برنت به دلیل کووید، اوپک پلاس و داده‌های ایالات متحده کاهش یافته است


نقطه صحبت نفت خام برنت (LCOc1).

  • وضعیت چین در برابر کووید به قیمت‌های نفت خام بدتر می‌شود.
  • عرضه اوپک پلاس ممکن است بیشتر کاهش یابد.
  • فدرال رزرو ممکن است به دنبال تأیید مجدد مسیر نرخ تهاجمی برای مهار تورم باشد.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی نفت خام برنت

نفت خام برنت پس از افت در کل مجتمع کالایی به دنبال افزایش موارد ابتلا به کووید در چین که به پیش‌بینی‌های تقاضا آسیب می‌زند، ادامه دارد. محدودیت‌های شدیدتر دوباره بازارهای نفت را گرفتار کرده است و اقدامات اعتراضی می‌تواند افزایش قیمت نفت را بیشتر محدود کند. با در نظر گرفتن ترس از رکود در سراسر جهان، همراه با چشم انداز ضعیف تقاضا از طریق چین، احساسات سرمایه گذاران در حال کاهش است و با کاهش قابل توجه موقعیت خرید ICE برنت منعکس می شود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

موقعیت‌یابی نفت خام CFTC برنت:

image1.png

منبع: Refinitiv

اوپک پلاس قرار است یکشنبه 4 دسامبر تشکیل جلسه دهد، اما ممکن است برخی ارقام مقدماتی قبل از این نشست به بازارها ارائه شود. با کاهش قیمت ها، غیرممکن نیست که اوپک پلاس عرضه را بیش از 2 میلیون بشکه در روز قبلی کاهش دهد. اگرچه در هفته گذشته به افزایش حجم اشاره شد، اما این شایعه در شرایط فعلی بعید است.

دانش تجارت پایه

تجارت کالا

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

این هفته دارای چند رویداد اقتصادی با تأثیرگذاری بسیار زیاد است که باید اطلاعات کلیدی را در مورد مسیر رو به جلو فدرال رزرو به بازارها ارائه دهد، از جمله آمار تورم اصلی. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز قرار است سخنرانی کند و ممکن است با توجه به کاهش شرایط مالی در چند هفته گذشته، یک بار دیگر روایت جنگ طلب را تحمیل کند. ایالات متحده در آن زمان شاهد افزایش تقاضای وام مسکن بوده است و شرایط مالی برای مبارزه فدرال رزرو با تورم مساعد نیست. سایر انتشارات کلیدی شامل تولید ناخالص داخلی، PMI تولید ISM و حقوق و دستمزد غیر کشاورزی (NFP) است.

تقویم اقتصادی

image2.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه نفت برنت (LCOc1) -بدون تاریخ

image3.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

اقدام روزانه قیمت نفت برنت، شاخص قدرت نسبی (RSI) را به سطوح فروش بیش از حد نزدیکتر کرده است و ممکن است همزمان با نشست صعودی اوپک پلاس باشد. در این میان، زمینه برای ضعف بیشتر وجود دارد، اما این حرکت هفته‌ها به شدت به داده‌های بنیادی همانطور که در بالا ذکر شد وابسته خواهد بود.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساس مشتری IG: مختلط

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی هستند خالص طولانی روی نفت خام، با 83% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، به یک سوگیری محتاطانه کوتاه‌مدت می‌رسیم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع