با کاهش ارزش دلار در آستانه تصمیم بانک مرکزی اروپا، یورو افزایش یافت. برای EUR/USD کجا؟


یورو، یورو/دلار آمریکا، دلار آمریکا، ECB، فدرال رزرو، FOMC، BoC، خزانه‌داری، LNG – نکات صحبت

  • یورو در برابر یک دلار آمریکا که تحت تاثیر تصورات محوری قرار گرفته است، گاز گرفته است
  • پیش‌بینی می‌شود که بانک مرکزی اروپا اواخر امروز افزایش یابد، زیرا سایر بانک‌های مرکزی در چارچوب هستند
  • اگر زمستان شمالی معتدل باشد، آیا EUR/USD به سمت مناطق مرتفع حرکت می کند؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

یورو دیشب با صعود به بالاترین سطح هفت هفته ای به سمت 1.0100، به نقطه افتر مشعل رسید.

یورو/دلار آمریکا با توجه به اینکه بازار به سمت فدرال رزرو کمتر جنگجویانه نگاه می کند، در مقایسه با دلار آمریکا ضعیف تر شده است.

بانک مرکزی کانادا (BoC) نرخ وام یک شبه خود را 50 واحد پایه (bps) افزایش داد که کمتر از 75 bp پیش بینی شده بود. این در حالی است که بانک مرکزی استرالیا (RBA) هدف نرخ نقدی خود را به جای پیش‌بینی 50 واحدی در اوایل این ماه، 25 واحد در ثانیه افزایش داد.

به نظر می‌رسد که حرکت بانک مرکزی آمریکا به بازار فکر می‌کند که فدرال رزرو می‌تواند به دنبال توقفی در موضع افزایش نرخ تهاجمی خود برای مهار تورم «چشم‌آبی» باشد.

در این شرایط، «دلار بزرگ» به دلیل کاهش بازدهی خزانه داری در تمام طول منحنی تضعیف شده است. اسکناس 10 ساله یک شبه به زیر 4.0 درصد سقوط کرد و صعود اخیر را معکوس کرد. هفته گذشته به 4.335 درصد رسید.

علیرغم «محور» درک شده، بازارهای آتی و پیش‌بینی‌های اقتصاددانان برای نرخ هدف فدرال رزرو که برای چهارشنبه آینده درج شده است، 75 بشکه در روز افزایش دارند.

بانک مرکزی اروپا بعد از ظهر امروز برای تصمیم گیری در مورد نرخ هدف خود تشکیل جلسه می دهد. بازار 75 واحد پایه (bp) افزایش قیمت داشته است و نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان با این چشم انداز موافق است.

زمستان قریب الوقوع شمالی خطرات قابل توجهی را برای قاره اروپا به همراه منابع انرژی تحت فشار شدید به همراه دارد. یک پیشرفت مثبت، شرایط آب و هوایی نسبتا ملایم پاییز تاکنون بوده است.

این امر باعث شده است که تولید گاز طبیعی مایع (LNG) در سطح موجودی نزدیک به ظرفیت، جلوتر از هدف باشد. مسئله ای به وجود آمده است که در آن ذخیره سازی LNG به طور فزاینده ای دشوار می شود.

بر خلاف بسیاری از کالاهای دیگر، LNG دارای الزامات بسیار خاصی برای ذخیره سازی ایمن است و زیرساخت آن گران است و زمان ساخت طولانی دارد. در هر صورت مشکلات مربوط به تامین انرژی حل نمی شود.

اگر وضعیت انرژی یا فدرال رزرو مجدداً موضع جنگ طلبانه خود را تکرار کند، EUR/USD نوسانات بیشتری را شاهد خواهد بود.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله EUR/USD

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

EUR/USD سطح بالای یک کانال روند نزولی را شکسته و اخیراً از میانگین متحرک ساده 55 روزه (SMA) عبور کرده است.

در عین حال، به خارج از باند بالای میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) حرکت کرده است. باند بولینگر. بسته شدن پشت در داخل باند می تواند نشان دهنده توقف حرکت صعودی یا بازگشت احتمالی باشد.

مقاومت ممکن است در نقطه شکست 1.0090 باشد که در حال حاضر مصادف با SMA 100 روزه است. بالاتر از این، اوج سپتامبر در 1.0198 ممکن است مقاومتی را قبل از خوشه ای از نقاط شکست و بالاترین سطح قبلی در منطقه 1.0340 – 1.0370 ارائه دهد.

حمایت می تواند در نقطه شکست در برابری (1.0000) یا پایین ترین سطح قبلی 0.9705، 0.9632 و 0.9536 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع