برگشت XAU/USD ممکن است زودرس باشد. چشم به فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی و PCE است


پیش بینی بنیادی طلا – نزولی

  • قیمت طلا تنها یک درصد افزایش یافت، اما این بهترین هفته از اواسط ژوئن بود
  • با وجود تورم 9.1 درصدی سالانه، بازارها به طور فزاینده ای در محور فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند
  • همه نگاه ها به فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و داده های PCE در هفته پیش رو است

قیمت طلا در هفته گذشته اندکی بهبود یافت و XAU/USD حدود یک درصد افزایش یافت. در حالی که زیاد نبود، این بهترین عملکرد هفتگی از اواسط ژوئن بود. ترکیبی از ضعیف تر شدن دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه داری احتمالا به نفع فلز زرد ضد فیات بوده است. آیا در اینجا فضای بیشتری برای ادامه صعود طلا وجود دارد؟

برای درک بهتر معکوس شدن طلا، باید بررسی کنید که بازارها انتظار دارند فدرال رزرو در آینده چه کاری انجام دهد. همه نگاه ها به اعلام بعدی نرخ بهره در روز چهارشنبه دوخته شده است، جایی که شاهد افزایش ۷۵ واحدی دیگر نرخ بهره هستیم. این به دنبال تورم هنوز بالا در ایالات متحده است، با نرخ سرفصل 9.1 درصد در سال و به طور مداوم از برآوردهای اقتصاددانان پیشی می گیرد.

با این حال، یک فدرال رزرو جنگ طلب تر باید بازدهی دلار و اوراق قرضه را تقویت کند و در مقابل طلا کار کند. این داستان گسترده‌تر در سال جاری بوده است، بنابراین کاهش مداوم XAU/USD. انقباض پولی جهانی نیز علیه طلا موثر است. اما، به نظر می رسد که در هفته گذشته، بازارها بیشتر بر روی آنچه که ممکن است در ادامه راه اتفاق بیفتد تمرکز کرده اند.

انتظارات از چرخش فدرال رزرو در سال آینده افزایش یافت و بازارها شاهد 2 کاهش در سال 2023 بودند. این امر با وارونگی عمیق تر منحنی بازدهبه ویژه اسپرد نرخ 10 و 2 ساله. در همین حال، اقتصاددانان انتظارات رشد واقعی سال 2023 را کاهش داده اند. با وجود این، اخیراً نرخ های سربه سر کوتاه مدت در حال افزایش بوده است. که نشان دهنده افزایش انتظارات تورمی است.

به نظر می رسد همه اینها داستانی را ترسیم می کند که بازارها می بینند که فدرال رزرو احتمالاً با وجود اینکه تورم همچنان در بالاترین حد در 40 سال گذشته است، از تقویت رشد اقتصادی حمایت می کند. آیا بازارها می توانند از خودشان جلوتر باشند؟ خوب، ممکن است این هفته با فدرال رزرو ایده بهتری داشته باشیم. اگر بانک مرکزی در مبارزه با تورم محکم ادامه دهد، به نظر می رسد که ما می توانیم خود را برای ناامیدی آماده کنیم.

در چنین نتیجه ای، دلار آمریکا می تواند در کنار بازدهی خزانه داری افزایش یابد. این نوید خوبی برای فلز زرد نخواهد داشت. در خارج از بانک مرکزی، اولین تخمین از داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم نیز انجام می شود. 0.4٪ رشد q/q دیده می شود، از -1.6٪ نسبت به Q1. با این حال، چاپ منفی به معنای 2 انقباض متوالی تولید ناخالص داخلی است. این یک معیار رایج برای تعریف فنی رکود است.

سپس، هفته با داده‌های PCE، که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای نرخ تورم است، به پایان می‌رسد. یک چاپ قوی دیگر می تواند بانک مرکزی را سرپا نگه دارد. به این ترتیب، شاید خیلی زود باشد که بتوانیم طلا را تغییر دهیم. می‌خواهم بیشتر بگویم که به نظر می‌رسد ریسک‌ها در هفته پیش رو به سمت نزول منحرف شده‌اند. به این ترتیب، این یک فراخوان اساسی نزولی است.

محرک های اساسی طلا

پیش‌بینی قیمت طلا: بازگشت XAU/USD ممکن است زودرس باشد.  چشم به فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی و PCE است

نمودار ایجاد شده در TradingView

– نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





منبع