تجزیه و تحلیل فنی پوند بریتانیا: GBP/USD، GBP/JPY، EUR/GBP


نکات صحبت پوند بریتانیا:

  • GBP با اعلام صبح امروز مبنی بر تغییر رهبری دیگر در مقام نخست وزیری بریتانیا، همچنان تحت تأثیر عناوین اخبار قرار دارد.
  • در حالی که GBP/USD تعدادی از روندهای کوتاه مدت دیرهنگام را نشان داده است، اقدامات قیمتی بلندمدت در داخل محدوده ساخته شده از اواخر سپتامبر تا اوایل اکتبر همچنان ادامه دارد. GBP/JPY در حال آزمایش یک سطح مقاومت بلندمدت قابل توجه است و EUR/GBP مقداری علاقه را در نگاه بلندمدت نشان می دهد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

آشفتگی بیشتری در سرفصل های بریتانیا وجود دارد زیرا امروز صبح با اعلام استعفای لیز تراس از سمت نخست وزیری، تغییر دیگری در رهبری در رتبه 10 به همراه داشت. با قضاوت بر اساس قیمت GBP، به نظر نمی رسد که این یک شگفتی قابل توجه باشد. GBP/USD تا کنون شاهد افزایش اندکی در پشت آن اخبار بوده است، اما این در محدوده تصویر بزرگتر است، که تا حد زیادی از زمان سقوط GBP/USD در اواخر سپتامبر که به منطقه 1.1500 بازگشته است، تثبیت شده است. مقاومت.

از آن زمان، چندین چرخش برای کار وجود داشته است، اما این موارد عمدتاً به نوسانات کوتاه‌مدت تنزل یافته‌اند. پس از آزمون مقاومت 1.1500، قیمت برای یافتن حمایت در مقاومت قبلی در حدود 1.0932 عقب نشینی کرد. این منجر به جهش به 1.1350 شد، که گاوها تلاش کردند اما در چند موقعیت مختلف نتوانستند از آن عبور کنند. این منجر به کاهش دیگری برای حمایت شد و این به پایین ترین سطح رسید و موضوع تثبیت را حفظ کرد. و این منجر به جهش صبح امروز در پشت تیتر رهبری می شود.

در این مرحله، GBP/USD میان مدت در شکل مثلث متقارن باقی می ماند.

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/USD کوتاه مدت

با این حال، در داخل این تثبیت، تعدادی نوسانات کوتاه مدت وجود داشته است. جهش صبح امروز در منطقه ای آشنا از مقاومت که تبدیل به حمایت شده است نشان داده می شود. که از حدود 1.1180-1.1210 نمودار می شود و این همان منطقه ای است که به حفظ حمایت در پایان هفته گذشته کمک کرد.

اما، به ویژه، همانطور که قیمت در عمق مثلث متقارن کار می‌کند، اندازه هر نوسان همچنان کاهش می‌یابد، که برای الگوهای تثبیت آنقدرها غیرعادی نیست. این به طور کلی منجر به شکست در یک جهت یا جهت دیگر می شود، اما همانطور که در یک مثلث متقارن استاندارد است، همیشه یک سوگیری قوی غالب وجود ندارد که بتوان از آن برای پیش بینی جهت شکست سازند استفاده کرد.

به نظر می رسید که گاوها قصد داشتند دیروز برای شکست خود آزمایش کنند، اما قیمت به سرعت در داخل ساختار عقب نشینی کرد. و سپس ساپورت ساپورت صبح امروز به طور مشابه در حال آزمایش کف سازند بدون هیچ شکست واضحی بود.

این می‌تواند کمی دامنه را به تنظیمات کوتاه‌مدت بدهد، قبل از اینکه به دنبال ایجاد تم‌های جهت‌دار در جفت باشیم، به دنبال شکستن سطح مقاومت 1.1350 از سطح حمایت 1.1180 باشید.

شکست صعودی 1.1350 به نظر به آزمون مجدد اوج دیروز در 1.1440 و سپس منطقه بلندمدت که از 1.1460-1.1500 ادامه می دهد، خواهد بود. در سمت حمایت موضوع، شکست 1.1180 در را برای حرکت به سمت حمایت بعدی در حول و حوش 1.1112 باز می کند، پس از آن منطقه 1.1000-1.1025 وارد تصویر می شود.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

مبانی تجارت برک آوت

نمودار چهار ساعته GBP/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPUSD در Tradingview

GBP/JPY

اگر به دنبال نوسانات شدید هستید، GBP/JPY ممکن است جفت شما باشد…

من دقیقاً پس از حرکت فروپاشی پوند در اواخر سپتامبر، درست پس از اینکه GBP/JPY به یک منطقه حمایتی اصلی در حول و حوش پایین‌ترین سطح دو سال اخیر جهش کرد، به این موضوع نگاه کردم. این پشتیبانی تا حد زیادی زیر سطح 149 است که بیش از 2000 پیپ با قیمت فعلی فاصله دارد.

و در این مرحله، GBP/JPY بسیار نزدیک به بالاترین سطح شش ساله اخیراً تثبیت شده معامله می‌شود و بالاتر از سطح فیبوناچی آزمایش می‌شود که در آوریل و ژوئن پیشرفت‌هایی را حفظ کرد و هر بار عقب‌نشینی قابل‌توجهی ایجاد کرد. ما شاهد آزمایش این منطقه برای اولین بار در روز دوشنبه بودیم، با افزایش قیمت برای تست سطح روانی 170.00، که سپس با عقب نشینی دنبال شد.

اما، توجه کنید که چگونه این عقب نشینی به حمایت درست در همان سطح فیبوناچی در 168.06 ادامه داد و امروز در حال افزایش است، و ظاهر آزمون شکست دیگری را در 170.00 نشان می دهد که ممکن است به زودی در راه باشد.

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

GBP/JPY بلند مدت

سطح 170.00 پوند/ین یک معامله بزرگ است و شاید مهم‌تر از آن، می‌توانیم در مورد اینکه این حرکت اخیر چقدر افراطی بوده است، پس از دوجی ماه گذشته که تا کنون، تا حدودی بالا و پایین‌تر از آن دیده شده است، حدس بزنیم. تا کنون تا چند هفته اول اکتبر ادامه دارد.

اما، این همچنین نشان می‌دهد که چگونه شکست موضوعی بوده است که در چند ماه گذشته شکل گرفته است، زیرا این منطقه مقاومت فعلی در ماه‌های آوریل و ژوئن روند صعودی خود را حفظ کرده و اکنون در حال معامله است. این درها را برای پتانسیل شکست از سمت بالا باز نگه می دارد تا زمانی که شاهد نوعی تغییر در اطراف بانک ژاپن باشیم. اما، در مورد این موضوع، احتیاط لازم است زیرا جفت USD/JPY اکنون در حال آزمایش سطح 150.00 است که این پرسش‌ها را در مورد اینکه چگونه سیاست‌گذاران در ژاپن می‌توانند این موضوع را مدیریت کنند، ایجاد می‌کند.

اما، مشابه USD/JPY، اگر مداخله دیگری مانند آنچه در 22 سپتامبر شاهد بودیم، بدون هیچ تغییری در سیاست وجود داشته باشد، با توجه به حمل مثبت در سمت طولانی جفت، همچنان انگیزه صعودی باقی خواهد ماند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

نمودار قیمت ماهانه GBP/JPY

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; GBPJPY در Tradingview

EUR/GBP

اخیراً در مورد سرفصل‌های روزنامه‌های بریتانیا زیاد شنیده‌ایم، اما آیا اروپا واقعاً در چنین موقعیت بهتری قرار دارد؟ مسلماً، آشفتگی رهبری در اطراف پست نخست وزیری تا حدودی استثنایی است، اما اگر در حال حاضر به پس‌زمینه اقتصادی اطراف منطقه یورو نگاه کنیم، می‌توان استدلال کرد که راه به همان اندازه دلهره‌آوری در پیش است.

بنابراین، حداقل برای من، تا حدودی شگفت‌انگیز بود که شاهد شعله‌ور شدن EUR/GBP به این شدت در پشت پویایی اواخر سپتامبر بودم. اقدام قیمت به محدوده تعریف شده قبلی، که اکنون بیش از پنج سال است که وجود داشته است، پایبند بوده است، اما قیمت برای تست بالاترین قیمت های دو ساله در 0.9270 تا پایان مسیر افزایش یافته است.

از آن زمان تا به حال شاهد کمی تسویه حساب بوده ایم. در حال حاضر قیمت ها در محدوده خط میانی در آن محدوده اخیر کار می کنند، با حمایت بلندمدت در کمتر از سطح 0.8371. و ممکن است پویایی های کوتاه مدتی وجود داشته باشد که بتوان با آنها کار کرد که در نمودار بعدی به آنها نگاه خواهم کرد.

نمودار ماهانه EUR/GBP

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURGBP در Tradingview

EUR/GBP کوتاه مدت

از نمودار روزانه زیر، می‌توانیم سری اخیر پایین‌ترین و پایین‌تر و بالاترین را ببینیم. امروز صبح ممکن است یکی دیگر از آن تست‌های پایین‌تر به بالا باشد، زیرا ما شاهد واکنشی در 61.8 اصلاح فیبوناچی هستیم که شبیه به خط میانی در این محدوده عمل می‌کند.

این امر بر روی مورد بعدی پشتیبانی یعنی حدود 0.8650 تمرکز می کند، که سپس در را برای پشتیبانی در 0.8585 باز می کند. پس از آن، سطح روانی 0.8500 و سپس سطح فیبوناچی در 0.8371 ظاهر می شود.

نمودار قیمت روزانه EUR/GBP

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURGBP در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع