بهترین جفت ارز برای ترید-بهترین جفت ارز برای معامله در فارکس

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سایت فارکس دیلی وب سایت خود باشید.

زیرا ارز پوند تمایل به معامله در طول روز داشته و تغییرات قیمتی آن می تواند تا ۱۰۰ الی ۱۵۰ پیپ نیز برسد. برای مشاهده میزان نوسانات جفت ارز فارکس از اندیکاتور ATR استفاده می شود. یعنی بیش از ۱ تریلیون دلار! نزدیک به ۹۰ درصد معاملات ارزی در جهان با دلار انجام می شود. با اینکه اسکالپر ها از جفت ارز های پر نوسان برای معاملات خود استفاده می کنند، ولی تریدر های زیادی نیز وجود دارند که از جفت ارز های یورو دلار برای نوسان گیری استفاده می کنند. بیشترین حجم معاملات بازار فارکس نیز بر روی جفت ارز یورو دلار می باشد. جفت ارز یورو دلار EUR/USD معروف ترین و محبوب ترین جفت از موجود در بازار فارکس می باشد. به عنوان مثال در جفت ارز EUR/USD ارز یورو به عنوان ارز پایه محسوب می شود. یکی از این موارد مهم نقدشوندگی سریع ارز می باشد. ابتدا متاتریدر را باز کرده و از منوی View گزینه Symbols را انتخاب کنید. پس بررسی نوسانات بازار نیز در انتخاب بهترین جفت ارز تاثیر دارد.

جفت ارز های فرعی فارکس ، جفت ارز هایی هستند که در آنها دلار وجود نداشته باشد. بعد از گذشت مدت زمانی از ترید ، کم کم می توانید جفت ارز های دیگری نیز به سبد ترید خود اضافه کنید. اگر تازه کار هستید بهتر است بدانید دقیقا نمی توان گفت بهترین جفت ارز فارکس کدام است. بعد از جنگ جهانی سوم کشور آمریکا آسیب کمتری دیده بود و به نوعی ثبات اقتصادی بسیار بیشتری داست و قیمت دلار با طلا تقریبا یکسان بوده و تورمی در ایالات متحده دیده نمی شد. البته بازار فارکس و نوسانات آن هیچ گاه قابل پیش بینی نمی باشد. البته جفت ارز برای اسکالپ را می توان از میان جفت ارز های غیر معمول نیز انتخاب کرد. از میان جفت ارز های اصلی فارکس ، جفت ارز EUR/USD کم نوسان ترین جفت ارز سایت فارکس دیلی فارکس می باشد. ولی در کل اگر ریسک پذیری متوسطی داشته و ترجیح می دهید فقط تا حدودی محتاطانه معامله کنید ، بهتر است از میان جفت ارز های کراس ، ارز ها با حجم بیشتر و نوسانات نسبتا کم را انتخاب کنید.

این بازار شامل بازار های استرالیا ، لندن ، ژاپن و نیویورک می باشد. چون حجم معاملات این جفت ارز بالاست ، میزان نقدشوندگی آن نیز رتبه اول در جفت ارز های فارکس را دارد. چون حجم معاملات جفت ارز های اصلی بسیار بالاست ، میزان نوسان در این ارز ها کمتر بوده و می توان پوزیشن بزرگتری باز کرد. این افراد برای نوسان گیری معمولا از ارز های پر نوسان استفاده می کنند. از طرفی این افراد به نقد شوندگی نیز اهمیت می دهند. بهترین جفت ارز برای افراد مبتدی چیست؟ انتخاب بهترین جفت ارز برای مبتدی از اهمیت زیادی برخوردار است. میزان نوسان در این ارز ها کمتر است. بعد از مدتی آموزش ، زمانی که فرد این آمادگی را در خود ببیند که می تواند در بازار واقعی فارکس ترید کند ، ابتدا باید جفت ارز مناسبی برای ترید انتخاب کند. آیا جفت ارز های اصلی بهترین هستند؟ در بازار فارکس سه دسته جفت ارز داریم : جفت ارز های اصلی ، جفت ارز های فرعی و جفت ارز های غیر معمول و یا همان عجیب. جفت ارز های غیر معمول از یک ارز اصلی و نیز یکی از ارز های کشور های در حال توسعه تشکیل شده اند.

جفت ارز های اصلی بیشترین حجم معاملات در جهان را داشته و اسپرد پایینی دارند. بیشترین حجم معاملات فارکس بر روی جفت ارز های اصلی می باشد. همیشه در نظر داشته باشید جفت ارز فارکس فقط محدود به جفا ارز یورو دلار نیست و می توانید با بررسی رفتار ارز ها موقعیت های خوبی برای ترید پیدا کنید. در صفحه باز شده لیست جفت ارز های فارکس را مشاهده می کنید. جفت ارز های کراس همان جفت ارز های فرعی و یا مینور هستند. قیمت ارز ها در بازار فارکس به صورت جفت ارز نمایش داده می شود. جفت ارز های EUR/GBP ، EUR/AUD ، EUR/CAD ، EUR/NZD، EUR/CHF ، CHF/JPY ، NZD/GB مهمترین جفت ارز های فرعی فارکس هستند. این ارز ها با عنوان جفت ارز های کراس نیز نامیده می شوند. تریدری که معامله اسکالپ انجام می دهد ، اسکالپر نامیده می شود. از طرف دیگر در زمان هایی که اخبار مهم اقتصادی پخش می شود نیز می تواند زمان مناسبی برای ترید باشد. اسکالپر ها بهترین زمان ها برای معامله را پیدا کرده و با تشخیص صحیح اقدام به معامله می کنند. اسکالپر می تواند در طول روز چندین معامله انجام دهد. بازار فارکس از ساعت ۱:۳۰ روز دوشنبه به وقت تهران شروع شده و تا ساعت ۱:۳۰ روز جمعه ادامه دارد.