تحلیل اقدام قیمت یورو پس از ECB: EUR/USD، EUR/JPY


نقاط صحبت یورو:

  • امروز صبح تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره به جدولی رسید که در آن بانک مرکزی اروپا بزرگترین افزایش نرخ بهره خود را با 75 واحد پایه ارائه کرد.
  • یورو/دلار آمریکا امروز صبح دری را برای افزایش بیشتر با توجه به شکست اخیر داشت سازند گوه در حال سقوط. با این حال، این اتفاق نیفتاد، زیرا کنفرانس مطبوعاتی پر پیچ و خم پس از بیانیه نرخ، شاید بیش از هر چیزی در خود بیانیه گیج کننده بود.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی یورو ما را دانلود کنید

صبح بزرگی برای ارز واحد به عنوان t بود بانک مرکزی اروپا بزرگترین افزایش نرخ بهره خود را با 75 واحد پایه اعلام کرد. این در یک زمان کلیدی نیز رخ می دهد، زیرا اقتصاد اروپا به دلیل تعدادی از عوامل، که برخی از آنها در بانک مرکزی غیرقابل کنترل هستند، به ورطه خیره شده است.

بیانیه بانک مرکزی اروپا تا حدودی متناقض بود. در بند دوم بیانیه آمده است: «شورای حاکم تصمیم امروز را گرفت و انتظار دارد که نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد، زیرا تورم بسیار بالاست و احتمالاً برای مدت طولانی بالاتر از هدف باقی خواهد ماند». این به نظر شاهین است.

و سپس پاراگراف سوم – همان پاراگراف بعدی – بانک مرکزی اروپا می گوید: «پس از بازگشت مجدد در نیمه اول سال 2022، داده های اخیر حاکی از کاهش قابل توجه رشد اقتصادی منطقه یورو است، به طوری که انتظار می رود اقتصاد در اواخر سال و در سال 2018 با رکود مواجه شود. سه ماهه اول 2023. این از پاراگراف دوم بسیار دوگانگی به نظر می رسد.

واقعیت این است که این شکنندگی اقتصاد اروپا را نشان می‌دهد که تورم همچنان در حال افزایش است و رشد بسیار ضعیف باقی می‌ماند. اما – با کاهش بیشتر یورو، با توجه به مقادیر زیادی از واردات که وارد اقتصاد می شود، تورم می تواند حتی بیشتر شود زیرا کاهش یورو باعث می شود محصولات از ایالات متحده در مقیاس نسبی گران تر شوند.

این یک سناریوی بالقوه گیج‌کننده برای اقتصاد اروپا ایجاد می‌کند و به نظر می‌رسد تصمیم صبح امروز درباره نرخ نرخ و کنفرانس مطبوعاتی همراه آن، کمک چندانی به کاهش ترس‌ها نکرده است.

زمانی که لاگارد از او خواسته شد از اشتباهات پیش‌بینی قبلی بانک مرکزی اروپا دفاع کند، لحنی تدافعی به خود گرفت و گفت: «شما چگونه کرونا را مدل می‌کنید؟ جنگ در اوکراین؟ باج گیری انرژی؟ من مقصر هستم، اما تنها ما اشتباه نکردیم.

این بیانیه – به نظر نمی رسد که او مقصر باشد. در عوض، به نظر می رسد که او به عوامل برون زا اشاره می کند که چرا تا زمانی که فدرال رزرو نتوانسته است به تورم رسیدگی کند (یا به آن گره خورده است)، این همان چیزی است که باعث ایجاد آن واگرایی در یورو/دلار آمریکا شد که باعث ایجاد فشار تورمی حتی بیشتر شد. جاده به عنوان یک ارز در حال نزول به قیمت های بالاتر کمک می کند.

آن در باز برای قدرت یورو؟ آره تا الان خوب کار نکرده EUR/USD اکنون در روز کاهش یافته است، اما ذره ای امید وجود دارد زیرا قیمت در حال حاضر در تلاش است تا حمایت را حول مقاومت گوه قبلی تسویه کند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ویژگی های معامله گران موفق

نمودار دو ساعته EUR/USD

یورو نمودار دو ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; یورو دلار در Tradingview

با برداشتن یک گام به عقب، می‌توانیم ببینیم که چرا مقطع فعلی در نمودار بسیار مهم است…

ما هنوز در حال کار بر روی برابری هستیم سطح روانی حتی اگر تخلفی صورت گرفته باشد. هنوز حرکت پایداری کمتر از رقم بزرگ وجود نداشته است، و با بازگشت به تکرار قبلی برابری در بازی EUR/USD، زمانی که قیمت ها در سال 2002 افزایش یافت، حدود شش ماه طول کشید تا یورو از آن خارج شود. سطح عقب تر

پریتی دو ماه پیش در یورو/دلار آمریکا شروع به بازگشت به بازی کرد، اما گاوها هنوز نتوانسته‌اند چیز زیادی از طریق رالی ایجاد کنند، به استثنای یک سفر تا خط روند مقاومتی که در اوایل آگوست به اوج خود رسید.

چند روز آینده اقدامات قیمت بسیار مهم خواهد بود. در حالی که به نظر نمی رسد این تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره، محرک صعودی باشد که پس زمینه فنی برای آن تنظیم شده بود، اغلب ممکن است زمان بر باشد تا همه چیزهایی که امروز صبح منتشر شد، فرو برود. در مورد، به واکنش‌های جکسون هول که بیشتر هفته بعد از آن ادامه داشت، نگاه کنید.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله EUR/USD

نمودار روزانه EUR/USD

نمودار روزانه یورو

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

EUR/JPY

عرشه اینجا بار می شود…

من در روز سه‌شنبه به این موضوع توجه کرد، زیرا جفت‌های ین در حال شکست‌های بزرگ بودند. EUR/JPY قبل از تصمیم صبح امروز نرخ بهره تقریبا سهمی بود، که ناشی از انتظار برای این افزایش 75 بشکه ای از بانک مرکزی اروپا بود. این جفت در چند روز گذشته بیش از 500 پیپ به دست آورده است.

اما – همانطور که در روز سه شنبه نشان داده شد – قیمت به سطح مقاومتی عظیم در 144.25 رسید. این قیمت در سه نوبت مختلف در ماه ژوئن برای نگه داشتن گاو نر وارد شد. و امروز صبح به معادله بازگشت و به علامت گذاری اوج کمک کرد.

نمودار روزانه EUR/JPY

نمودار روزانه eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURJPY در Tradingview

EUR/JPY

از نمودار چهار ساعته می‌توانیم احساس بیشتری نسبت به افزایش قیمت‌ها در اواخر به دست آوریم. فقط روز سه شنبه بود که اقدام قیمت پیدا می کرد حمایت در مقاومت قبلی، حول یک پیش بینی خط روند قبلی. این منجر به یک جهش عظیم با عقب نشینی بسیار کم برای ایجاد آزمون مقاومت بعدی شد. و در 144.25، می‌توانیم ببینیم که این سطح دو بار در حال حاضر امروز وارد عمل شده است، که اخیراً در مورد تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره است که سپس منجر به کاهش نرخ پایین شد.

پتانسیل حمایت در اطراف نقطه مقاومت قبلی وجود دارد که از حدود 141.95 گرفته شده است سطح فیبوناچی تا قبل نوسان اکشن قیمت حدود 142.28

اگر گاوها به این میزان تهاجمی برخورد کنند، شاید حتی یک نقطه حمایت احتمالی در حدود 143.00 وجود داشته باشد. اما، با توجه به شدت اخیر در شکست های ین، ممکن است پتانسیل شکست در اینجا وجود داشته باشد. شاید زمان ششم جذابیت 144.25 برای گاو نر باشد؟

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار چهار ساعته EUR/JPY

نمودار چهار ساعته eurjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURJPY در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع