با ورود آلمان به رکود، یورو سقوط کرد


تجزیه و تحلیل EUR/USD

  • تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول آلمان رکود فنی در دوره زمستان را تایید می کند.
  • تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، سخنرانان بانک مرکزی اروپا و به روز رسانی سقف بدهی برای افزایش یورو/دلار امروز.
  • شاخص های فنی نزولی بیشتر برای یورو را رد نمی کنند.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی یورو

پس از اینکه تولید ناخالص داخلی آلمان (تقویم اقتصادی زیر را ببینید) بازارها را غافلگیر کرد که نشان می دهد بزرگترین اقتصاد اروپا وارد یک رکود فنی زمستانی شده است، یورو همچنان در برابر دلار آمریکا به کاهش خود ادامه می دهد. دو سه ماهه منفی متوالی، تعریف رسمی رکود است که به گاوهای یورو در یک محیط ریسک گریز خوش بینی کمی می دهد.

سقف بدهی ایالات متحده همچنان در بالای ذهن سرمایه گذاران باقی می ماند و بدون هیچ توافقی روی میز، بازارها به طور فزاینده ای آشفته تر می شوند – بازی به سمت پناهگاه امن دلار. آژانس رتبه‌بندی Fitch با قرار دادن ایالات متحده در نظارت منفی برای کاهش رتبه احتمالی در نتیجه مذاکرات مداوم سقف بدهی، بازار از قبل عصبی را تکمیل کرد.

در روز پیش رو چندین سخنران بانک مرکزی اروپا (ECB) حضور دارند و جالب است که ببینیم آیا آنها گزارش اخیر تولید ناخالص داخلی آلمان را در روایتی که اخیراً به شدت جنگ طلبانه بوده است، استناد می کنند یا خیر.

دانش تجارت پایه

مبانی کلان

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

از منظر ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تنها رویدادی است که تاثیر زیادی در کنار کالینز فدرال رزرو دارد. صورتجلسه دیروز FOMC به وضعیت یورو کمک نکرد زیرا بسیاری از مقامات یا به توقف یا افزایش دیگری در نشست ژوئن نگاه می کنند. همانطور که گفته شد، حرکت رو به جلو، در صورت لزوم، درب برای افزایش بیشتر نرخ باز است. این به داده های کلیدی اقتصادی ایالات متحده از جمله تولید ناخالص داخلی امروز و شاخص قیمت اصلی PCE فردا، سفارشات کالاهای بادوام و احساسات مصرف کننده میشیگان اهمیت بیشتری می دهد.

تقویم اقتصادی EUR/USD (GMT +02:00)

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه EUR/USD

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

قیمت روزانه یورو/دلار آمریکا به‌تازگی به زیر قیمت رسیده است 1.0736 منطقه کلیدی تلاقی به دنبال 1.0700 دسته حمایت روانشناختی – آخرین بار در مارس 2023 مشاهده شد. هنوز هم زمینه ای برای نزول بیشتر وجود دارد، به خصوص اگر احساسات منفی فعلی ادامه یابد. همانطور که گفته شد، با توجه به متغیرهای متحرک زیادی که در این هفته باید در نظر گرفته شود، این جفت به شدت تحت تاثیر محرک های کلان بنیادی خارجی قرار دارد.

سطوح مقاومت:

  • 1.0900/ MA 50 روزه (زرد)
  • 1.0800
  • 1.0736

سطوح پشتیبانی:

داده های احساس مشتری IG: نزولی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر هستند بلند در EUR/USD، با 62% معامله گرانی که در حال حاضر موقعیت های خرید دارند (تا لحظه نگارش این مقاله). در DailyFX ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم که منجر به یک موقعیت نزولی کوتاه مدت می شود.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع