به نظر می رسد دلار نیوزلند گذشته از نخست وزیری استعفای جاسیندا آردرن، چشم ها به بازارهای متزلزل


دلار نیوزلند، NZD/USD، NZ PM استعفا، داده ایالات متحده – بازار آسیا و اقیانوسیه باز است:

  • NZD/USD به نظر می رسد جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند از سمت خود کناره گیری کند
  • در عوض، دلار کیوی زودتر سقوط کرد زیرا ریسک گریزی دلار را تقویت کرد دلار آمریکا
  • دلار نیوزلند در صورت بدتر شدن احساسات در تجارت آسیا و اقیانوسیه آسیب پذیر است

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – دلار نیوزیلند به نظر می رسد که از نخست وزیر نیوزیلند گذشته است که آردرن کناره گیری می کند

دلار نیوزیلند پس از انتشار گزارش ها مبنی بر اینکه جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزلند اعلام کرد که تا 7 فوریه از سمت خود کناره گیری می کند، اندکی تغییر کرد. او همچنین خواستار برگزاری انتخابات در 14 اکتبر شد. در حالی که ممکن است برخی عدم اطمینان سیاسی کوتاه مدت برای NZD/USD ایجاد کند، ارز مرتبط با احساسات احتمالاً بر روی مسائل خارجی متمرکز است.

NZD در روز چهارشنبه در برابر همتایان اصلی خود ضعیف عمل کرد. این به دنبال بدتر شدن قابل توجه ریسک پذیری در طول جلسه معاملات وال استریت بود. در پایان روز، شاخص‌های Dow Jones، S&P 500 و Nasdaq 100 به ترتیب 1.81-، 1.56- و 1.24- درصد سقوط کردند. این به این دلیل است که “میزان ترس” بازار VIX حدود 5٪ افزایش یافت.

این به دنبال داده های ناامید کننده اقتصادی ایالات متحده بود. میزان خرده‌فروشی در ماه دسامبر به 1.1- درصد رسید که بدتر از توافق 0.9- درصد بود. در همین حال، تقاضای نهایی PPI در همان ماه 6.2% سالانه چاپ شد. این رقم بسیار کمتر از برآورد 6.8 درصدی بود. این امر همچنان نشانه‌هایی از اقتصاد خنک‌کننده را نشان می‌دهد و تمرکز را روی فدرال رزرو قرار می‌دهد.

بازدهی 2 ساله خزانه داری به 4.09 درصد کاهش یافت، که پایین ترین رقم بسته از سپتامبر 2022 است. بازارها به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برای امسال ادامه دادند. اکنون، قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نشان می دهد که معامله گران تنها 32 امتیاز پایه را در سال جاری پیش بینی می کنند. این بدان معناست که در جلسه بعدی یک صعود دیگر با احتمال یک ثانیه به سرعت کاهش می یابد.

به‌جای اینکه معامله‌گران مشتاقانه منتظر یک چرخش معکوس باشند، عملکرد قیمت‌ها در 24 ساعت گذشته نشان داد که ترس بیشتر از رکود اقتصادی بارزتر است که نشان‌دهنده مشکلات بیشتری در آینده است. سهام سقوط کرد، معامله گران اوراق قرضه خریدند که بازدهی را پایین آورد و دلار نیوزیلند مرتبط با ریسک کاهش یافت.

این امر NZD/USD را در برابر نزولی بیشتر در معاملات روز پنجشنبه آسیا و اقیانوسیه آسیب پذیر می کند. لحن ترش وال استریت ممکن است راه خود را به بورس های منطقه باز کند و شاخص هایی مانند Nikkei 225، ASX 200 و Hang Seng Index را تحت فشار قرار دهد. جستجوی پناهگاه دری را برای دلار آمریکا باز می کند تا به طور بالقوه به سمت جلو حرکت کند.

تحلیل فنی دلار نیوزلند

در نمودار روزانه، NZD/USD الگوی شمعدانی Shooting Star را پشت سر گذاشته است. این نشانه بلاتکلیفی است زیرا قیمت ها سعی کردند به منطقه مقاومت 0.6463 – 0.6576 بروند. در حالی که این بدان معنا نیست که یک دور پایین‌تر در کارت‌ها وجود دارد، دنباله‌روی نزولی می‌تواند دری را برای بازگشت باز کند. اما، مراقب میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) باشید. این می تواند به عنوان پشتیبانی نگه داشته شود و قیمت ها را بالاتر ببرد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

نمودار روزانه NZD/USD

نمودار روزانه NZD/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع