با تسلط دلار بر روند معاملات، قیمت طلا به شدت کاهش می یابد. برای XAU/USD کجا؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، فدرال رزرو، شاخص DXY، پاول، بازده خزانه داری – نکات قابل بحث

  • را قیمت طلا امروز با توجه به نظرات پاول در بازارها ثابت است
  • را دلار آمریکا چرخ دنده های ارزهای دیگر را آسیاب کرده است، اما نه طلا
  • اگر قرار باشد نوسانات بیشتر شود، آیا جهت XAU/دلار آمریکا?

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

به نظر می رسد طلا پس از اینکه تا کنون در این هفته از میادین خارج شده بود، برای یک حرکت شکست آماده به نظر می رسد. در پایان هفته گذشته، در جریان تلاقی دلار آمریکا که حول انتظارات نرخی بود، گرفتار شد.

دلار آمریکا بسیاری از جفت ارزها را در گردابی از حرکات روزانه بزرگ جذب کرده است، به ویژه در برابر ین ژاپن و دلار استرالیا. قیمت طلا تا کنون در این هفته در محدوده نسبتاً باریکی بین 1860 تا 1885 دلار قرار داشته است.

پیش از آنکه داده های شغلی قوی بازار را تا حدودی گیج کند، محرک چرخش های دلار با برداشت های کاوشگر در مورد مسیر نرخ از سوی فدرال رزرو آغاز شد.

قدرت اقتصاد ایالات متحده بسیاری از تحلیلگران را شگفت زده کرد زیرا با وجود افزایش سریع نرخ وجوه فدرال رزرو از زمان شروع انقباض در مارس 2022 رخ داد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

در نهایت، بازدهی خزانه داری امروز بالاتر از آن زمان در هفته گذشته است و این به افزایش بازده واقعی کمک کرد. بازده واقعی بازده اسمی اوراق قرضه منهای نرخ تورم سربه سر قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS) مشتق شده است.

از آنجایی که طلا یک دارایی بدون بهره است، افزایش بازدهی در جاهای دیگر می تواند در صورت ادامه این روند، فلز زرد را تضعیف کند.

یک شبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به شعار فدرال رزرو پایبند بود، مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است و برای بازگرداندن تورم به هدف حدود 2 درصدی، باید برای مدتی طولانی بالا بمانند.

دارایی های مخاطره آمیز، از جمله سهام و ارزهای مرتبط با رشد بتا بالا، به لطف تصورات بازار که رئیس فدرال رزرو به اندازه کافی از دیدگاه بازار که فدرال رزرو در حال بلوف زدن است عقب نشینی نکرده بود، افزایش یافت.

بازار نرخ بهره قیمت گذاری نرخ پایانه را تا نزدیک به 5.15 درصد افزایش داده است، اما همچنان شاهد کاهش در اواخر سال 2023 هستند.

دلار آمریکا در معاملات امروز آسیا کمتر شده است و طلا اندکی قوی تر است. با وجود تمام آشفتگی‌های اخیر در سایر بازارها، نوسانات طلا بر اساس استانداردهای تاریخی نسبتاً پایین باقی مانده است. شکست نوسانات می تواند شاهد افزایش حرکت در جهت حرکت اولیه باشد.

طلا در برابر دلار آمریکا (DXY)، بازدهی واقعی و نوسانات 10 ساله آمریکا (GVZ)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر





منبع