تست پشتیبانی USD در یک هفته سنگین داده


نقاط صحبت دلار آمریکا:

  • دلار آمریکا یک دوجی را روی نوار هفتگی چاپ کرد، دقیقاً در حدود سطح 102 که علامت 50 درصدی حرکت اصلی 2021-2022 است.
  • فاندامنتال ها بازار را در هفته آینده هدایت می کنند، زیرا ما FOMC را در روز چهارشنبه به دنبال آن بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و NFP در روز جمعه دریافت می کنیم.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

دلار آمریکا برای معاملات این هفته ثابت بود و برای دومین هفته متوالی یک دوجی در نمودار هفتگی چاپ کرد. با این حال، این بن‌بست احتمالاً بیشتر طول نخواهد کشید، زیرا تقویم اقتصادی هفته آینده کاملاً مملو از رویدادهای پرتأثیر مانند فدرال رزرو در چهارشنبه یا بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا در پنجشنبه است. و اگر بانک‌های مرکزی بزرگ کافی نباشند، یک گزارش NFP در روز جمعه وجود دارد و با توجه به موضعی که فدرال رزرو در روز چهارشنبه اتخاذ کرد، این گزارش مشاغل ممکن است حتی مهم‌تر از حد معمول باشد، زیرا FOMC داده‌ها را برای نشانه‌هایی از کاهش سرعت از توده‌ها رصد می‌کند. افزایش نرخ نسبت به سال گذشته

در این مرحله، موقعیت فنی دلار آمریکا همچنان تاثیرات ناشی از تمدید شکست در اوایل ماه را نشان می دهد. دلار در آستانه سال جدید حمایت حدود 103.45 را حفظ کرده بود و این حتی منجر به جهش در هفته اول ژانویه شده بود. اما همه اینها جمعه همان هفته (6 ژانویه) لغو شد، زمانی که یک گزارش افتضاح PMI از خدمات PMI بازارها را شوکه کرد و باعث افزایش قیمت دلار شد.

طرف دیگر قدرت این موضوع در سهام، که تا هفته گذشته به نمایش خود ادامه داد. و یک رابطه منطقی در آنجا وجود دارد زیرا گزارش ناامیدکننده PMI به عنوان چیزی خوانده شد که ممکن است فدرال رزرو را به موقعیتی کمتر شاهین سوق دهد. اما اینکه آیا این به نتیجه می رسد باید دید و هفته آینده مستقیماً از فدرال رزرو در مورد این موضوع خواهیم شنید. و پس از آن روز بعد، از بانک مرکزی اروپا و BoE خواهیم شنید که هر دو مربوط به دلار آمریکا هستند، زیرا یورو 57.6٪ و پوند انگلیس 11.9٪ از قیمت DXY را تشکیل می دهند.

دلار آمریکا

نمودار هفتگی دلار آمریکا دو دوجی متوالی را نشان می دهد و قبل از نمایش آن، حمایت دیگری وجود داشت که چند هفته پس از پایان سال ادامه داشت. از نمودارهای بلندمدت، گاوها شروع به مبارزه در سطوح پایین کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند کنترل خود را به دست بگیرند.

نمودار هفتگی دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

هفته آینده، هفته ای است که ممکن است چنین اتفاقی بیفتد. با فدرال رزرو در روز چهارشنبه، امید بزرگ بازارهای سهام این است که بانک در حال نزدیک شدن به توقف افزایش نرخ بهره باشد. و برخی از داده های اقتصادی، مانند گزارش خدمات PMI چند هفته پیش، گویای آن است.

در این مرحله، دلار آمریکا درست در حدود سطح 102 باقی می ماند. این علامت 50 درصدی حرکت بزرگ 2021-2022 است و همچنین به ساخت یک تشکیلات دوجی در هفته قبل کمک کرد. در مجموع، این روند کاهشی را نشان می دهد که شروع به چسبندگی بیشتر و بیشتر در اطراف سطوح پشتیبانی کلیدی کرده است و امکان ایجاد یک گوه در حال سقوط را فراهم می کند.

ریزش گوه همراه با کاهش فروش عواملی هستند که می توانند منجر به معکوس شوند. اما، در این مرحله، چیز زیادی از گاو نر ندیده‌ایم و آنها باید هفته آینده حضور پیدا کنند تا این امید را برای DXY زنده نگه دارند. در غیر این صورت، ممکن است به زودی به بررسی مجدد EUR/USD دستگیره 1.1000 بپردازیم که در ادامه به بررسی آن خواهم پرداخت.

نمودار روزانه دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

یورو اخیراً به امید افزایش بیشتر نرخ بهره در خارج از اروپا پیشنهاد خوبی داشته است. مانند USD، سناریوهای معکوس در هفته اول سال با تغییر ناگهانی در حوالی انتشار خدمات PMI در 6 ژانویه شروع به نمایش کردند. در آن نقطه، EUR/USD در خط روند مقاومت قبلی حمایت پیدا کرد و سپس به یک بالاترین جدید دیگر رسید. این شکست حدود یک هفته ادامه داشت، اما از آن زمان تا کنون، قیمت همچنان الگوی هضم را به شکل یک گوه افزایشی نشان می دهد.

مقاومت در این نقطه درست در داخل سطح 1.0933 که در آوریل سال گذشته دو برابر شده بود، حفظ شده است. فروشندگان در این هفته باز بودند اما ظاهراً نمی‌توانستند از آن عبور کنند، که با توجه به دستگیره 1.1000 که فقط کمی بالاتر از قیمت فعلی است، احتمال افزایش قیمت را باز می‌کند. و اگر گوه قبل از نشان دادن شکست ناموفق شروع به تسلیم شدن کند، این سطح 1.0711 است که کلیدی باقی می ماند زیرا قبل از شکست قبلی نقطه مقاومت تبدیل به حمایت بود.

یک منطقه پشتیبانی بزرگ از حدود 1.0746-1.0787 وجود دارد و می تواند منطقه بسیار پر سر و صدایی برای خرس ها باشد.

نمودار روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

GBP/USD

GBP/USD با یک تشکیل دو بالای احتمالی راه اندازی شده است. بالاترین سطح قبلی 1.2447 مجدداً در هفته گذشته بالاترین سطح را حفظ کرد و نقطه پایین بین این دو اوج در 1.1843 است که کمی بیش از 600 پیپ فاصله بین این دو را ایجاد می کند. درست بالاتر از این نوسان بالا نقطه مقاومت دیگری است که از سطح روانی 1.2500 گرفته شده است.

تشکیل دو تاپ در روز دوشنبه و پس از چند حرکت اولیه در روز سه شنبه تنظیم شد، زیرا این جفت تا پایان هفته گذشته در نوسان بود.

اولین سطح حمایت کلیدی، سطح فیبوناچی در 1.2303 است که پس از آن 1.2250 وارد بازی می شود.

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

USD/CAD

یک جفت که در هفته گذشته محدوده ای نداشت USD/CAD بود. این جفت به زیر سطح حمایت فیبوناچی شکست تا ششمین افت هفتگی متوالی را نشان دهد. همانطور که اخیراً در این بخش‌ها برجسته کرده‌ام، USD/CAD منطقه جذابی برای خرس‌های USD بوده است، زیرا قدرت CAD به میزان بیشتری شروع به نشان دادن کرده است. یک سطح حمایت اصلی دیگر زیر قیمت قرار دارد و آن 1.3226 است – که بالاترین سطح در جولای سال گذشته قبل از ورود به پایین ترین سطح در ماه نوامبر بود. در زیر آن، سطح 1.3024 قابل توجه است.

نمودار قیمت هفتگی USD/CAD

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDCAD در Tradingview

USD/JPY

USD/JPY هفته گذشته با احتیاط بالا رفت و چندین بار مقاومت خط روند تکرار شد. و در حالی که نرخ حمل به سمت طولانی این جفت متمایل می شود، سوال بزرگتر سیاست آینده است و در حالی که BoJ فقط نشان داد که هیچ تغییری در افق وجود ندارد، تورم در ژاپن همچنان بالاست و یک تغییر احتمالی در بالای BoJ در یک سال وجود دارد. چند ماه.

بنابراین سوال بزرگ این است که این ضعف ین تا چه زمانی ممکن است ادامه داشته باشد؟ در این مرحله جهش اصلاحی به نظر می رسد اما این اصلاح ممکن است دامنه بیشتری داشته باشد، حتی شاید فراتر از خط روند نزولی. یک نوسان قیمت در 131.25 وجود دارد که قابل توجه است و در جلسه BoJ مورد آزمایش قرار گرفت. بالاتر از آن، فیبوناچی اصلاحی 38.2٪ از همان مطالعه است که نشانگر 50٪ را تولید کرد که دو هفته پیش پایین آمد. و بالاتر از آن یک سطح کلیدی دیگر در 134.45 است، که نقطه ای از مقاومت تبدیل شده به حمایت بود که در دو نوبت جداگانه به بالاترین حد خود رسید.

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USDJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع