تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، AUD/USD، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • پس از تصمیم هفته گذشته نرخ FOMC، دلار آمریکا به عقب نشینی خود ادامه داد.
  • فدرال رزرو به طور خاص چیزی نگفته است، اما با توجه به واکنش در بازارهای فارکس و سهام، به نظر می رسد که امیدی برای یک محور نزدیک برای بانک مرکزی ایالات متحده وجود دارد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.
  • پیش بینی های فصلی به تازگی از DailyFX منتشر شده است و من نوشتم بخش فنی پیش بینی دلار آمریکا. برای دریافت متن کامل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

پس از افزایش نرخ بهره در هفته گذشته از سوی فدرال رزرو، دلار آمریکا به عقب نشینی خود ادامه داد. و برخلاف تصمیم نرخ ماه ژوئن، که در آن دلار در زمان انتشار بیانیه به بالاترین حد خود رسید، گرین بک صرفاً به وضعیت عقب نشینی خود در جلسه ژوئیه ادامه داد. با توجه به سقوط شدید بازدهی خزانه داری، به نظر می رسد که بسیاری انتظار دارند که فدرال رزرو در حال نزدیک شدن به چرخش باشد. یا – از سوی دیگر، ممکن است سرمایه‌گذاران برای سختی‌های پیش رو آماده شوند و در صورت ادامه شرایط رکود، خزانه‌های دارای تاریخ طولانی‌تر را در انتظار چرخش نهایی بارگذاری کنند. من این موضوع را در پیش بینی ارزش سهام برای هفته آینده مورد بحث قرار داده بودم، اما همچنان به FX و دلار آمریکا مربوط می شود.

هر چه که باشد، کاهش بازدهی تاثیر زیادی در سراسر بازارها دارد و در این مرحله، برای سهام مثبت و برای دلار آمریکا منفی است. با توجه به 13 سال گذشته که ابزار اصلی فدرال رزرو برای مبارزه با رشد آهسته و تورم حداقلی، تطبیق بیشتر، چه در قالب کاهش نرخ بهره یا چه در قالب QE، در این مسیر مشابه خواهد بود.

اما، این محیطی نیست که ما اکنون در آن هستیم. تورم همچنان در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته باقی مانده است و در حالی که نشانه های اولیه وجود دارد که احتمالاً ممکن است کمی کاهش یابد – هنوز هیچ چیز قطعی نیست. و با توجه به اظهارنظرهای اخیر اعضای فدرال رزرو، مانند نیل کشکاری دیروز، به نظر می رسد فدرال رزرو برنامه هایی برای ادامه تشدید تا زمانی که تورم تحت کنترل نباشد، دارد.

از نمودارهای بلندمدت، دلار آمریکا بسیار نزدیک به اوج های اخیر باقی مانده است یک فتیله فوقانی کشیده از شمع اخیراً تکمیل شده ماه گذشته نشان دهنده پاسخ قوی فروشندگان در سطح 76.4٪ اصلاح فیبوناچی از حرکت عمده 2001-2008.

نمودار قیمت ماهانه دلار آمریکا

نمودار ماهانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

از نمودار هفتگی دلار زیر، می‌توانیم ببینیم که قیمت‌ها کمی بیش از 50 درصد از روند صعودی اخیر، از پایین‌ترین حد اواخر ماه مه تا بالاترین سطح جولای ردیابی شده‌اند. همچنین پشتیبانی بالای 105 وجود دارد سطح روانیکه همچنین نقطه مقاومت قبلی بود. این یک نقطه جالب برای یک چرخش بالقوه در دلار است.

نمودار هفتگی دلار آمریکا

نمودار هفتگی دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

با پایین آمدن به نمودار روزانه USD، می توانیم جزئیات بیشتری را در حرکت عقب نشینی بدست آوریم و می توانیم ببینیم که کجا یک تشکیل گوه در حال سقوط ساخته است، همچنین به شکل یک پرچم گاو نر. این می تواند در را برای سناریوهای معکوس صعودی کوتاه مدت باز نگه دارد که در این مورد با جهت روند بلندمدت همسو می شود.

از نظر زمینه، اصلاح 38.2% از آن روند صعودی اخیر نقطه مرجع خواهد بود، زیرا تقریباً با بخش مقاومت گوه همخوانی دارد.

نمودار قیمت روزانه دلار آمریکا

نمودار روزانه دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

از نظر دلار آمریکا، زمینه دیگری وجود دارد که از EUR/USD می آید. من از آن زمان در مورد این موضوع صحبت می کنم سطح برابری چند هفته پیش وارد عمل شد. این یک سطح روانی عمده است، و با توجه به اینکه یورو در زمان شروع آن قیمت چقدر کشش داشت، ادامه شکست به زیر سطح اصلی احتمالاً به افزایش قابل توجهی در انگیزه نیاز داشت. افزایش اسپرد اعتبار در اروپا می تواند عامل محرک یا احتمالاً ترس از رکود اقتصادی بیشتر در اروپا باشد.

با توجه به میزان فروش شدید EUR/USD در سال گذشته و تغییر آن، کاهش بیش از 2000 پیپ نسبت به بالاترین حد خود در ماه می 2021 با شتاب در حرکت اخیر، این جفت ممکن است به سادگی به کمی عقب نشینی قبل از فروشندگان نیاز داشته باشد. در نهایت می تواند آن سطح برابری را پشت سر بگذارد. و اگر از نمودار روزانه به EUR/USD نگاه کنیم، حتی می‌توانیم محدوده‌ای را ببینیم که ممکن است اولین گام به سوی چنین اصلاحی باشد.

توجه داشته باشید که چگونه EUR/USD در 9 روز از 9 روز معاملاتی گذشته مقاومتی را بین 1.0220-1.0233 مشاهده کرده است. یک الگوی مستطیل. این یک محدوده بسیار ثابت در جفتی است که قبلاً یک جفت پرنوسان بود، و تا کنون از طریق افزایش 50 واحد پایه بانک مرکزی اروپا و همچنین افزایش 75 واحد پایه اخیر فدرال رزرو حفظ شده است. این محدوده تا دیروز ادامه داشت، یعنی زمانی که قیمت ها به بالاترین سطح بسته روزانه خود از اوایل جولای رسیدند. این حرکت حتی دیروز خارج از مقاومت نیز مورد آزمایش قرار گرفت، و قبل از اینکه فروشندگان دوباره ظاهر شوند، قیمت را به محدوده بازگرداند.

به نظر من، این یک بازار بیش از حد فروش را برجسته می کند که در آن فروشندگان از باز شدن خیلی نزدیک به نرخ برابری دلهره دارند. این نیز چیزی است که می‌تواند منجر به عقب‌نشینی یا اصلاح شود، در واقع برخی از کوتاه‌مدت‌های کوتاه‌مدت را از بین می‌برد، زیرا نقض اوج‌های کوتاه‌مدت باعث توقف‌های انتهایی می‌شود و پس از آن روند غالب می‌تواند برای از سرگیری آماده شود.

حتی نقطه‌ای جالب برای چنین سناریویی وجود دارد و این می‌تواند به دنبال آزمایش مجدد ناحیه 1.0340-1.0365 باشد، که اولی پایین‌ترین سطح EUR/USD برای 19 سال قبل از خروج در ماه گذشته بود.

سوال بزرگ این است که آیا خرس های یورو/دلار آمریکا به اندازه کافی عقب نشینی خواهند کرد تا به آن شکست کوتاه مدت اجازه دهد تا قیمت را به نقطه احتمالی مقاومت پایین تر سوق دهد.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

GBP/USD اصلاح کابل

من چند هفته پیش شروع به بررسی پتانسیل برگشت در GBP/USD کردم، درست پس از اینکه یک گوه در حال سقوط در مسیر پایین آمدن به پایین ترین سطح دو سال اخیر شکل گرفت. سازندهای گوه در حال سقوط اغلب با هدف معکوس‌های صعودی دنبال می‌شوند و این فرضیه را مطرح می‌کنند که همان فقدان انگیزه در سطوح پایین یا نزدیک به آن، در نهایت می‌تواند به نمایش قدرت تبدیل شود.

در GBP/USD، این به سادگی یکی از جذاب‌ترین مناطق برای ریسک غیر دلاری در آن زمان با توجه به آن شکل‌گیری به نظر می‌رسید. و در چند هفته پس از آن، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه دادند و GBP/USD اکنون پس از شکستن یک شمع نزولی با شیب شدید، به بالاترین سطح ماهانه خود رسیده است.

یک وجود دارد بانک انگلستان تصمیم نرخ در روز پنجشنبه و من واقعاً مطمئن نیستم که چگونه آن را به جز مقدار مطلق نوسانات احتمالی در نظر بگیرم. اما، با توجه به شرایط فعلی قیمت، اگر خریداران بتوانند این خط را حفظ کنند، ممکن است در خط مقدم روند صعودی باشیم. حمایت کوتاه مدت حول نقطه مقاومت قبلی یعنی 1.2187 نشان داده شده است. کمی عمیق تر، نقطه حمایت ثانویه است، در حدود 1.2068.

و اگر فروشندگان برای بالا بردن قیمت‌ها به زیر منطقه 1.2000-1.2021 برسند، سناریوهای معکوس دیگر جذاب نخواهند بود.

نمودار قیمت GBP/USD هشت ساعته

نمودار قیمت gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

AUD/USD

در مورد موضوع بانک‌های مرکزی، دیشب از RBA شنیدیم و آن‌طور که قبلاً به نظر می‌رسید جنگ‌طلب نبودند. بنابراین، علیرغم افزایش 50 بشکه ای، دلار استرالیا/دلار آمریکا با ضعف مواجه شده است و این تا حد زیادی بر اساس لحنی است که بانک از طریق افزایش نرخ بهره دیشب داشت. برای مطالعه بیشتر، این مقاله از دانیل مک کارتی در مورد این موضوع را بررسی کنید.

با توجه اقدام قیمت – مانند GBP/USD، AUD/USD در اواخر دوره بهبودی را به همراه داشت، و از یک شکل گوه در حال سقوط خارج شد که کمی طولانی تر از شکل گیری بالا در GBP/USD بود. در AUD/USD، این فشرده‌سازی گوه‌ای از اواخر ماه مارس ادامه داشت، زیرا جفت کبوتر از 0.7650 تا 0.6682 پایین آمد، تقریباً 1000 پیپ.

اولین بخش از پرش، که حدود یک هفته طول کشید، خیلی سریع ظاهر شد. اما از 20 جولایهفتمدر حالی که این جفت در حال صعود به سمت بالا بود، چرخش قابل توجهی در نمودار وجود داشت، و در نهایت وارد یک منطقه مقاومت شد که از سطح روانشناختی 0.7000 تا سطح فیبوناچی در 0.7053 را شامل می شود. این منطقه ای بود که شب گذشته قبل از RBA در بازی بود.

از آنجایی که بانک مرکزی استرالیا کمتر به نظر می رسد، این جفت ارز عقب نشینی کرده است – و اکنون در حال آزمایش یک نقطه کلیدی پشتیبانی در 0.6911 است. این همان نقطه‌ای است که هفته گذشته پایین‌ترین سطح را نگه داشت و نزدیک به یک اصلاح فیبوناچی کلیدی که با خط روند مقاومت همخوانی دارد، تشکیل گوه در حال سقوط را تشکیل می‌دهد.

نمودار هشت ساعته AUD/USD

نمودار هشت ساعته audusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUDUSD در Tradingview

USD/JPY

با توجه به تداوم سقوط بازدهی خزانه داری ایالات متحده، USD/JPY با تهاجم عقب نشینی کرده است. همانطور که قبلاً بارها دیده شد، هنگامی که نرخ های ایالات متحده در حال افزایش است، سطح بالای USD/JPY می تواند برای معامله گران جذاب باشد. با توجه به اینکه بانک ژاپن همچنان روی نرخ‌های منفی می‌نشیند، نرخ‌های بالاتر ایالات متحده به معنای مبادله یا مبادله بیشتر است و این می‌تواند منجر به تقاضای بیشتر در USD/JPY شود.

این تقاضای بیشتر در USD/JPY به افزایش قیمت ها کمک می کند، بنابراین انجام معاملات می‌تواند هم از نرخ‌های بالاتر و هم از قیمت‌های بالاتر سود حاصل کند، زیرا سایر معامله‌گران از افزایش تقاضا پیروی می‌کنند. این یک سناریوی همزیستی زیبا در زمانی است که کار می کند و از مارس امسال تا به حال داشته است. تا همین اواخر، یعنی.

با ادامه کاهش بازدهی آمریکا، حتی با افزایش بیشتر فدرال رزرو، USD/JPY عقب نشینی عمیق تری داشته است. و با افزایش روند معکوس، سایر معامله گرانی که معامله حمل به USD/JPY را دنبال کرده بودند، شاهد معکوس شدن هستند.

این همان جایی است که عبارت “از پله ها بالا، اما از آسانسور پایین بروید” از اینجا می آید. از آنجایی که قیمت‌ها با پیش‌بینی آنچه در گوشه‌ی بعدی رخ می‌دهد شروع به کاهش می‌کنند، واکنش معامله‌گران دیگر می‌تواند این حرکت را تسریع کند – که می‌تواند باعث وحشت در جاهای دیگر شود و منجر به شتاب بیشتر شود.

این هنوز زود است – اما با توجه به اینکه این روند صعودی چقدر شکل گرفته است، در صورتی که این موضوع همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است فضای بیشتری برای کاهش USD/JPY وجود داشته باشد. سطح اصلی بعدی حمایت در نمودار من، سطح روانی 130 است. اگر فروشندگان بتوانند به صورت کوتاه مدت از آن عبور کنند، موضوع معکوس نزولی می تواند سطح دیگری از علاقه را به خود جلب کند. در حال حاضر، قبلی دو رویه در 131.25 می تواند به عنوان حمایت ثابت شود و اگر نوار روزانه بالاتر از آن سطح بسته شود، ممکن است سناریوهای صعودی کوتاه مدتی برای کار با آنها وجود داشته باشد، که اساساً به دنبال افزایش قیمت ها به منطقه احتمالی مقاومت پایین تر و بالا هستند.

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه usdjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع