بهبودی استرلینگ با عذرخواهی نخست وزیر به دلیل “اشتباهات” کاهش یافت


اخبار و تحلیل پوند استرلینگ (GBP).

  • عذرخواهی نخست وزیر تراس به دلیل “اشتباهات” در حالی که وزیر دارایی جدید اقلام کوچک بودجه قبلی را تغییر می دهد.
  • کابل بسیار دور از پایین بودن اخیر است، اما عدم قطعیت سیاسی پتانسیل صعودی را محدود می کند. مقاومت در نمودار روزانه نمایان می شود
  • بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا با تاریخ طولانی‌تر کاهش می‌یابد اما همراه با افزایش نوسانات همچنان بالا می‌ماند.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی GBP رایگان خود را دریافت کنید

عذرخواهی تراس نخست وزیر بریتانیا به خاطر “اشتباهات”

لیز تراس نخست وزیر جدید انگلیس دیروز پس از افشای بیانیه بودجه کوچک که باعث آشفتگی در بازارهای مالی شد که بانک انگلستان (BoE) را ملزم به ورود برای جلوگیری از ریسک سیستمی ناشی از صندوق های بازنشستگی بزرگ با تسریع بازده اوراق قرضه کرد، عذرخواهی کرد.

جرمی هانت، وزیر دارایی جدید، دیروز تقریباً هر چیزی را که در ابتدا در 23 سپتامبر توسط وزیر دارایی برکنار شده کواسی کوارتنگ پیشنهاد شده بود، کنار گذاشت. به طور خاص، طرح سقف قیمت انرژی قابل توجه – هدف اصلی کمپین تراس – به جای اکتبر 2024 به پایان آوریل 2023 کوتاه شد و او را با یک شکست سیاسی مواجه کرد. 5 نماینده قبلاً علناً خواستار برکناری او شده اند که ممکن است دشوار باشد زیرا در 12 ماه اول او رای عدم اعتماد وجود ندارد. با این حال، اگر اکثریت قابل توجهی اصرار داشته باشند که او دفتر خود را تخلیه کند، همه افراد درگیر می توانند به تغییر قانون رأی دهند تا او زودتر برکنار شود.

واکنش بازار کم و بیش مطابق با آنچه شما انتظار دارید بوده است. اطمینان مالی ارائه شده توسط جرمی هانت شاهد حرکت بالاتر کابل به سمت سطح مقاومت 1.1410 بود. در نمودار روزانه، به نظر می رسد که این سطح زمانی است که در آن خریداران پس از تولید فتیله های بالایی، حرکت پایین تر از سطح را به پایان رسانده اند.

با این حال، وضعیت نزولی بلندمدت برای کابل باقی می‌ماند زیرا فدرال رزرو بدون محدودیت‌هایی که BoE از طریق مشکلات اخیر بازار بازنشستگی/ اوراق قرضه تجربه کرده است به افزایش خود ادامه می‌دهد. علاوه بر این، در مواقع نابسامانی مالی، جابجایی یا تهدیدات سیستمی، دلار آمریکا ارز ترجیحی برای نگهداری مانند در صورت فشار نقدینگی است، که احتمالاً تنها در کوتاه مدت تا میان مدت شاهد حمایت از آن خواهد بود.

نمودار روزانه GBP/USD

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار 4 ساعته بازیابی کابل را نشان می دهد اما محدودیت حرکت صعودی را در ناحیه 1.1410/1.1461 نیز برجسته می کند. بعید است پوند/دلار آمریکا ترجیحات جهت دار را نشان دهد تا زمانی که شفافیت بیشتری در جبهه سیاسی وجود داشته باشد، زیرا بازارها به شدت ارتجاعی باقی می مانند و نوسانات همچنان بالا می ماند همانطور که توسط شاخص میانگین دامنه واقعی در نمودار روزانه بالا نشان داده شده است.

نمودار 4 ساعته GBP/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

در حالی که کابل از پایین ترین سطح خود بازگشته است، بازار اوراق قرضه با سرعت متفاوتی بهبود می یابد و بازدهی کوتاه مدت به شدت پایین می آید، اما بازدهی 20 و 30 ساله بالاتر از قبل از بودجه کوچک باقی می ماند. بانک انگلستان قصد داشت هفته آینده به فروش اوراق قرضه ادامه دهد، اما با توجه به بی ثباتی و نوسانات بازار اوراق قرضه، تصمیم به مخالفت با آن گرفت. برخلاف ایالات متحده، افزایش بازده منجر به تقویت پوند نشده است، زیرا فقط به تشدید مشکلات اقتصادی و کاهش هزینه های زندگی کمک می کند.

بازده اوراق قرضه دولتی بریتانیا (Gilt) (2، 10، 20، 30 سال)

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

فردا، داده‌های تورم بریتانیا احتمالاً بر نیاز بانک مرکزی اروپا برای افزایش مجدد نرخ‌ها در سوم نوامبر تأکید می‌کند. قیمت‌ها به ارزش 94 واحد پایه کاهش یافته است که اگر بانک با توجه به بی‌ثباتی اخیر، افزایش محافظه‌کارانه‌تر 75 واحدی در ثانیه را انتخاب کند، می‌تواند قیمت‌گذاری مجدد نزولی را ایجاد کند.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع