بوم تاخیری، “درد” پس از سپتامبر FOMC


S&P 500، Nasdaq Talking Points:

  • امروز بعدازظهر، سومین افزایش متوالی 75 بشکه ای نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو همراه با تضمین های بیشتر در آینده به همراه داشت.
  • برخلاف سخنرانی پاول جکسون هول، تفسیر کوتاه و دقیق نبود و تعدادی راننده برای جویدن گاوها و خرس ها وجود داشت. پاسخ کلیدی پس از بسته شدن پرس نشان داده شده است، و این تاکید بر روی چند روز آینده اقدام قیمت برای سنجش واکنش بازار است. نکته قابل توجه، تصمیم بانک ژاپن برای نرخ امشب و تصمیم بانک انگلستان برای نرخ فردا صبح وجود دارد.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

ما در طرف دیگر تصمیم گیری نرخ FOMC در سپتامبر هستیم و صادقانه بگویم، در این مرحله سوالات بیشتری نسبت به پاسخ وجود دارد. اما، شواهدی وجود دارد که این مشاهدات را تایید می‌کند و این واقعیت است که سهام هنوز در محدوده‌های تعریف‌شده قبلی تا پس از پایان کار پرس نگه داشته می‌شد. با عقب راندن سهام به پایین‌ترین سطح جلسه، واکنش ریسک‌زدایی با تأخیر مشاهده شد. من به سهام با عمق بیشتری نگاه خواهم کرد، اما ابتدا باید به چند بازار کلیدی پرداخت.

در حالی که پاول نظراتی را ارائه کرد که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان مثبت یا صعودی برای سهام تلقی کرد، پیام اصلی این است که فدرال‌رزرو تا زمانی که تورم تحت کنترل قرار نگیرد، در حال افزایش است. به نظر می‌رسید که این افزودن کلمه «درد» که پاول در انتهای دستگاه پرس قرار داده بود، توجه بسیاری از معامله‌گران را به خود جلب کرد.

نرخ های ایالات متحده

این احتمالاً قابل توجه ترین تأثیر از انتشار بیانیه اولیه است: اسکناس دو ساله به بالای 4٪ جهش کرد و به بالاترین سطح 15 سال اخیر یعنی 4.12٪ رسید. با این حال، این مدت طولانی ماندگار نشد، زیرا قیمت ها در طول سخنرانی پاول به سرعت به زیر شاخص 4 درصد سقوط کردند.

در بخش آخر آن سخنرانی، پاول با برخی اظهارنظرهای نسبتاً بی‌پروا، در مورد احتمال «درد» در اقتصاد به دلیل ادامه افزایش نرخ‌های فدرال رزرو بحث کرد و بازدهی را در دو سال اخیر با 4.02 درصد افزایش داد. این نوشته

یادداشت های دو ساله ایالات متحده

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی

دلار آمریکا

دلار آمریکا اغلب به نرخ های کوتاه مدت پاسخ می دهد، بنابراین چیزی مانند معکوس شدن بیشتر و بیشتر منحنی بازده می تواند یک عامل مثبت برای دلار آمریکا باشد. دلار در اوایل روز بسیار صعودی بود و در روز گذشته از مثلث های صعودی در 110.24 و سپس بالاتر از سطح 110.79 در جلسه امروز شکست خورد.

مانند نرخ های ایالات متحده، دلار آمریکا با انتشار بیانیه ای که به دلار آمریکا کمک کرد تا به بالاترین حد 20 سال اخیر یعنی 111.58 هجوم برد، یک شات سریع تقویت شد.

قیمت ها در حال حاضر در یک حرکت ادامه دار به سمت بالاترین سطح حرکت می کنند، اما این یک آیتم مورد علاقه تا پایان هفته باقی خواهد ماند.

نمودار قیمت دو ساعته دلار آمریکا

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; USD، DXY در Tradingview

یورو/دلار آمریکا

من هشدار داده بودم که پشتیبانی EUR/USD در اوایل روز آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد، و این گسترش چیزی بود که دیروز در مورد آن صحبت کرده بودم.

یورو/دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود در ۱۹ سال اخیر نزول کرد و اکنون در حال درک پایین‌ترین نرخ از اوایل ماه سپتامبر است که از حدود 0.9862 تا 0.9876 است، که همچنین سقوط گوه را که در را باز نگه می‌داشت، باطل می‌کند. برای سناریوهای برگشت صعودی این امر تمرکز EUR/USD را بر روی سمت نزولی سکه قرار می دهد – و پتانسیل مقاومت در حمایت قبلی 0.9950 و دوباره در برابری وجود دارد، اگر گاوها بتوانند عقب نشینی عمیق تری داشته باشند.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; EURUSD در Tradingview

S&P 500

سهام در ابتدا واکنشی صعودی به فشار پاول داشتند، به ویژه به خط آشنای «ممکن است سرعت افزایش نرخ را کاهش دهیم مناسب باشد»، که به شدت ناموفق خوانده می شود. پاول بعداً این خط را با صحبت در مورد “درد” و این واقعیت که فدرال رزرو دائماً نرخ‌ها را هدف قرار می‌دهد تا زمانی که تورم کاهش قانع‌کننده‌تری نشان دهد، حفظ کرد.

من دیروز در مورد این موضوع بحث کرده بودم و امروز یک منطقه مقاومت کلیدی وارد عمل شد که از سطوح فیبوناچی 3902-3915 ترسیم شده است. این کمک کرد تا جلسه در طول کنفرانس مطبوعاتی قبل از اینکه خرس ها به پایین ترین سطح خود برسند، بالاترین سطح را نشان دهد.

نمودار 5 دقیقه ای S&P 500

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P 500 بلند مدت

با برداشتن یک گام به عقب، اکنون شاهد کاهش دو ماهه جدید در S&P 500 هستیم و یک منطقه حمایتی اصلی در حال نزدیک شدن است که بین 3786-3802 است. در زیر آن، نقطه دیگری از حمایت از قیمت در حدود 3750 وجود دارد و پس از آن، پایین ترین سطح ژوئن در 3639 مورد توجه قرار می گیرد.

نمودار روزانه S&P 500

image5.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

نزدک

حرکت نزدک از نظر من کمی آرام‌تر به نظر می‌رسد و جالب اینجاست که شاخص فناوری سنگین در دو روز گذشته در حالی که S&P 500 این کار را می‌کرد، به پایین‌ترین سطح خود نرسید.

با این حال، در پی FOMC، پایین‌ترین قیمت جدید در حال حاضر وارد می‌شود و قیمت‌ها اکنون در پایین‌ترین حد دو ماه اخیر قرار دارند. حمایت بعدی من به سرعت به حدود 11,700 نزدیک می شود، پس از آن، پایین ترین سطح دو سال اخیر در منطقه از 11,069 تا 11,294 به نمایش در می آید.

نمودار قیمت روزانه نزدک

image6.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; نزدک 100 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع