تجزیه و تحلیل فنی پوند بریتانیا: GBP/USD، GBP/JPY، EUR/GBP


نکات صحبت پوند بریتانیا:

  • GBP/USD در اوایل سپتامبر در شرایط دشواری قرار داشت و مشکل همچنان ادامه دارد.
  • این یک وضعیت از نوع بازخورد منفی در سراسر بریتانیا و پوند بریتانیا با سقوط ارز است که منجر به افزایش بازده اوراق قرضه می شود که منجر به تلاش مداخله ای BoE شد که منجر به سقوط بیشتر ارز شد. این یک حلقه بازخورد دردناک است که هنوز متوقف نشده است.
  • آیا امیدی در افق وجود دارد؟ و آیا این مشکلی است که به بریتانیا منتقل می‌شود، زیرا رنگ‌هایی مشابه مشکلاتی دارد که در اروپا و ایالات متحده دیده می‌شود.
  • پس‌زمینه کنونی آشفته است زیرا اوراق قرضه و FX وحشت‌زده می‌شوند و در همین حال، سهام ایالات متحده نسبتاً آرام به نظر می‌رسند. من در وبینار دیروز به طور کامل در این مورد بحث کردم.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

پوند انگلیس هفته گذشته سقوط کرد، یا ما فکر می کردیم، فقط پلتفرم های خود را در این هفته باز کنیم تا ببینیم سقوط یک ارز اصلی واقعاً چگونه است. GBP/USD به پایین ترین حد خود رسیده است و شاید نگران کننده تر، در روزهای پس از آن، قیمت واقعاً افزایش چندانی نداشته است. فروشندگان همچنان به این جفت ضربه می زنند و اکنون جابجایی های دیگری در حال وقوع است.

بریتانیا با مشکلی مشابه اروپا و آمریکا با تورم شدید مواجه است. هر سه بانک مرکزی با توجه به افزایش تورم در سال گذشته، نسبتاً آرام بودند، اما امسال، از آنجایی که تورم حتی پس از تلاش‌های اولیه برای انقباض بیشتر به روند صعودی خود ادامه داد، با توجه به اینکه تلاش‌های بانک مرکزی نه تنها ناموفق بود، بلکه به نظر می‌رسید که منجر به افزایش تورم شود، نگرانی‌ها ظاهر شد. در مورد مشکلات حتی بیشتر

و یک مسئله بسیار منطقی در حال حاضر وجود دارد. همانطور که بانک‌های مرکزی درباره سخت‌تر شدن بیشتر در آینده هشدار می‌دهند – این مانند آویزان کردن شمشیر داموکلس بر بازار اوراق قرضه است. با افزایش نرخ ها – قیمت ها کاهش می یابد. و با پایین آمدن قیمت‌ها و علامت‌گذاری پرتفوی به بازار، مقدار نامطلوبی از زیان‌های محقق نشده وجود دارد. بنابراین، اگر فعالان بازار اوراق قرضه بدانند که یک بانک مرکزی قرار است کمپین سختگیرانه‌ای را آغاز کند، به درستی می‌دانند که بانک مرکزی برخلاف موقعیت‌های فعلی آنها کار خواهد کرد و این انگیزه زیادی برای فروش ایجاد می‌کند.

فروش اوراق قرضه – منجر به نرخ های بالاتر می شود. این یک عامل شناخته شده بود زیرا بانک‌های مرکزی QE را انجام می‌دادند، اما QE آنقدر رایج شد که به نظر می‌رسید ریسک‌ها وجود نداشتند. و اکنون ما پیامدهای آن را می بینیم و فقط به بریتانیا منتقل نمی شود.

هنگامی که GBP/USD در هفته گذشته شروع به سقوط کرد، این احتمال تورم حتی بیشتر در آینده را افزایش داد، زیرا ارز داخلی ضعیف تر به این معنی است که محصولات وارداتی به طور پیش فرض گران تر هستند. این یکی دیگر از عوامل اصلی است که علیه بهبود اقتصاد بریتانیا کار می کند.

این هفته شاهد سقوط پوند/دلار آمریکا بودیم و به پایین‌ترین حد خود در دلار آمریکا رسید و باعث شد که فروش روز جمعه نسبتاً سبک به نظر برسد. اما، به طور مشابه، چشم‌انداز تورم قوی‌تر را افزایش داد – که برای مهار آن نیاز به افزایش نرخ‌های بیشتری دارد – که فشار بیشتری را بر بازار اوراق قرضه و فعالان بازار که اوراق قرضه زیادی (مانند حقوق بازنشستگی) دارند، وارد می‌کند. این همچنین انگیزه بیشتری برای فروش اوراق قرضه بیشتر ایجاد می کند – که به معنای بازدهی بالاتر است.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

نحوه معامله GBP/USD

این توضیح می دهد که بازار طلاکاری انگلستان امروز صبح وارد بازار می شود. و شایعاتی در حال پخش شدن بود مبنی بر اینکه ممکن است برخی از شرکت‌کنندگان عمده بازار در مقادیر قابل توجهی درد داشته باشند – که ممکن است منجر به فروش اجباری شود که می‌تواند پیامدهای مخربی در جاهای دیگر داشته باشد.

امروز صبح، بانک انگلستان تصمیم گرفت در این زمینه وارد عمل شود تا از افزایش سریع بازده اوراق قرضه بریتانیا جلوگیری کند. این یک استراتژی کاملاً غیر شهودی است، زیرا برای انجام این کار BoE احتمالاً به چاپ GBP برای خرید اوراق قرضه در بازار آزاد نیاز دارد، که عملیاتی مشابه QE است. خرید اوراق قرضه در بازار آزاد می تواند به پایین نگه داشتن بازده کمک کند، اما همچنین به این معنی است که با چاپ پول نقد توسط بانک مرکزی برای خرید اوراق، عرضه پوند بیشتر خواهد شد.

این بدان معنی است که فشار تورمی بیشتر، همه عوامل برابر هستند، زیرا عرضه بیشتر پوند می تواند منجر به قیمت نقطه ای ضعیف تر شود. اوه، و این در حالی اتفاق می‌افتد که بانک مرکزی تلاش می‌کند تا نرخ‌ها را در تلاش برای مهار تورم افزایش دهد، بنابراین به نظر می‌رسد که بانک انگلستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که باید از هر دو طرف معامله کند – نرخ‌ها را افزایش دهد و در عین حال چاپ کند. واحد پول.

گفتن اینکه این غیرقابل دفاع است، احتمالاً بدیهی به نظر می رسد، اما این یک اقدام اضطراری است که برای محدود کردن یک مشکل رو به رشد طراحی شده است. متأسفانه، تصور اینکه این موضوع می‌تواند ضربه‌ای برای آن مشکل باشد، دشوار است، زیرا مشکلات دیگری را معرفی می‌کند. و ناگفته نماند، بریتانیا تنها اقتصاد در یک نقطه مشابه نیست که با تورم شدید مواجه است و اقتصادی که به نظر می‌رسد قادر به تحمل سیاست‌های پولی سخت‌تر برای تحت کنترل درآوردن آن نیست.

این وضعیت بدی است و در حالی که امروز در بریتانیا نمایش داده می شود، ممکن است در اروپا یا ایالات متحده یا به روشی کمی متفاوت در ژاپن در مقطعی در آینده ای نه چندان دور باشد.

GBP/USD

در حال حاضر این به نقطه آسیب‌پذیری به نظر می‌رسد و سوال بزرگ این است که آیا موج دیگری از فروش وجود دارد که در واقع ممکن است این جفت را به سطح روان‌شناختی برابری برساند.

واکنش به اخبار صبح امروز بسیار نزولی بود و GBP/USD پس از اعلام QE 300 پیپ کاهش یافت. اما – قیمت بالاتر از یک منطقه حمایتی اصلی در اطراف منطقه 1.0500/1.0520 قرار داشت، که دومی پایین ترین سطح قبلی در جفت GBP/USD بود. قیمت‌ها در اوایل این هفته برای مدت کوتاهی زیر آن منطقه آزمایش شدند، اما زمان قابل توجهی در پایین‌تر سپری نشد. این پشتیبانی است تا زمانی که خارج شود و اگر فروشندگان آن را خارج کنند، می تواند به عنوان یک نشانه بسیار نزولی خوانده شود.

از زمان نشت صبح امروز مقداری بهبودی وجود داشته است و اقدامات قیمت در حال بازگشت به محدوده قبلی است که پس از حرکت فروپاشی ایجاد شده است. مقاومت در حدود 1.0828 باقی می ماند و یک خط میانی برای محدوده حدود 1.0737 وجود دارد.

نمودار 30 دقیقه ای پوند/دلار آمریکا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/USD تصویر بزرگتر

با برداشتن یک گام به عقب، می توانیم این نوسانات اخیر را در محدوده ای قرار دهیم. اقدامات قیمت به طور طبیعی در اینجا بسیار نامرتب بوده است، اما، باز هم، نکته مهم برای من این است که هنوز بهبودی بزرگ‌تری صورت نگرفته است و اکنون BoE QE را دوباره به این موضوع بازگردانده است.

شکستن منطقه 1.0500/1.0520 دری را برای آزمایش یک نوسان پایین در 1.0445 باز می کند که پس از آن پایین ترین سطح جدید در 1.0350 وارد بازی می شود.

در زیر آن برف تازه است که هرگز لمس نشده است، بنابراین من معمولاً برای خواندن حمایت/مقاومت به سطوح روانی پیش‌فرض می‌روم. البته سطح برابری مشخص است، اما اگر آن سطح در تصویر باشد، به خودی خود مشکل ساز می شود، زیرا سناریوی مشابهی در EUR/USD در مارس 2015 وجود داشت.

در سناریوی مثبت – و من پیش‌بینی می‌کنم که این امر به کمک اقتصاد خارج از بریتانیا نیاز دارد، اما شکستن این مقاومت در 1.0828، راه را برای حرکت به سمت 1.0931 باز می‌کند و پس از آن 1.1000 روانی وارد عمل می‌شود. این موضوع در ذهن من بسیار مهم است، زیرا به احتمال زیاد هنوز یک موقعیت کوتاه بزرگ در این موضوع وجود دارد و عقب نشینی به 1.1000 نشان دهنده برخی از عناصر بازیابی بیشتر است.

نمودار چهار ساعته GBP/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/JPY: Force x Mass

در GBP/JPY، هنوز مقداری پتانسیل حمل وجود دارد. بانک ژاپن حتی با تلاش‌های مداخله‌ای خود اصلاً سیاست نرخی خود را لمس نکرده است و این، همراه با نرخ‌های بالاتر در بریتانیا، طرف بلند این جفت ارز را تشویق می‌کند.

و به همین دلیل است که GBP/JPY در بخش بهتری از پنج ماه گذشته نزدیک به بالاترین حد شش سال گذشته بوده است. سقوط اخیر پوند منجر به عقب نشینی شدید این جفت شده است و قیمت ها با شتاب به سطح عمده ای از حمایت قبلی تبدیل شده-مقاومت- تبدیل به حمایت دوباره در حدود 149.00 کاهش یافته است.

نمودار هفتگی GBP/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

GBP/JPY می تواند هر دو روش را کاهش دهد

اگر ما شاهد برخی از عناصر چرخشی در اطراف بانک ژاپن باشیم، معکوس می تواند عظیم باشد زیرا این جفت برای مدتی بر روند حمل و نقل سوار شده بود. نمودار بلندمدت کمی تهدید را نشان می دهد، به خصوص اگر بتوانیم تجارت قیمت را از طریق حمایت فوق در 149 ببینیم و در تصویر بزرگتر، زیر 61.8% اصلاحی حرکت ‘Abe nomics’ در این جفت، از پایین ترین سطح سال 2011 مشاهده کنیم. به بالاترین حد در سال 2015

اصلاحی 38.2 درصدی به حفظ اوج های تاکنون کمک کرده است و شکست به زیر 61.8 درصد اصلاحی، تصویر بلندمدت نزولی را ایجاد می کند. با این حال، در کوتاه مدت، اگر بتوانیم مقداری بازیابی در پوند را مشاهده کنیم و من یک فشار بالاتر از 156.37 و به عنوان نشانه اولیه چنین چیزی را دنبال کنم، حمل مثبت در جفت ممکن است امکان ادامه رفتار صعودی را فراهم کند – اما این ابتدا نیاز به چند چیز برای صف آرایی دارد. یعنی موضوعات بازیابی در پوند و عدم وجود تهدیدهای مداخله ای از سوی ژاپن.

نمودار قیمت ماهانه GBP/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

EUR/GBP

بنابراین، امروز ما در مورد بریتانیا در یک نقطه اقتصادی دشوار صحبت می کنیم. اما، فردا ممکن است اروپا باشد. EUR/GBP، بر مبنای بلندمدت، حتی با وجود خطر شکست در اوایل این هفته، در محدوده باقی می ماند.

در پشت این موضوع اخیر GBP، ما شاهد صعود EUR/GBP به سطح مقاومت بوده‌ایم که منجر به تعدادی معکوس در 13 سال گذشته شده است. این اصلاح فیبوناچی 78.6% از حرکت اصلی 2008-2015 است.

تعدادی سطوح اضافی از آن اصلاح وجود دارد که مورد استفاده قرار گرفته‌اند، با علامت 50% که به حفظ پشتیبانی در بیشتر پنج سال گذشته کمک کرده است و نشانگر 61.8% که در 0.8709 به عنوان یک خط میانی عمل می‌کند.

بالاترین سطح 13 سال اخیر در حدود 88.6% اصلاحی همان حرکت است. اگر GBP به حالت ذوب شدن ادامه دهد، سطح مورد علاقه برای شکستگی های بالاست. و صعود به سطح 0.9805 که بالاترین نوسان از سال 2008 بود، منجر به یک رکورد جدید در این جفت خواهد شد.

نمودار قیمت ماهانه EUR/GBP

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURGBP در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع