تاثیر انتخابات میان دوره ای آمریکا بر فدرال رزرو و دلار آمریکا


چشم انداز انتخابات میان دوره ای ایالات متحده:

  • مگر اینکه قیمت بنزین بیشتر کاهش پیدا کند و نرخ تورم ایالات متحده به شدت کاهش یابد، احتمال این وجود دارد که دموکرات‌ها کنترل حداقل مجلس نمایندگان را به جمهوری‌خواهان از دست بدهند.
  • دورنمای بازگشت بن بست به واشنگتن دی سی پیامدهای عمیقی برای فدرال رزرو و دلار آمریکا دارد.
  • فدرال رزرو می تواند به سرعت دوباره به «تنها بازی در شهر» تبدیل شود، بسیار شبیه آنچه از سال 2011 تا 2016 و دوباره از 2019 تا 2020 رخ داد.

Gridlock دوباره در DC؟

که در چگونه رکورد تورم بر میان دوره ای ایالات متحده تأثیر می گذارد، بررسی کردیم که چگونه تورم رکورد می تواند بر انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در پاییز امسال تأثیر بگذارد. ما به این نتیجه رسیدیم که اگر قیمت بنزین بیشتر کاهش نیابد و نرخ تورم ایالات متحده به شدت در هفته‌های آتی کاهش پیدا نکند، احتمال اینکه دموکرات‌ها کنترل حداقل مجلس نمایندگان را به جمهوری‌خواهان از دست بدهند، کنگره دوپاره و بن‌بست را به واشنگتن دی سی بازگرداند.

چنین تحولی پیامدهای عمیقی برای سیاست های مالی و پولی ایالات متحده در سال های آینده خواهد داشت و مستقیماً بر دلار آمریکا، سهام ایالات متحده، خزانه داری ایالات متحده، قیمت طلا، قیمت نفتو ارزهای دیجیتال. همه این تأثیرات در درجه اول از طریق فدرال رزرو جریان خواهد داشت.

ساعت را به عقب برگردانید

برای درک زلزله بالقوه ای که در ماه های آینده به سیاست های ایالات متحده – اعم از مالی و پولی – وارد می شود، قدم زدن در مسیر حافظه ضروری است.

در سال 2010، پس از آنکه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و اکثریت دموکرات در سنا و مجلس نمایندگان، قانون مراقبت مقرون به صرفه را در طول بحران مالی جهانی تصویب کردند، موجی از واکنش از سوی رأی دهندگان در سراسر کشور به وجود آمد. برای نجات سیستم بانکی، بازار مسکن و صنعت خودرو، چندین دور از هزینه های دولت فدرال برای کمک به تحریک اقتصاد اعلام شد.

اما این واکنش شدید بود زیرا اکثر خانوارهای آمریکایی همچنان با مشکلات مالی و بازار کار ضعیف مواجه بودند. نرخ بیکاری در ایالات متحده همچنان نزدیک به دو رقمی بود زیرا بازار مسکن در رکود باقی مانده بود. انتخابات میان دوره ای آمریکا در سال 2010 شاهد از دست دادن کنترل مجلس نمایندگان توسط دموکرات ها بود. گریدلاک در حالی وارد واشنگتن دی سی شد که کنگره دوپاره حاضر به پیشبرد هزینه های بیشتر دولت نشد.

گریدلاک ویژگی تعیین کننده چند سال بعد بود. جمهوری خواهان که از دستاوردهای خود در انتخابات میان دوره ای 2020 ایالات متحده جسور شده بودند، خواستار ریاضت بودجه برای حاکمیت در مخارج دولت شدند. درگیری‌هایی در پی داشت که منجر به توقیف بودجه شد و ایالات متحده رتبه اعتباری AAA خود را از استاندارد اند پورز در آگوست 2011 از دست داد. در سال 2014، در اواسط دوره دوم ریاست جمهوری اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دموکرات‌ها کنترل سنا را از دست دادند.

در حالی که دولت فدرال عملاً توسط یک کنگره تقسیم شده فلج شده بود، و سپس با یک دموکرات در کاخ سفید در حالی که جمهوری خواهان تمام کنگره را کنترل می کردند، تنها یک بازی در شهر برای کمک به حمایت از اقتصاد ایالات متحده وجود داشت: فدرال رزرو.

سیاست فدرال رزرو در طول گریدلاک

از سال 2011 تا 2016، یک دولت فدرال فلج که قادر به تصویب هیچ گونه محرک اضافی نبود، فدرال رزرو را با گزینه های کمی روبرو کرد: افزایش نرخ بهره و خنثی کردن بهبود نوپای پس از بحران مالی جهانی. یا نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه دارید و امیدوار باشید که اقتصاد ایالات متحده به بهبود خود ادامه دهد. فدرال رزرو گزینه دوم را انتخاب کرد:

تاثیر انتخابات میان دوره ای آمریکا بر فدرال رزرو و دلار آمریکا

دوره 2011 تا 2016 تنها زمانی نبود که در واشنگتن دی سی در سال های اخیر دچار مشکل شد. همین امر را می توان در مورد دوره 2019 تا 2020 در دوره انحصاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت. مخارج محدود دولت فدرال تا زمان همه‌گیری ویروس کرونا به این معنی بود که فدرال رزرو مجبور شد از چرخه افزایش نرخ بهره خود عقب نشینی کند و برای کمک به افزایش قیمت دارایی‌ها، کاهش نرخ‌ها را انجام دهد. حتی زمانی که کنگره بسته های محرک کروناویروس خود را تصویب کرد، فدرال رزرو نرخ اصلی خود را دوباره به 0.00-0.25٪ کاهش داد و همزمان خرید دارایی ها را از سر گرفت.

پیامدهای میان دوره ای ایالات متحده

اگر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در سال 2022 به بن‌بست در واشنگتن دی سی منجر شود – جمهوری‌خواهان فقط مجلس نمایندگان یا هر دو اتاق کنگره را کنترل می‌کنند در حالی که یک دموکرات در کاخ سفید حضور دارد – به این معنی است که فدرال رزرو بار دیگر به تنها بازی در شهر تبدیل خواهد شد.

اگر نرخ تورم ایالات متحده طی چند ماه آینده کاهش یابد، که هیچ ربطی به ترکیب کنگره ندارد، به این معنی است که فدرال رزرو ممکن است برای جلوگیری از یک رکود اقتصادی قابل توجه تر، چیزی که هم اکنون در رادار آن است، بازگردد. اقتصاد ایالات متحده برای دو فصل متوالی منقبض شده است.

اگر فدرال رزرو سرعت خود را تغییر دهد و به سمت کاهش نرخ بهره حرکت کند، و در نهایت، خرید دارایی را دوباره برقرار کند تا سرمایه‌گذاران را تشویق کند تا ترجیحات ریسک خود را تغییر دهند (در نتیجه بازدهی دارایی‌های مطمئن‌تر را کاهش می‌دهد، و تخصیص آن را به دارایی‌های حساس‌تر و ریسک‌پذیرتر وادار می‌کند). تاثیر خواهد بود به احتمال زیاد تفاوتی با آنچه از 2011 تا 2016 یا از 2019 تا 2020 رخ داد، ندارد. کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا؛ افزایش قیمت طلا؛ افزایش قیمت نفت؛ قیمت بالاتر ارزهای دیجیتال؛ و یک شناور بالاتر توسط بازارهای سهام ایالات متحده است.

— نوشته شده توسط کریستوفر وکیو، CFA، استراتژیست ارشد





منبع