تخریب تقاضا بیشتر از نگرانی های عرضه است


پیش بینی بنیادی هفتگی نفت خام WTI: نزولی

  • تسکین پمپ ها برای رانندگان آمریکایی زیرا قیمت های بالا بر تقاضا تأثیر می گذارد
  • تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده احتمالاً از کاهش بیشتر نفت خام حمایت می کند زیرا تخریب تقاضا بر ترس از محدودیت عرضه بیشتر است.

نمودار روزانه نفت خام WTI

پیش بینی بنیادی نفت خام: تخریب تقاضا بیشتر از نگرانی های عرضه است

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

WTI به معاملات کاهشی خود ادامه داده است و برای رانندگان ایالات متحده در پمپ ها تسکین می دهد. میانگین ملی قیمت گاز در حدود 4.419 دلار در هر گالن با 8 ایالت زیر 4 دلار و متداول ترین قیمت 3.99 دلار است. این خبر خوشایند پس از سفر ناموفق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی است، جایی که او نتوانست نمایندگان را برای افزایش عرضه نفت متقاعد کند.

قیمت‌های WTI کاهش یافت حتی اگر آژانس اطلاعات انرژی (EIA) کاهش 446000 ذخایر نفت خام را در زمانی که پیش‌بینی می‌شد 1.357 میلیون ذخایر وجود داشته باشد – که نوسان نسبتاً محسوسی است – نشان داد. علاوه بر این، با وجود نزدیک‌تر شدن اوپک به حداکثر ظرفیت، قیمت نفت همچنان در حال کاهش است.

پیش بینی بنیادی نفت خام: تخریب تقاضا بیشتر از نگرانی های عرضه است

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

اقدام اخیر قیمت در بازار نفت نشان داد که پس از انتشار آخرین گزارش EIA برای هفته منتهی به 15 ژوئیه، قیمت برنت-WTI افزایش یافته است. در دو هفته گذشته ممکن است با وجود آن اثرات کاهش تقاضا را در ایالات متحده مشاهده کرده باشیم. در ماه‌های تابستانی که رانندگی افزایش می‌یابد، و در نتیجه، شاهد افزایش قیمت بنزین هستیم.

5 دلار/گال قیمتی است که مصرف کنندگان فرکانس رانندگی خود را مطابق با انجمن خودرو آمریکا تغییر می دهند. گزارش EIA نشان داد که تقاضای بنزین بیش از 8 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است در حالی که قیمت برنت حمایت شده است، تا حدودی به دلیل افزایش تقاضا از آسیا که این کالا را در مسیر برای اولین افزایش هفتگی خود در شش هفته قرار داده است. تقاضای کمتر برای WTI و افزایش قیمت برنت به افزایش اسپرد برنت-WTI کمک می‌کند.

گسترش قیمت نفت خام برنت-WTI

پیش بینی بنیادی نفت خام: تخریب تقاضا بیشتر از نگرانی های عرضه است

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

انتشار ذخایر ویژه نفت (SPR) ادامه دارد و به نظر می رسد تا حدودی بر قیمت سوخت تأثیر داشته است. اگرچه، کاهش نسبتاً قابل توجهی که ما شاهد آن بودیم، در درجه اول به دلیل نگرانی های رکود جهانی همراه با تقاضای ناسازگار است که ناشی از قیمت های بالای قبلی است.

روز چهارشنبه FOMC (کمیته تعیین نرخ فدرال رزرو) تصمیم خواهد گرفت تا چه میزان نرخ وجوه فدرال ایالات متحده را با بازارهایی که انتظار 75 واحد پایه را دارند افزایش دهند. تداوم افزایش به سمت ضعف می تواند به ترس از رکود بیافزاید و منجر به کاهش تقاضا همراه با قیمت نفت شود.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع