با نزدیک شدن گزارش EIA در بحبوحه مشکلات قرنطینه چین، قیمت نفت خام ممکن است کاهش یابد


نفت خام، WTI، نفت برنت، استرالیا، چین، EIA، ذخایر – نکات صحبت

  • قیمت نفت خام WTI و برنت در معاملات آسیا-اقیانوسیه پس از افت شدید دوباره افزایش یافت
  • داده‌های تجاری استرالیا به تأثیر گسترش قرنطینه‌های کووید در چین اشاره می‌کند
  • پس از گزارش API ایالات متحده، اطلاعات موجودی EIA مورد توجه معامله گران قرار گرفت

توصیه شده توسط توماس وست واتر

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

قیمت نفت خام در معاملات آسیا-اقیانوسیه کمی بالاتر است، اما به دنبال زیان های یک شبه به شدت پایین تر باقی می ماند. قیمت‌های وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در طول ساعات معاملاتی نیویورک تقریباً 6 درصد کاهش یافت زیرا چندین عضو FOMC در مورد نیاز به ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه صحبت کردند. لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو گفت که نرخ بهره احتمالا برای مدتی بالا باقی خواهد ماند. معامله‌گران نرخ‌ها شرط می‌بندند که فدرال رزرو در 22 سپتامبر نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد.

معامله گران همچنین قرنطینه در چین را به عنوان تهدیدی فزاینده برای تقاضای نفت مشاهده می کنند. کلان شهر چنگدو چین، مرکز استان سیچوان، قرار بود روز چهارشنبه قرنطینه خود را لغو کند. در عوض، سیاستگذاران بدون ارائه تاریخ خروج موقت، این سفارش را تمدید کردند. این اقدامات محدودکننده در بسیاری از شهرهای چین اعمال شده است. تخمین‌های تحلیل‌گران مختلف تعداد افرادی که تحت نوعی محدودیت هستند حدود 300 میلیون نفر است.

داده‌های تجاری استرالیا در ماه ژوئیه، که اوایل امروز منتشر شد، تأثیر گسترده چین را که توسط مداخله شدید دولت مخفی شده بود، نشان داد. مازاد تجاری استرالیا از 17.1 میلیارد دلار استرالیا در ژوئن به 8.7 میلیارد دلار استرالیا کاهش یافت. چین بزرگترین بازار صادراتی آن است که زغال سنگ، سنگ آهن و سایر کالاها بخش قابل توجهی از این تجارت را تشکیل می دهند. داده های تجاری چین در ماه اوت در اوایل این هفته منتشر شد که نشان دهنده کند شدن صادرات بود که یک سیگنال نگران کننده برای بازارها است زیرا این کشور آسیایی به عنوان بزرگترین صادرکننده کالا عمل می کند. تشدید جهانی در سیاست پولی، تقاضا برای کالاها از جمله نفت خام را کاهش می دهد. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا (ECB) امشب نرخ بهره خود را 75 واحد در ثانیه افزایش دهد.

سمت عرضه بازار نیز بر قیمت ها فشار می آورد. بر اساس گزارش موسسه نفت آمریکا (API)، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 2 سپتامبر 3.64 میلیون بشکه افزایش یافت. این رقم بسیار بالاتر از رقم 733 هزار نفری بود که تحلیلگران انتظار داشتند و بیش از 6 برابر بیشتر از ساخت هفته قبل بود. گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، که حسابداری جامع تری از ذخایر نفت و محصولات تقطیر ارائه می دهد، قرار است در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ از سیم ها عبور کند.

در حال حاضر، نگرانی‌های رشد اقتصادی نیروی محرکه قیمت نفت خام باقی مانده است. این باعث می شود چین و اشتهای آن برای قرنطینه های فوری به یکی از بزرگترین تهدیدها برای این کالا تبدیل شود. و بعید است که دولت مرکزی امسال رویکرد خود را کاهش دهد. کنگره ملی حزب کمونیست احتمالا سومین دوره ریاست جمهوری شی جین پینگ را در ماه اکتبر تضمین خواهد کرد. خروج از سیاست کووید این کشور در صورت اعلام نزدیک به رویداد، نشان دهنده ضعف و بی ثباتی خواهد بود.

توصیه شده توسط توماس وست واتر

نحوه تجارت نفت

چشم انداز فنی نفت خام WTI

قیمت ها از سطحی از مقاومت عبور کردند که یک شبه به حمایت تبدیل شد. این افت بزرگ پس از یک سیگنال Death Cross ایجاد شد که توسط میانگین متحرک ساده 50 روزه به زیر SMA 200 روزه رسید. سطح روانی 80 ممکن است در صورت کنترل مجدد خرس ها از قیمت ها حمایت کند. شکستن زیر این سطح، 78.6% اصلاح فیبوناچی را روی میز قرار می دهد. مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول مغرضانه باقی می ماند.

نمودار روزانه نفت خام WTI

نمودار مصرف

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع