برابری در دسترسی به عنوان بادهای مخالف افزایش می یابد


پیش بینی بنیادی یورو: نزولی

  • آلمان اولین کسری تجاری خود را در 30 سال گذشته با افزایش قیمت انرژی وارداتی به ثبت رساند
  • آیا بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ ها دیر است و خط لوله اصلی گاز آلمان از هفته آینده تحت تعمیر و نگهداری معمول قرار می گیرد؟
  • رویدادهای ریسک عمده: احساسات ZEW، CPI ایالات متحده، داده های خرده فروشی و احساسات مصرف کننده میشیگان

سردردهای اساسی برای یورو ایجاد می شود

اولین کسری تجاری آلمان از سال 1991

در ماه مه، آلمان اولین کسری تجاری خود را از سال 1991 به ثبت رساند، زیرا هزینه بیشتر واردات، کاهش صادرات را تشدید کرد. در پایان، بزرگترین اقتصاد منطقه یورو پس از مازاد 3.1 میلیارد یورویی در ماه آوریل، یک میلیارد یورو کسری تجاری ثبت کرد. برای در نظر گرفتن این حرکت، مازاد مه 2021 به 13.4 میلیارد یورو رسید که اثرات منفی تورم وارداتی بالاتر در نتیجه تهاجم روسیه را نشان می دهد.

واردات آلمان در مقابل صادرات از ژانویه 2021

پیش‌بینی اساسی EUR/USD: برابری در دستیابی به‌عنوان افزایش بادهای مخالف

کسری تجاری به تعدادی از نگرانی‌ها در اتحادیه اروپا می‌افزاید زیرا بازارها به دنبال سرنخ‌هایی در مورد کند شدن رشد و احتمالاً رکود هستند.

آیا قایق قبلاً برای اولین افزایش نرخ بانک مرکزی اروپا حرکت کرده است?

بانک مرکزی اروپا قرار است در این ماه با 25 واحد افزایش در زمانی که اقتصاد نشانه‌هایی از استرس را نشان می‌دهد، به بهبودی دست یابد. حرکت به سمت چشم انداز ضعیف بسیار دشوار است و این پتانسیل را دارد که بازده اوراق قرضه دولتی کشورهای بدهکار اتحادیه اروپا را تخریب کند. فدرال رزرو 150 واحد پایه، BoE 115 واحد و بانک کانادا 125 واحد پایه افزایش یافته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، مفهوم ابزار ضد تکه تکه شدن را در نشست تعیین نرخ ماه گذشته معرفی کرد، اما از پرداختن به جزئیات بیشتر از آن خودداری کرد. ممکن است بانک مرکزی اروپا به دنبال خشک نگه داشتن پودر خود تا زمانی باشد که لازم باشد برای جلوگیری از انفجار در بازده اوراق قرضه پیرامونی اقدام کنند.

آیا روسیه پس از اتمام تعمیر و نگهداری خط لوله، جریان گاز کمتر از حد مطلوب را از سر خواهد گرفت؟

یکی از جدیدترین و بالقوه مخرب‌ترین خطرات برای یورو در قالب گاز روسیه ظاهر می‌شود. روسیه گاز بسیار کمتری را نسبت به درخواست آلمان تحویل می‌دهد و علت آن را تاخیر در بازگرداندن تجهیزات از کانادا به دلیل تحریم‌های روسیه می‌داند. خط لوله اصلی گاز آلمان، نورد استریم 1، قرار است از روز دوشنبه 11 مورد تعمیر و نگهداری معمول قرار گیرد.هفتم از ژوئیه تا 21خیابان در ماه ژوئیه، برخی از مفسران این را به عنوان فرصتی برای روسیه برای سیاسی کردن گاز تاکید کردند. آلمان قبلاً در فاز 2 از 3 طرح گاز اضطراری خود قرار گرفته است و در صورت تداوم این مشکل می تواند منجر به جیره بندی گاز شود.

نمودار روزانه EUR/USD: برابری در فاصله نزدیک

پیش‌بینی اساسی EUR/USD: برابری در دستیابی به‌عنوان افزایش بادهای مخالف

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک عمده برای هفته پیش رو

ایالات متحده بر رویدادهای ریسک برنامه ریزی شده با اهمیت بالا در 7 روز آینده تسلط دارد زیرا شاخص احساسات اقتصادی ZEW چاپ داده های منفرد و متمرکز اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. بازارها بدون شک منتظر داده های تورم CPI ایالات متحده (ژوئن) خواهند بود تا بررسی کنند که آیا افزایش های تهاجمی اخیر نرخ ها تأثیر مادی بر کاهش تورم دارد یا خیر.

جمعه هفته را با داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه ژوئن به پایان می‌رساند که به نظر می‌رسد نسبت به برآوردهای اولیه مثبت است، در مقابل رقم 0.2- در ماه می. در نهایت، پیش‌بینی می‌شود که شاخص احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان کمتر از 50 باشد – که نشان‌دهنده چشم‌انداز نسبتاً بدبینانه برای چشم‌انداز افراد است.

پیش‌بینی اساسی EUR/USD: برابری در دستیابی به‌عنوان افزایش بادهای مخالف

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع