تجزیه و تحلیل فنی یورو – EUR/USD در محدوده تنگ، EUR/JPY در مقاومت کلیدی به دام افتاده است


پیش بینی EUR/USD و EUR/JPY:

  • EUR/USD همچنان در یک کانال افقی گیر کرده است، اما شکست ممکن است در گوشه و کنار باشد
  • کاوشگر EUR/JPY مقاومت فیبوناچی کلیدی است
  • سطوح فنی مهم برای تماشای یورو در آینده نزدیک

بیشترین خوانده شده: S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones – Grinding into Key Resistance

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از فروش شدید در اوایل سال جاری، یورو در هفته‌های اخیر در برابر دلار آمریکا تثبیت شده است، اما در بحبوحه فقدان عوامل بنیادی مثبت، نتوانسته بهبود قابل توجهی داشته باشد. در این راستا، بحران انرژی اروپا، ضعف اقتصادی منطقه‌ای، و عدم تمایل بانک مرکزی اروپا به افزایش شدید نرخ‌ها، باد مخالفی را برای ارز رایج ایجاد کرده و عملکرد صعودی آن را در برابر دلار محدود کرده است. در واقع، پس از جهش از پایین ترین سطح خود در سال 2022 و بازگشت به بالای برابری، EUR/USD عمدتا به سمتی حرکت کرده استهمانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، در یک کانال افقی به دام افتاده است، با مرز پایین آن در ~1.0100 و مرز بالایی آن نزدیک به ~1.0280.

به طور کلی، دامنه فعالیت معاملاتی به بلاتکلیفی، وضعیتی که در آن نه خریدار کنترل می شود و نه فروشنده. در حالی که بازارهای بدون جهت ممکن است برای معامله گرانی که نوسانات بیشتری را ترجیح می دهند خسته کننده باشد، گاهی اوقات می توانند به محض باطل شدن سطوح کلیدی منجر به حرکت های انفجاری شوند. این می‌تواند فرصت‌های جالبی برای استراتژی‌های شکست ایجاد کند، تکنیکی که هدف آن استفاده از آن است ادامه احتمالی پس از خروج قیمت ها از مناطق تعریف شده حمایت یا مقاومت، به شرطی که شکست با حجم بالاتر از حد معمول همراه باشد.

در مورد EUR/USD، دو منطقه اصلی برای مشاهده در کوتاه مدت وجود دارد: مقاومت در 1.0280 و حمایت در 1.0100. اگر این جفت ارز قاطعانه از سد 1.0280 عبور کند، مومنتوم صعودی می تواند شتاب بگیرد و راه را برای صعود به سمت خط روند نزولی که از اوج های فوریه ادامه یافته و در زمان نوشتن این مقاله از 1.0375 عبور کرده است، هموار کند. با قدرت بیشتر، تمرکز به 1.0480 تغییر می کند. در سمت نزولی، اگر تثبیت به سمت نزولی منتهی شود، با شکستن نرخ ارز از کف 1.0100 در قیمت‌های بسته شدن روزانه، فروشندگان می‌توانند کنترل بازار را دوباره به دست بگیرند و باعث افت به سمت پایین‌ترین سطح 2022 در 0.9952 شود.

نمودار فنی EURUSD

نمودار EURUSD

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شد

تجزیه و تحلیل فنی EUR/JPY

به نظر می رسد که یورو در برابر ین ژاپن در وضعیت کمی بهتر است، تا حدی به لطف ریسک پذیری بهبود یافته و تقاضای پایین تر برای دارایی های امن در بازارهای مالی جهانی، اما اگر امسال چیزی یاد گرفته باشیم، این است که احساسات می تواند بدتر شود. در یک لحظه در هر صورت، با تمرکز بر اقدام اخیر قیمت، EUR/JPY در ابتدای هفته منطقه 137.60 را بررسی می کند، سقفی کلیدی که توسط اصلاح 38.2 درصدی فیبوناچی کاهش ژوئن/ آگوست تعریف شده است. اگر خریداران در روزهای آینده موفق به رفع این مانع فنی شوند، مقاومت بعدی که باید در نظر گرفته شود در 138.88 و به دنبال آن 140.17 خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر EUR/JPY از سطوح فعلی رد شود و نزول خود را از سر بگیرد، حمایت اولیه در 136.90/136.70 ظاهر می شود. اگر این طبقه نتواند حفظ شود، محرک فروش می تواند افزایش یابد و زمینه را برای رکود به سمت سطح روانی 135.00 فراهم کند.

نمودار فنی EUR/JPY

نمودار فنی EURJPY

نمودار EUR/JPY با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع