تانک های دلار استرالیا با غرش دلار آمریکا پیش از RBA به زندگی بازگشت. AUD/USD پایین تر؟


دلار استرالیا، AUD/USD، دلار آمریکا، فدرال رزرو، پاول FOMC، RBA، Lowe – نقاط صحبت

  • را دلار استرالیا برای شروع هفته پایین تر به نظر می رسید
  • AUD/USD تحت فشار است به عنوان دلار آمریکا صعود را پس می گیرد
  • روز سه شنبه شاهد تصمیم گیری RBA در مورد نرخ ها خواهیم بود. آیا AUD می شود/دلار آمریکا دور و بر؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی AUD رایگان خود را دریافت کنید

دلار استرالیا روز جمعه پس از آن که داده های دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) باعث افزایش ارزش دلار آمریکا شد، سقوط کرد.

این آمار نشان داد که نیروی کار ایالات متحده در حال کار است و بازار مجبور شد انتظارات را برای اوج چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مجدداً تنظیم کند.

بر اساس آمار اداره آمار کار ایالات متحده، 517 هزار شغل در ژانویه اضافه شد که بسیار بالاتر از 188 هزار شغل پیش بینی شده بود و 223 هزار شغل در ماه گذشته نیز تا 260 هزار مورد بازنگری قرار گرفت. به این ترتیب نرخ بیکاری 3.4 درصد پایین تر از 3.6 درصد پیش بینی و 3.5 درصد پیش بینی شده است.

با توجه به اینکه فدرال رزرو در حال حاضر بیشتر از آنچه قبلا تصور می شد انقباض دارد، بازارهای سهام و دارایی های ریسک به طور کلی تحت فشار هفته قرار دارند.

AUD/USD همراه با بسیاری از کالاهایی که استرالیا صادر می کند، در غوغا است. یعنی سنگ طلا، مس و آهن. زمانی که دلار آمریکا با قیمت بالاتری راه اندازی شد، چرخش در نمودار زیر مشخص است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

با توجه به اینکه فدرال رزرو اکنون آماده افزایش نرخ بهره است، تمرکز روی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در روز سه شنبه خواهد بود.

هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، بازار اظهارات او را کمتر از گذشته تعبیر کرد.

با توجه به داده‌های NFP، تفسیر او برای سرنخ‌هایی در مورد میزان افزایش نرخ‌ها برای مهار تورم به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قبل از اینکه او صحبت کند، RBA تصمیم خود را در مورد نرخ نقدی گرفته است. معاملات آتی ۲۵ واحد افزایش قیمت دارند. مانند فدرال رزرو، تمرکز بر روی فرماندار فیلیپ لو و اظهارات او پس از تصمیم گیری معطوف خواهد شد.

CPI استرالیا تا پایان سال 2022 نسبت به سال قبل 7.8 درصد ناراحت کننده است که بسیار بالاتر از محدوده هدف اجباری 2-3 درصد است. آنها قبلا گفته بودند که انتظار دارند تورم تا پایان سال 2023 به 8 درصد برسد.

تسریع مجدد فشارهای قیمتی تا پایان سال گذشته چندان مورد پسند هیئت مدیره قرار نخواهد گرفت و ممکن است آنها نیاز به رفتارهای تندرو داشته باشند. اگر این آشکار شود، می تواند پیامدهایی برای دلار استرالیا داشته باشد.

نمودار – AUD/USD، مس، طلا، سنگ آهن (SGX)، شاخص DXY (USD)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع