تصمیم XAU Eyes BoC به عنوان کاهش اعتماد سفته بازان


طلا، XAU/USD، XAU/CAD، بانک کانادا، COT، دلالان – نکات صحبت

  • پس از بالا آمدن آمار CPI استرالیا، طلا در معاملات آسیا و اقیانوسیه بدون تغییر باقی ماند
  • XAU/CAD ممکن است به زیان خود بیافزاید اگر بانک کانادا تصمیم بگیرد نرخ‌ها را در 75 واحد بر ثانیه افزایش دهد.
  • بر اساس داده های اخیر CFTC، سفته بازان در تجارت طلا سرد شده اند

قیمت طلا پس از ثبت افزایش های اندک در روز سه شنبه در معاملات آسیا-اقیانوسیه حدود 1650 دلار بدون تغییر است. اندکی قوی‌تر دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، اقدام فروش اندک را توضیح می‌دهند. اوراق قرضه دولتی استرالیا و نیوزلند در حال فروختن هستند، بازدهی را بالاتر می برد و جذابیت فلز زرد را کاهش می دهد.

گرمتر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده استرالیا (CPI) برای دلار استرالیا تأثیر چندانی نداشت، اما به نظر می رسید که معامله گران اوراق قرضه را به فروش تشویق کند. رقم سرفصل 7.3 درصدی نسبت به سال گذشته، گمانه زنی ها را برای نشست هفته آینده بانک مرکزی استرالیا (RBA) تقویت کرد. معاملات آتی نرخ نقدی شانس 100 درصدی را برای افزایش 25 امتیاز پایه (bps) RBA نشان می دهد، اگرچه این شانس کمی قوی تر از شانس های قبل از CPI است.

بانک مرکزی کانادا قرار است امشب تصمیم خود را درباره نرخ بهره گزارش کند و معامله گران نرخ سود از حرکت 75 واحدی در ثانیه حمایت می کنند. مبادلات شاخص یک شبه منعکس کننده احتمال وقوع آن 3 در 4 است. یک ناامیدی ناامیدکننده، جایی که BoC 50 bps افزایش می‌یابد، احتمالاً باعث افزایش قیمت‌های شمش می‌شود. دلار کانادا نسبت به طلا از اول اکتبر حدود 2 درصد رشد داشته است، در حالی که دلار آمریکا در برابر فلز فقط حدود 0.5 درصد افزایش داشته است. افزایش 75 بیتی بر ثانیه BoC ممکن است باعث شود که XAU/CAD کندل ماهانه را در کمترین میزان خود در سال 2022 ببندد.

بر اساس گزارش روز جمعه تعهدات معامله گران (COT) سفته بازان طلا رشد صعودی کمتری داشتند. داده‌های CFTC برای هفته منتهی به 18 اکتبر 7051 کاهش در سفته‌بازان (خط نارنجی) را نشان داد، در حالی که سفته‌بازان کوتاه (خط آبی) 14974 افزایش یافت. این باعث شد که پوزیشن خرید خالص با 22025 کاهش به 69 هزار واحد برسد که نزدیک به پایین‌ترین رقم از آوریل 2019 بوده است. عدم اعتماد به تجارت طلا در میان معامله‌گران غیرتجاری خبر بدی برای فلز زرد دارد. فروش قوی ممکن است در کوتاه مدت یک حرکت سختگیرانه باشد.

توصیه شده توسط توماس وست واتر

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلا در مقابل شلوارهای بلند و شورت غیر تجاری COT – نمودار روزانه

نمودار طلا، داده های طلا تختخواب

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع