاومت در سطح فیبوناچی بلندمدت مطابقت دارد. قیمت 1.3652 بازگردانی 61.8 درصدی حرکت اصلی 2020-2021 است.

این سطح بالاترین حد خود را از پنجشنبه تا جمعه هفته گذشته حفظ کرد و حمایت مربوطه در یک نقطه آشنا در حدود 1.3578 نشان داده شد. اگر گاوها بتوانند شکست را فراتر از 1.3700 وادار کنند، نقطه بعدی مقاومت در رقم بزرگ بعدی در نمودار، در حدود 1.3800 است.

نمودار روزانه USD/CAD

نمودار روزانه USDCAD

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

USD/JPY ظاهری مشابه با USD دارد، همراه با ضعف اضافی JPY. شکل گیری گوه نزولی مشابهی وجود دارد که در چند هفته گذشته ساخته شده است و در حالی که USD در تنظیمات بالا هنوز با خط روند مقاومت خود روبرو نشده است، USD/JPY قبلاً این حرکت را انجام داده است. این پس از چاپ بالاتر-کم در یک منطقه کلیدی در نمودار، که از ناحیه مقاومت تبدیل شده به حمایت در حدود 135.58 گرفته شده است، می آید. اگر قیمت بتواند از اوج چهارشنبه گذشته عبور کند، یک بالاتر به بالاتر برای مطابقت با بالاتر به پایین وجود خواهد داشت و این در را برای سناریوهای صعودی در جفت باز می کند.

سطح بزرگی که گاوها در برابر USD/JPY باید با آن روبرو شوند، 140 است سطح روانی. برای روندهای صعودی بلندمدت، این نقطه ای است که باید دوباره مدعی شود تا در را به روی سناریوهای ادامه صعودی تصویر بزرگ باز کند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

نمودار روزانه USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع