بررسی تعرفه جنگ تجاری ایالات متحده و چین در سالگرد


AUD/USD، تجزیه و تحلیل دلار استرالیا و نقاط صحبت

  • عملکرد بهتر در دلار استرالیا
  • بر افزایش RBA و اعلام احتمالی تعرفه چین تمرکز کنید

RBA برای افزایش 50bps دیگر

عملکرد ضعیف دلار استرالیا امروز صبح، با این حال، این صرفاً بهبودی از ضررهای سنگین روز جمعه است که AUD/USD با 0.6% افزایش به 0.6850 رسید. با نگاهی به آینده، انتظار می‌رود RBA نرخ نقدی را 50 واحد در ثانیه دیگر افزایش دهد که کمی بیشتر از قیمت 40 واحدی در بازار پول است. به نوبه خود، افزایش 50 واحدی در ثانیه احتمالاً باعث افزایش ارزش دلار استرالیا خواهد شد.

بررسی جنگ تجاری آمریکا و چین

در جاهای دیگر، از آنجایی که این ماه چهار سال از آغاز جنگ تجاری ایالات متحده و چین می گذرد، در بحبوحه 5 جولای وزارت خزانه داری ایالات متحده، تمرکز بر سیاست تجاری نیز خواهد بود.هفتم مهلت بررسی تعرفه های آمریکا بر واردات 34 میلیارد دلاری از چین. این می تواند یک کاتالیزور مثبت برای یوان چین و در نتیجه دلار استرالیا (یک نماینده چین) در صورتی که ایالات متحده تصمیم به لغو برخی از تعرفه ها بر کالاهای چینی بگیرد. یکی از انگیزه‌هایی که یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در پشت کاهش تعرفه‌ها به آن اشاره کرد، این بود که می‌تواند بار مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی را که مجبور به پرداخت هزینه‌های تعرفه‌ها هستند، کاهش دهد. به نوبه خود، با توجه به پس‌زمینه کنونی تورم بالای چند دهه‌ای که درآمدها را تحت فشار قرار داده است، این امر باعث شده است تا تعرفه‌های چینی دوره ترامپ مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرد، به‌ویژه در شرایطی که تنها چند ماه به تعرفه‌های میان‌مدت آمریکا باقی مانده است.

با این اوصاف، در دولت بایدن اختلاف‌هایی با رئیس بازرگانی رئیس‌جمهور وجود دارد که بیان می‌کند تعرفه‌های چین اهرم قابل‌توجهی را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد و افزود که حذف تعرفه‌ها در کوتاه‌مدت تأثیر چندانی بر تورم نخواهد داشت. اکنون در حالی که اظهارات رئیس بازرگانی رئیس جمهور ممکن است درست باشد، اگر گزارش هایی مبنی بر حذف برخی از تعرفه های چین مشاهده کنیم، انتظار دارم که شاهد افزایش دلار استرالیا باشیم، در حالی که بازده اوراق قرضه همچنان پایین تر خواهد بود.

سطوح AUD برای تماشا

عوامل خاص احتمالاً تأثیر کوتاه مدتی بر دلار استرالیا خواهد داشت. به طور کلی، احساسات عمومی ریسک در مقابل ریسک احتمالاً سرنوشت ارز را تعیین می کند. مقاومت بالا در 0.6850-60 قرار دارد، که بالاتر از آن سطح روانی 0.6900 یکی از مواردی است که باید تماشا کرد. در همین حال، پشتیبانی در پایین ترین سطح YTD (0.6762) قرار دارد.

راهنمای مفید برای تجارت حمایتی و مقاومتی

نمودار در فوکوسآلمان اولین کسری تجاری خود را از سال 1991 به ثبت رساند

پیش بینی دلار استرالیا: بررسی تعرفه جنگ تجاری ایالات متحده و چین در سالگرد

منبع: Refinitiv





منبع