با افزایش نگرانی سقف بدهی، ین ژاپن (JPY) رشد زیادی پیدا کرد


تجزیه و تحلیل و نمودار ین ژاپن (JPY).

  • USD/JPY مانند همه جفت های دیگر بر مذاکرات بدهی ایالات متحده متمرکز شده است
  • با این حال، تفاوت های نرخ بهره به شدت از دلار حمایت می کند
  • GBP/JPY پیشنهاد به عنوان بریتانیا باقی می ماند تورم اعداد قویاً نشان می دهند که نرخ ها باید بیشتر افزایش یابد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

را ین ژاپن با وجود افزایش نگرانی ها در مورد مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده، روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا نزدیک به پایین ترین سطح شش ماهه خود باقی ماند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده است که اگر کنگره نتواند سقف را افزایش دهد، واشنگتن ممکن است تا اول ژوئن پول نقد تمام شود. در حالی که احتمال زیادی وجود دارد که یک معامله در زمان انجام شود، این اقدام خاص از حماسه بلندمدت بدهی فدرال می تواند به خطر بیفتد و اعصاب بازار جهانی را در این فرآیند به هم بزند.

USD/JPY تا حد زیادی تحت تاثیر اختلاف نرخ بهره است، با این حال، بانک مرکزی ژاپن به تنهایی در میان بازیگران اصلی پولی در تعقیب یک سیاست پولی سست علیرغم تورم افسارگسیخته جهانی قرار دارد. بانک مرکزی ژاپن ده ها سال است که تلاش می کند تقاضای داخلی را تحریک کند و با توجه به موج تورمی فعلی که هنوز گذرا ارزیابی می شود، در این مسیر باقی مانده است.

در همین حال، ایالات متحده هنوز می تواند شاهد افزایش بیشتر نرخ بهره باشد که به جذابیت دلار آمریکا در برابر واحد ژاپنی می افزاید. با این حال، ین جذابیت های خاص خود را دارد. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که بخش تولید ژاپن در ماه مه برای اولین بار در هفت ماه گذشته بهبود یافت، در حالی که بخش خدمات رکورد یک ماه رشد را تجربه کرد. به نظر می رسد هر دو بخش از بیماری ناشی از کووید شانه خالی می کنند. شاخص سهام معیار Nikkei 225 نیز خوب عمل می کند و با فشار بورس توکیو برای حاکمیت شرکتی بهتر و البته از طریق ین ضعیف تر که دارایی های ژاپن را به یک معامله نسبی برای بازیگران خارج از کشور تبدیل می کند، سرمایه گذاران خارجی را جذب می کند.

ضعف گسترده ین ژاپن را شاید بتوان به بهترین نحو در عملکرد آن در برابر پوند انگلیس نشان داد. البته نرخ‌های بهره در اینجا نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند و با توجه به تورم که شاید در بریتانیا بیش از هر اقتصاد بزرگ دیگری باشد، احتمالاً ین با فشار بیشتری علیه پول بریتانیا مواجه خواهد شد.

تورم اصلی بریتانیا در ماه آوریل کاهش یافت، البته کمتر از آنچه که اقتصاددانان انتظار داشتند. با نرخ سالانه 8.4 درصد، برای اولین بار در یک سال به زیر سطح 9 درصد رسید. با این حال، با افزایش قیمت مواد غذایی، این کاهش امید چندانی به مصرف کنندگان نخواهد داد. با توجه به این داده‌ها، مطمئناً هزینه‌های استقراض بریتانیا بیشتر افزایش می‌یابد، با قیمت‌گذاری GBP/JPY که بر این اساس با افزایش به بالاترین سطح هفت ساله در سال جاری، ریسک می‌کند.

بقیه جلسه چهارشنبه از نظر نشانه های اقتصادی سطح اول چیز کمی ارائه می دهد، بازارها نگاهی به صورتجلسه آخرین جلسه کمیته بازار آزاد فدرال خواهند داشت، اما بعید است که برای مدت طولانی تمرکز را از سقف بدهی خارج کنند.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

نمودار قیمت روزانه GBP/JPY

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY نزدیک به بالای کانال روند صعودی نمودار روزانه است که تجارت را از 24 مارس محدود کرده است و در هر صورت ادامه صعود از پایین ترین سطح ژانویه 2022 است.

معاملات در هفته گذشته به طور قابل توجهی محدودتر بوده است، به طوری که گاوهای دلار تمایلی به آزمایش بالای کانال که در روز چهارشنبه به 139.58 رسید، ندارند. با این حال، آنها توانسته اند بالاتر از بالاترین قابل توجه قبلی، یعنی اوج روزانه 137.94 در 7 مارس، تثبیت شوند.

با این حال، گاوهای نر در حال حاضر تمایلی به کاوش بسیار بالاتر ندارند، و افزایش بیشتر احتمالاً محدود به آن کانال است. پشتیبانی در 137.62، بالاترین سطح روزانه 1 مه است. روند صعودی فعلی به اندازه کافی امن به نظر می رسد مگر اینکه پایه کانال در 134.84 تهدید شود.

با این حال، شاخص احساسات خود IG نشان می‌دهد که گاوها ممکن است پس از یک دوره بلند مدت در حال از دست دادن قلب باشند. تنها 31 درصد از پاسخ دهندگان خود را در سطوح فعلی صعودی اعلام می کنند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 1% -2٪ -1٪
هفتگی -7٪ 16% 7%

نمودار قیمت روزانه USD/JPY

نمودار با استفاده از TradingView کامپایل شده است

—توسط دیوید کوتل برای DailyFX





منبع