تجزیه و تحلیل فنی پوند بریتانیا: GBP/USD، GBP/JPY


نکات صحبت پوند بریتانیا:

  • GBP/USD پس از سقوط به پایین ترین رقم دو سال اخیر در پنجشنبه گذشته در حال بهبود است.
  • GBP/JPY همانطور که دیروز بررسی شد، مقاومتی در خط روند نزولی پیدا کرد و تا کنون، حمایت در حدود سطح روانی 165.00 حفظ شده است و درها را برای پتانسیل شکست صعودی باز نگه داشته است.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

پوند بریتانیا به روند بهبود در برابر دلار آمریکا پس از چاپ هفته گذشته از پایین ترین سطح دو سال اخیر ادامه می دهد.

دلار آمریکا اخیراً یک قطار باری مطلق بوده است و حرکتی تقریبا سهموی را نشان می دهد زیرا فدرال رزرو ایالات متحده همچنان به افزایش نرخ ها در تلاش برای مبارزه با تورم ادامه می دهد. و در حالی که تورم در جاهای دیگر بیداد می کند، درجه مقاومت ایجاد شده توسط بانک های مرکزی متفاوت است، و این باعث می شود که یورو و پوند انگلیس از دلار عقب تر باشند زیرا فدرال رزرو بیشتر از همتایان خود در سراسر اقیانوس اطلس قصد دارد سیاست های خود را سخت تر کند. این به برخی از گرایش‌های بسیار داخلی اجازه می‌دهد تا از خود استفاده کنند. اما همانطور که پنجشنبه گذشته هشدار داده شد، روندها در خطوط مستقیم اجرا نمی شوند، و GBP/USD شروع به نشان دادن تمایل به معکوس کرد که امکان توسعه تم های عقب نشینی در USD را فراهم کرد.

GBP/USD تعبیه شده بود یک الگوی گوه در حال سقوط هفته گذشته، اغلب با هدف تغییر روند صعودی دنبال می شود. من هم روز چهارشنبه تنظیمات را بررسی کرده بودمبا برجسته کردن منطقه ای از حمایت قبلی که پتانسیل مقاومت را در حدود 1.2000 نشان می داد سطح روانی. این نقطه اکنون در حال بازی است، و حتی پتانسیل برای ادامه حرکت وجود دارد، زیرا ما اکنون هر دو بالاتر به بالاترین را داریم تا با بالاتر به پایین همراه شویم.

نمودار قیمت GBP/USD چهار ساعته

نمودار چهار ساعته gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

در کوتاه‌مدت، می‌توانیم شاهد ادامه مقاومت در برابر بازی‌ها باشیم سطح فیبوناچی در 1.2021. این نشان دهنده عقب نشینی دم کردن است. سوال بزرگ بعد از آن این است که آیا حمایت در سطح بالاتر به پایین نشان می‌دهد یا اینکه آیا فروشندگان حرکت تعیین‌کننده دیگری در نمودار انجام می‌دهند که به سرعت مضامین با قدرت دلار را بازگرداند.

در مورد حمایت بالاتر-کم، معامله گران احتمالاً مایلند که بالاتر از سطح نوسان در 1.1923 چاپ شود و دو نقطه بین قیمت فعلی و آن نقطه در 1.1968 و 1.1932 وجود دارد که همچنان مورد توجه است.

نمودار قیمت GBP/USD دو ساعته

نمودار دو ساعته gbpusd

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/JPY

در درازمدت، مقداری پتانسیل نزولی باقی مانده در اینجا وجود دارد، اما به نظر می رسد که ما حداقل چند قدم قبل از توسعه آن موضوع فاصله داریم. و من با نمودار هفتگی شروع می کنم تا واقعاً نشان دهم که با چه چیزی سر و کار داریم.

نمودار هفتگی زیر، عدم تصمیم گیری شدید در چند ماه گذشته را نشان می دهد. در ماه آوریل، قیمت ها به بالای سطح روانی 160 رسید و از آن زمان اوضاع واقعاً یکسان نبوده است.

نمودار قیمت هفتگی پوند/ین

نمودار هفتگی gbpjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; پوند/JPY در Tradingview

از نمودار روزانه زیر، بالا دوبل شروع به نمایان شدن می کند و بیش از 1000 پیپ از بالا تا گردن وجود دارد. بنابراین، اگر این سازند پر شود، سقوط می تواند چشمگیر باشد. اما، این یقه در این مرحله بسیار دور است و در عوض، خریداران از سطوح روانی دفاع می‌کنند.

ما دفاع 160 را در اواسط ژوئن داشتیم و این در حال حاضر پایین ترین سطح ماهانه را در این جفت نگه می دارد. اخیراً، سطح 165 به عنوان مقاومت تبدیل به حمایت در تصویر دیده می شود.

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY

نمودار روزانه gbpjpy

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

حتی در کوتاه‌مدت، GBP/JPY توسط یک خط روند محدود می‌شود. این خط روند از اوایل و اواسط ژوئن گرفته شده است و تاکنون به حفظ اوج ها کمک کرده است. من دیروز در مورد این نوشتم و پشتیبانی را در منطقه 164.47-165.00 برجسته کردم. از آن زمان تا کنون ادامه داشته است و درب برای پتانسیل صعودی این جفت باز می ماند، با شکست 166.10 در را برای حرکت به سمت 166.85 باز می کند. و پس از آن، دو بالای صفحه در حدود 168.06 در معرض دید قرار می گیرد.

نمودار قیمت چهار ساعته GBP/JPY

gbpjpy نمودار چهار ساعته

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBP/JPY در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع