تغییر دلار و رالی S&P 500 تمرکز بر انتشار CPI امروز ایالات متحده را تقویت می کند


نقاط صحبت S&P 500، VIX، CPI، EURUSD و GBPUSD:

  • را بازار چشم انداز: EURUSD صعودی بالای 1.0000; نزولی طلا زیر 1680
  • هفته معاملاتی جدید با افزایش ریسک در نیمه دوم هفته گذشته آغاز شد – S&P 500 را به یک صعود 4 روزه و یک همبستگی غیرمعمول با VIX سوق داد.
  • شاید از نظر فنی قابل توجه ترین عقب نشینی طولانی مدت از دلار باشد که به ویژه در پس زمینه CPI روز سه شنبه به نظر می رسد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

گسترش غیرقابل انکار دارایی های ریسک اما شک و تردید فراوان برای محکومیت

ما هفته معاملاتی جدید را با تداوم ریسک قوی که نیمه دوم هفته گذشته را تعریف کرد، آغاز کردیم. و با انجام این کار، بازارها برخلاف هنجارهای فصلی به فعالیت خود ادامه می دهند. وقتی صحبت از میانگین‌های تاریخی به میان می‌آید، جزم‌گرا هستم، اما ارتباط آماری با این مفروضات وجود دارد. وقتی مسائل اساسی سیستمی را که در پس‌زمینه کنونی ما کمین کرده‌اند را اضافه می‌کنید، به نظر می‌رسد دلایل زیادی وجود دارد که با احتیاط ادامه دهید. شک و تردید من برای لحظه‌ای کنار گذاشته شد، در بازارهای همسو با سفته‌بازی که از این هفته شروع می‌شود، یک اتهام گسترده وجود داشت. سهام جهانی، بازارهای نوظهور و تجارت حامل از سودهای گسترده (اگر نه فشرده) برخوردار بودند که معیارهای من را برای همبستگی هنگام قضاوت درباره تأثیر احساسات برآورده می کند. برای S&P 500، پیشرفت 1.1 درصدی چهارمین صعود متوالی بود که با طولانی ترین روند (پنج مورد دیگر) از 8 نوامبر مطابقت دارد. ما باید 10 ماه به عقب برگردیم تا هر گونه اشاره ای به دوره طولانی پیدا کنیم. این به طور ذاتی به یک هشدار تبدیل نمی شود، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت.

نمودار S&P 500 با حجم، SMAهای 20 و 200 روزه و همچنین ROC 3 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در یک رالی چهار روزه، ممکن است پیدایش یک تغییر روند صعودی بلندمدت را ببینیم که می‌تواند سقف مصنوعی دوره‌های کوتاه‌مدت را در سال 2022 شکسته یا قبل از تمدید بیشتر، یک بازنشانی فنی پیدا کند. این با نگرانی‌های من درباره پیش‌بینی‌های روند سیاست پولی تهاجمی یا ترس‌های ماندگار از رکود سازگاری ندارد، اما «بازار» جمعی تعیین می‌کند که چه چیزی اولویت دارد. عامل دیگری که می تواند به رالی چهار روزه و زمینه فصلی اضافه کند که نشان می دهد سه هفته آینده از لحاظ تاریخی میانگین زیان S&P 500 را نشان می دهد (زمانی که میانگین تقسیم بندی 52 هفته ای را به سال 1900 می دهیم)، رابطه غیر معمول بین شاخص است. و شاخص نوسانات VIX در جلسه گذشته. به طور معمول، معیار “ریسک” و شاخص “ترس” معکوس حرکت می کنند، اما روز دوشنبه اینطور نبود. ما شاهد اولین افزایش 1.0 درصدی یا بیشتر S&P 500 و افزایش یک دستگیره یا بیشتر VIX در دو سال خواهیم بود. این اتفاق به هیچ وجه رایج نیست و دو رویداد آخر نزدیک به قله های کوتاه مدت رخ داده است. عاقلانه است که فرض نکنیم این الگو باید تکرار شود، اما باید تفکر برانگیز باشد.

نمودار S&P 500 با شاخص نوسانات VIX با حرکات «معنادار» و همبسته مثبت پوشانده شده است.

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

سرعت بنیادی به طور قابل توجهی افزایش می یابد

وقتی نوبت به انگیزه هزینه افتتاحیه از دارایی‌های ریسکی می‌رسد، نمی‌توانم انکار کنم که یک پهلوگیری اساسی وجود نداشته است که گاوها بتوانند پیش‌بینی‌های خود را برای آن مخالفت کنند. در حالی که من معتقد نیستم که یک مورد صعودی متعادل وجود داشته باشد که بتوان روی آن تکیه کرد. با این وجود، به نظر می‌رسید که گزارش انتظارات تورمی مصرف‌کننده نیویورک فدرال رزرو در ماه آگوست دقیقاً به اعصابی که این گروه آشکار کرده بود ضربه زد. بر اساس نظرسنجی این بانک، انتظارات برای فشارهای تورمی در یک سال آینده به 5.7 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد در 10 ماه گذشته رسید، در حالی که در سه سال اخیر به 3.2 درصد رسید. این علوفه مشخصی برای انتشار CPI ایالات متحده است که اواخر امروز منتشر می شود. علاوه بر این، مفروضات بازار را در مورد کاهش سریع فشار قیمت ارزیابی شده در نرخ های سربه سر تقویت می کند. با این اوصاف، بالا رفتن نرخ تورم یک مسیر خودکار به نرخ هدف فدرال رزرو نیست. در واقع، اعضای فدرال رزرو به سختی هشدار دادند که ارقام تورم کوتاه مدت، رکود اقتصادی و حتی رکود بازار اشتهای گروه را برای پیشی گرفتن از منحنی قیمت ها مهار نمی کند. با این اوصاف، اعضای FOMC در خاموشی رسانه ای خود قرار دارند، بنابراین CPI آینده ایالات متحده به عهده بازار است که آن را تفسیر کند.

تقویم رویدادهای کلان اقتصادی مهم

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

وقتی نوبت به پیش‌بینی‌های رسمی گزارش تورم مصرف‌کننده در ماه اوت در خارج از ایالات متحده می‌رسد، پیش‌بینی اجماع برای تعدیل بیشتر فشار قیمت‌ها از 8.5 به 8.1 درصد است، در حالی که تورم اصلی از 5.9 به 6.1 درصد افزایش می‌یابد. تعدیل بیشتری در سرعت انتظار می رود که با عقب نشینی دلار و جهش در شاخص ها حرکت کند. به این ترتیب، یک نتیجه قوی تر از حد انتظار می تواند تاثیر بیشتری را برانگیزد. از سوی دیگر، حرکت‌های امدادی که از ارز و سهام دیده‌ایم، احتمالاً ظرفیت یک به‌روزرسانی کمک‌های کلان را کاهش می‌دهد که کشش جدی ایجاد می‌کند. با این حال، چگونگی روند بازار اخبار در هوا است. با توجه به اینکه فدرال رزرو در دوره خاموشی رسانه ای خود تحمیلی خود در آستانه رویداد بعدی سیاست پولی خود (21 سپتامبر) قرار دارد، هیچ توضیحی از مقام سیاست گذاری انتظار نمی رود. از نظر فنی، این وضعیت را برای EURUSD جالب می کند. در حالی که بر اساس وزن تجاری، تصویر دلار چندان قابل توجه نیست، ما مقاومت فنی تاثیرگذاری را بر روی خط مبنا تحت فشار قرار می دهیم.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه و نابرابری 20 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

از دست دادن قدرت اساسی دلار کجاست؟

از آنجایی که ارزش پول ایالات متحده به آرامی از بالاترین سطح چند دهه گذشته کاهش می یابد، باید پرسید که انگیزه کاهش اهرم نوظهور چه بوده است. در ابتدا، به نظر می رسد که تعدیل اولیه مزیت سیاست پولی در حال بازی است. اگر انتظاری برای روندهای تورم سردتر وجود داشته باشد، فدرال رزرو می تواند پای خود را از گاز نرخ بهره بردارد و در نتیجه پتانسیل بازدهی مرتبط با سرمایه گذاری های ایالات متحده را محدود کند. با این اوصاف، من ادعا می‌کنم که مزیت بازدهی واقعی کمی وجود دارد که توسط شرکت‌های بزرگی مانند BOE، RBA، BOC و RBNZ مبارزه می‌شود. به جز متوقف کردن کامل جاه طلبی های فدرال رزرو – که به نظر می رسد آنها بسیار تمایلی به انجام آن ندارند – به احتمال زیاد این گره از بین خواهد رفت. وضعیت پناهگاه امن گرین‌بک یکی دیگر از عناصر مخاطره‌آمیز است که می‌توان پیش‌بینی کرد که زیان‌های بیشتری در دلار وجود دارد، که پتانسیل اقتصادی نسبی را به عنوان یک موضوع کلیدی باقی می‌گذارد. با توجه به پیش بینی BOE برای رکود در بریتانیا قبل از پایان سال، بازگشت GBPUSD مشکوک به نظر می رسد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله GBP/USD

نمودار GBPUSD با SMA 20 روزه و نرخ تغییر 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

اگر من به جفتی مانند کابل اشاره می کردم، ارزیابی من از سناریوهای صعودی به شدت به تغییر سیستماتیک در سلامت اقتصادی بریتانیا از وخیم به شکوفایی کامل وابسته نیست. در عوض، عملی‌تر به نظر می‌رسد که خوش‌بینی همتای ایالات متحده بیشتر در معرض خطر از دست دادن ارتفاع و تحریک اقدامات در برابر ارز باشد. من در یک نظرسنجی پرسیدم که شرکت کنندگان از طریق فاینانس توییتر چه چیزی را احتمال رکود اقتصادی ایالات متحده در سال 2022 احساس کردند. نتیجه در اواسط نظرسنجی نسبتاً متعادل بود و 54 درصد «بله» و 46 درصد «نه» رای دادند. این بسیار متفاوت از تقسیم 82/18 درصدی است که من دو ماه پیش همین سوال را پرسیدم – درست پس از اوج فرضی در CPI ایالات متحده.

نمودار وضعیت سیاست پولی نسبی با پیش‌بینی نرخ پایان سال از سوآپ‌ها

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر





منبع