تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، AUD/USD، USD/CHF، USD/JPY


نقاط صحبت دلار آمریکا:

دلار آمریکا به بالا برگشته است مقاومت در برابر اقدام قیمت و رقابت برای شکست. جالب اینجاست که EUR/USD یکی از نقاط فشار اصلی در حال حاضر نیست، زیرا این جفت در حال حاضر پشتیبانی بالاتر و پایین را در اطراف دسته برابری به دست آورده است. تا کنون در این هفته، سهم عمده‌ای در روند صعودی دلار کاهش عمیق‌تری در پوند/دلار بوده است تا با ادامه شکست دلار/ین.

نمودار چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار چهار ساعته دلار آمریکا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

در EUR/USD، یک کسر جالب در حال حاضر وجود دارد. در 24 ساعت گذشته، شایعات و کنایه‌هایی در اطراف بانک مرکزی اروپا شنیده شد مبنی بر اینکه این بانک ممکن است به دنبال افزایش 75 واحدی در تصمیم ماه سپتامبر خود باشد. به نظر می رسد این به وضوح برای متوقف کردن خونریزی در واحد پولی طراحی شده است که نتوانسته است جایگاه خود را در سطح برابری طاقدار حفظ کند.

متأسفانه به نظر می‌رسد که این شایعات حداقل تا کنون برای قیمت یورو/دلار کمک چندانی نکرده‌اند، زیرا هر پرش فروخته شده است. این احتمالاً از چند انگیزه مختلف ناشی می شود که کلید آن بدبینی شدید در اطراف افق اقتصادی منطقه یورو است. در حالی که ممکن است بانک بتواند 75 بشکه در روز افزایش یابد، بعد چه می شود؟ آیا آنها می توانند با انتظارات افزایش نرخ بهره در آینده از FOMC پیشی بگیرند؟ از آنجا که با توجه به اعداد و ارقام رشد و در شرایطی که تورم منطقه یورو در آن قرار دارد، این امر بسیار بعید به نظر می رسد، این مسیر دشواری را در پیش رو دارد.

صحبت از تورم منطقه یورو، امروز صبح آخرین قسط آن داده را دریافت کردیم و زیبا نبودبا تورم منطقه یورو 9.1 درصد و تورم ایتالیا 8.4 درصد. بانک مرکزی اروپا از ماه گذشته شروع به افزایش نرخ‌ها کرده است و نتوانسته است جلوی فروش ارز واحد را بگیرد. EUR/USD پس از آن افزایش نرخ، بیش از یک هفته در محدوده ای قرار داشت – با یک راننده در نهایت قادر به شکستن بن بست ناشی از چاپ CPI ایالات متحده در اوایل ماه اوت بود.

این منجر به شعله ور شدن EUR/USD تا نقطه حمایت قبلی شد که حول سطح 1.0350 ترسیم شد. فروشندگان به شدت پاسخ دادند و به سرعت برای تست دیگری از سطح روانی برابری که بیش از یک هفته بعد همچنان به مبارزه ادامه می دهد، فشار آوردند.

نمودار روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

کوتاه مدت EUR/USD اقدام قیمت نشان می دهد که این بازار چقدر شلوغ بوده است. به نظر من، یک منبع این رکود در فروش، سطح روانی برابری است. همانطور که تاکید کردم، یک سطح روانشناختی عمده از آن ماهیت معمولاً کمی زمان می‌برد تا جا بیفتد.

هنگامی که روند صعودی EUR/USD در سال 2002 افزایش یافت، این جفت ارز شش ماه طول کشید تا در نهایت برابری را پشت سر بگذارند. خیلی ساده، قیمت 1.0001 بیش از دو پیپ بالاتر از 0.9999 احساس می‌شود، و این می‌تواند اصطکاک ایجاد کند، زیرا ممکن است برخی سرمایه‌گذاران از قیمت‌های بالاتر اجتناب کنند، زیرا آنها خیلی گران هستند.

این می تواند در مسیر نزولی نیز کار کند، با «احساس» EUR/USD بسیار ارزان تر از تنها دو پیپ زیر 1.0001 با نرخ نقطه ای 0.9999. اگر رکود بیشتری در فروش وجود نداشت، اینجاست که جای نگرانی وجود دارد. من در مورد این موضوع در غواصی عمیق EUR/USD چند هفته پیش و این موضوع برای امروز باقی مانده است.

اکنون، با توجه به آنچه گفته شد، دقیقاً یک موضوع صعودی رو به رشد در اطراف یورو وجود نداشته است زیرا هر سنبله محو شده است. این احتمالاً از این واقعیت ناشی می‌شود که به محض اینکه یورو/دلار آمریکا سیر صعودی پیدا کرد، هجوم فروشندگانی که به دنبال رسیدن به بالاترین قیمت‌های جدید هستند همراه با شک و تردید شدید نسبت به پتانسیل صعودی ارز واحد وجود دارد. و با نگاهی به وضعیت بنیادی، با انتظار افزایش سرسام آور قیمت انرژی از طریق برنده و در شرایطی که بانک مرکزی اروپا بین سنگ و مکان سخت قرار دارد – این قابل درک است.

بنابراین، به نظر می‌رسد این یکی از آن موقعیت‌های ناخوشایند است که در آن پس‌زمینه بنیادی منفی و نزولی است – با این حال، پس‌زمینه فنی سطح قوی پشتیبانی را نشان می‌دهد که بدون شکست قابل توجهی خم شده است. با اصرار کافی از سوی فروشندگان و انگیزه کافی از سرفصل‌ها، این سطح همچنان می‌تواند جای خود را بدهد، همانطور که در دسامبر 2002 به مضامین صعودی انجامید. در این مرحله، به نظر می‌رسد این سوال وجود دارد که چقدر فشار ممکن است قبل از اینکه فروشندگان در نهایت جدا شوند، افزایش یابد.

در حال حاضر، من در حال پیگیری پشتیبانی در 0.9950 و. در سمت مقاومت، 1.0044 همچنان مرتبط باقی می ماند، پس از آن 1.0069 وارد معادله می شود، و سپس ما حمایت محدوده قبلی از شکل مستطیل را داریم که از حدود 1.0096 تا 1.0021 ادامه دارد.

نمودار قیمت دو ساعته EUR/USD

یورو نمودار دو ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

من GBP/USD را در عنوان این مقاله لیست نکردم زیرا صادقانه بگویم در حال حاضر مطمئن نیستم چگونه به آن بپردازم.

همانطور که در مورد دلار این هفته صحبت کردم فنی پیش بینی، این جفت ظاهراً ادامه خرابی داشتند، که دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده است. و اکنون در پایین ترین سطح دو ساله خود معامله می شود و RSI در تمام نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه در محدوده فروش بیش از حد است.

اکنون، یک هشدار مهم این است که RSI یک شاخص زمان بندی وحشتناک است، حداقل به نظر من، و این لزوما به این معنی نیست که فروش تمام شده است. اما، نشان می‌دهد که چقدر این حرکت در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت مختلف طولانی شده است. حمایت قبلی در اطراف سطح روانی 1.1750 می تواند به عنوان پتانسیل مقاومت کوتاه مدت باقی بماند.

نمودار قیمت GBP/USD چهار ساعته

نمودار چهار ساعته gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

AUD/USD

من می‌خواستم AUD/USD را بررسی کنم، زیرا تفاوت‌هایی با آنچه در بالا در GBP/USD نگاه کردم وجود دارد. در حالی که کابل در حال ذوب شدن بوده است، AUD/USD در حین پشتیبانی، ملایم‌تر بوده و به ساختن کابل دیگر کمک کرده است. تشکیل گوه در حال سقوط. این اغلب با هدف معکوس‌های صعودی دنبال می‌شود، اما با توجه به روند کلی، من محتاط هستم که به دنبال ادامه قابل توجه باشم. با این حال، این می تواند برای کسانی که انتظار شکستن دلار در حال حاضر را ندارند، جالب باشد. در عوض به دنبال یک حرکت عقب نشینی باشید که ممکن است منجر به شکست شود.

برای آن نقطه برتر، AUD/USD برای آزمایش مجدد مقاومت در سطح روانی 0.6943 یا شاید حتی 0.7000 می تواند مورد توجه باشد.

نمودار قیمت هشت ساعته AUD/USD

نمودار هشت ساعته audusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; AUDUSD در Tradingview

USD/CHF

یکی از جفت های اصلی که اخیراً در روند ترند مشکلی نداشته است USD/CHF است. این جفت ارز تا ماه جولای و تا آگوست کاهش یافت و در نهایت در حوالی انتشار داده های CPI در اوایل این ماه به پایین ترین حد خود رسید.

اما، از آنجایی که فدرال‌رزرو با تلاش‌های انقباض‌تر خود راسخ‌تر شده و فدرال‌رزرو شفاف‌تر شده است، افزایش دلار/فرانس‌فرنگ لحن صعودی ثابتی به خود گرفته است.

در این مرحله، قیمت در سطح بالایی قرار دارد. اما، پتانسیل حمایت بالاتر و پایین در اطراف وجود دارد اصلاحات فیبوناچی در 0.9763 و .9687.

نمودار چهار ساعته USD/CHF

نمودار چهار ساعته USDCHF

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCHF در Tradingview

USD/JPY قبل از اوج متوقف شد

USD/JPY با یک سری شکست در هفته گذشته به روند صعودی خود ادامه داد. حرکات به نظر من نسبتاً ناهموار به نظر می رسید و بازار کشیده است. نگاه کرده بودم یک شکست برپایی دو هفته پیش و سپس دوباره هفته گذشته.

در این مرحله، یک سطح اصلی بالای سر قرار دارد و آن بالاترین سطح 24 سال اخیر در این جفت است که در 139.39 ترسیم شده است. فراتر از آن 140.00 است سطح روانی که از سال 1998 برای USD/JPY در جریان نبوده است.

نمودار قیمت هشت ساعته USD/JPY

نمودار هشت ساعته USDJPY

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع