با کاهش بازدهی ریسک رکود، قیمت نفت خام متزلزل می شود. آیا WTI روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت؟


نفت خام، WTI، برنت، هانگ سنگ، اوراق خزانه، فلزات، USD/JPY – نکات صحبت

  • خام oقیمت ها برای شروع هفته کمی نرمتر بودند
  • سهام APAC در حالی که فلزات صنعتی سقوط کردند، بیشتر روز خوبی داشتند
  • بازدهی خزانه داری در حال کاهش است. آیا نفت خام یک بالاترین قیمت جدید خواهد داشت؟?

نفت خام امروز در نشست آسیایی سقوط کرد، زیرا نگرانی‌ها از رکود بر نگرانی‌های تورمی تاثیر گذاشته است.

داده های بیکر هیوز، یک شرکت فناوری انرژی، نشان می دهد که یک دکل نفتی دیگر به پایان هفته گذشته در ایالات متحده اضافه شده است. مجموع دکل ها اکنون به 595 در مقابل 376 دکل سال قبل رسیده است.

جی پی مورگان گزارش داده است که در بدترین سناریو، نفت خام ممکن است به بالای 380 دلار آمریکا برسد. قرارداد آتی WTI کمی کمتر از 108.50 دلار بشکه است در حالی که قرارداد برنت کمی بالاتر از 111.50 دلار است.

پس از آنکه وال استریت در روز جمعه شاهد افزایش حدود 1 درصدی برای شاخص های اصلی بود، سهام APAC یک روز عمدتا مثبت را پشت سر گذاشتند. شاخص Hang Seng هنگ کنگ (HSI) با کمی بیش از 0.5 درصد کاهش، عملکرد ضعیف قابل توجهی داشت.

با این حال، یکی دیگر از توسعه دهندگان املاک بزرگ فهرست شده HSI، Shimoa Group Holding Ltd، پرداخت اوراق قرضه ارزی را از دست داد. این یکی 1 میلیارد دلار بود.

گسترش موارد کووید در چین به تضعیف احساسات کمک کرد، اگرچه دلار استرالیا روز دوشنبه پس از کاهش قیمت در روز جمعه ثابت ماند. RBA فردا تشکیل خواهد شد و بازار پیش‌بینی می‌کند 50 واحد پایه (bps) افزایش یابد تا نرخ نقدی به 1.35 درصد برسد.

فلزات صنعتی همچنان تحت فشار مس، سنگ آهن و نیکل قرار می گیرند که همگی برای شروع هفته به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند. طلا در زمان نگارش این مقاله در حدود 1811 دلار در هر اونس ثابت مانده است.

بازدهی بازارهای توسعه یافته در آسیا پس از اینکه اوراق خزانه شاهد کاهش کل منحنی بود، کاهش یافت. شکم منحنی بیشترین ریزش را با 5 سال 16 bps به 2.88 درصد داشت. اوراق قرضه 10 ساله استرالیا با 9 واحد کاهش در 3.5 درصد معامله می شود.

بانک ژاپن با وجود حملات مستمر سفته بازان که شرط می‌بندند در صورت ادامه افزایش فشار قیمت‌ها نمی‌توانند بازدهی خود را پایین نگه دارند، بانک مرکزی ژاپن با سرکشی کنترل منحنی بازده را حفظ می‌کند. USD/JPY کمی بالاتر از 135.00 معامله می شود، نه چندان دور از اوج 24 سال اخیر در 137.00.

پس از داده‌های CPI سوئیس امروز، ارقام PMI کانادا منتشر خواهد شد. ایالات متحده در رتبه 4 خود قرار داردهفتم تعطیلات جولای

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

نفت خام WTI تحلیل فنی

نفت خام WTI به بالای 100 روز بازگشت میانگین متحرک ساده (SMA) ، که دارای گرادیان مثبت است، و این ممکن است نشان دهد که لحظه صعودی در حال تکامل است.

اوج های قبلی در 15.05 و 123.68 ممکن است مقاومت و همچنین نقطه شکست در 116.57 را ارائه دهند. در جهت نزولی، حمایت می تواند در پایین ترین سطح قبلی 101.53 باشد. 98.20 و 95.28.

نمودار نفت خام

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع