تغییر قیمت دلار و دارایی های ریسک، پیش بینی تحولات عمده گرایش را از بین می برد


S&P 500، Dollar، VIX، Fed Forecast و سیاست پولی نکات صحبت:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 137; EURUSD صعودی بالای 1.0000; S&P 500 نزولی زیر 4030
  • کاهش سه روزه شاخص دلار DXY از SMA 200 روزه خود در هفته گذشته باعث افزایش شدید 0.8 درصدی امروز شده است، اما آیا این یک حرکت متوقف کننده است؟
  • در حالی که S&P 500 توانست بالاتر از SMA 200 روزه خود در جمعه باقی بماند، ما به زیر سطح فنی برجسته بازگشته ایم و به محدوده باریک هفته های گذشته بازگشته ایم.

توصیه شده توسط John Kicklighter

ایجاد اعتماد در معاملات

اتهامات گمانه‌زنی‌ای که در ابتدا تا اواسط هفته گذشته شاهد بودیم، دقیقاً به سرعت در حال حرکت در آخر هفته نرسید. برای دارایی های متمایل به ریسک مانند شاخص های ایالات متحده، شکست فنی به سرعت پس از راه اندازی متوقف شد و برخی مقاومت های سربار جدی را حفظ کرد. در مقایسه، لغزش دلار توانست در کاهش خود به پایین‌ترین حد پنج ماهه و از طریق SMA 200 روزه (در شاخص DXY) کشش کمی بیشتر داشته باشد. هر دو حرکت اصلاحی را برای شروع هفته تجربه کرده اند و بحث را در مورد اینکه روند غالب در مقابل حرکت متقابل چیست باز می کند. تصویر بزرگ، سال 2022 شاهد یک روند نزولی کلی برای S&P 500 – به عنوان معیاری برای “ریسک” – هم از نظر فنی (20 درصد اصلاح از بالاترین سطح تاریخ) و هم از نظر ارزیابی کلی مشارکت کنندگان در بازار بود. بنابراین، کاهش 1.8- درصدی نسبت به شاخص در روز دوشنبه را می توان صرفاً به عنوان بازگشت به روند غالب یا عقب نشینی در چارچوب روند صعودی دو ماهه اخیر در نظر گرفت. اینجاست که تکنیک‌ها می‌توانند کمی بیشتر روی سوگیری تأثیر بگذارند. در حالی که ریسک رویداد اساسی قابل توجهی برای ایجاد نوسان وجود دارد، انتظار می‌رود این اتفاقات سنگین در هفته آینده رخ دهد. بنابراین، در حال حاضر، تمرکز من روی SMA 20 روزه و کف گوه از پایین ترین سطح 13 اکتبر در 3965 به عنوان راهنمای من برای حمایت باقی می ماند، در حالی که مقاومت خط روند سال 2022 در نوسانات اصلی در حدود 4090 سقف تراکم است.

نمودار S&P 500 با SMAهای 20 و 200 روزه (روزانه) پوشانده شده است

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با توجه به پیش‌بینی FOMC و سایر رویدادهای کلیدی هفته بعد و پاسخ نابرابر به کاهش قیمت PCE و NFP تا پایان هفته گذشته، من نسبت به توانایی S&P 500 برای متعهد شدن به روند این هفته مشکوک بودم. گزارش فعالیت بخش خدمات ISM که در جلسه گذشته منتشر شد به فرسایش کشش اساسی افزود. به طور کلی، نماینده ترین (و به موقع) معیار اقتصاد ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای از 54.4 به 56.6 افزایش یافت – که نگرانی ها را پس از همتای کارخانه ای خود که در هفته گذشته منتشر شد برطرف کرد. علاوه بر این، خوانش مؤلفه ها نشان داد که فعالیت تجاری افزایش یافت (55.7 به 64.7)، اشتغال مثبت شد (49.1 به 51.5) و سنج قیمت ها کمی تغییر کرد (70.7 به 70.0). به طور کلی، این می‌تواند این گمانه‌زنی را تقویت کند که فدرال رزرو نرخ پایانی بالاتری را که پاول در چهارشنبه گذشته تکرار کرد، دنبال خواهد کرد، جایی که بازار در ابتدا روی سرعت پایین‌تر افزایش اظهارنظر تمرکز داشت.

همین زمینه برای دیدگاه سفته‌بازی احتمالاً برای دلار آمریکا وجود دارد، اما در اینجا قیمت‌گذاری در سطح دسامبر و نرخ پایانه احتمالاً کمتر حساس است. گرین‌بک با وجود اینکه بسیاری از بانک‌های مرکزی همتای آن رژیم‌های سخت‌گیرنده خود را دنبال می‌کنند، به بالاترین حد در چند دهه گذشته رسید. نرخ ها ممکن است همچنان برای ارز مهم باشند، اما نه در قالبی که ما معمولاً به آن مشکوک هستیم. در زیر، بازدهی 2 ساله خزانه داری (نمایشی برای نرخ های صندوق فدرال رزرو) و شاخص نوسانات VIX (معیار “ترس”) را روی هم گذاشته ام. هر دو از همبستگی بالایی با دلار در یک مبنا 20 روزه برخوردار هستند، که نشان می دهد نقش یک ارز سنتی را بازی می کند. آیا این برای بازگرداندن گاوها کافی است؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار شاخص دلار DXY با SMAهای 20 و 200 روزه، نرخ تغییر 20 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

یکی از ملاحظاتی که علیه چشم انداز افزایش روند بهبود جدی دلار کار می کند، فقدان ریسک رویداد قابل توجهی در پیش است. این امکان وجود دارد که یک سوگیری عمومی بتواند بازار را به یک روند معنادار برساند، اما چنین حرکت مولد معمولاً مستلزم اعتقاد جدی است. رویدادهای کلان برای نظارت بر روی اوراق بهادار وجود دارد، اما هیچ چیزی که بتواند مقیاس احساسات را بازتعریف کند و یا سیاست کلی پولی فدرال رزرو جاه طلبانه نیست. تراز تجاری ایالات متحده و شاخص مدیریت لجستیک LMI برای اکتبر و نوامبر به ترتیب می توانند بینشی ارائه دهند، اما بعید است که لحن بازار را تغییر دهند. تا زمان نظرسنجی UofM Consumer Confidence چیزی به این بزرگی از طرف ایالات متحده واقعاً نشان داده نشد. اما در آن زمان، ما در تصمیم گیری نرخ FOMC در 14 دسامبر خواهیم بود.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

در مورد تصمیمات نرخی صحبت می کنیم، ما در حال اجرای تصمیمات بانک مرکزی توسعه یافته و بازارهای نوظهور اصلی هستیم که برای این هفته برنامه ریزی شده است. با شروع تجارت سه‌شنبه، ما موظف هستیم که بانک مرکزی استرالیا (RBA) در مورد موضع خود صحبت کند. اجماع اقتصاددانان برای افزایش 25 واحدی به معیار 3.10 درصدی است. سرعت و اظهارات قبلی نشان می دهد که این بانک مرکزی سریعتر از همتایان خود مانند فدرال رزرو به نرخ پایانی نزدیک می شود. کمتر از یک ماه پیش، پیش‌بینی نرخ معیار RBA از طریق معاملات آتی نشان می‌داد که این گروه تا سطح حدود 3.90 درصد افزایش می‌یابد، اما همین ابزارها در حال حاضر تا اواسط سال 2023 در سطح 3.42 درصد قیمت‌گذاری می‌شوند. حرکت 25 واحدی در این جلسه احتمالاً گرمای کمی را در میان معامله‌گران استرالیایی ایجاد می‌کند (مگر اینکه آنها با شدت بیشتری ادامه دهند یا صعود کنند)، بلکه تمرکز روی لفاظی‌ها خواهد بود. اگر واقعاً شکست‌ها را بیشتر کاهش دهند، می‌تواند اصلاح AUDUSD را افزایش دهد یا 91 شکست از AUDJPY را ترغیب کند. با نگاهی به آینده، مهم است که توجه داشته باشید که بانک کانادا در روز چهارشنبه همراه با بانک مرکزی هند و بانک مرکزی برزیل رو به رشد است.

نمودار وضعیت نسبی سیاست پولی بانک های مرکزی عمده

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع