با افزایش تورم و رکود، ارزش دلار استرالیا تحت تاثیر قرار می گیرد


دلار استرالیا، AUD/USD، دلار آمریکا، چین، فدرال رزرو، سنگ آهن، RBA – نقاط صحبت

  • دلار استرالیا در حال سقوط بر روی افزایش دلار آمریکا است
  • مشکلات رکود جهانی با محدودیت های چین تشدید شده است
  • یک RBA شاهین ممکن است به اندازه کافی جنگ طلب نباشد. آیا پیاده روی دلار استرالیا/دلار آمریکا را افزایش می دهد؟

با افزایش سرعت تقاضا برای دلار آمریکا در مواجهه با خطرات فزاینده رشد اقتصاد جهانی، دلار استرالیا یک شبه به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر رسید.

تشدید سیاست های پولی برای مبارزه با تورم داغ همچنان به ترس از رکود دامن می زند در حالی که سیاست چین برای مقابله با کووید-19 فعالیت های دومین اقتصاد بزرگ جهان را تضعیف می کند. این بادهای مخالف باعث شده اند که دارایی های ریسکی از جمله استرالیا تحت فشار قرار گیرند.

چهارشنبه CPI ایالات متحده منتشر می شود و نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان پیش بینی می کند که تورم کل سالانه 8.8٪ باشد. این امر از افزایش 75 واحدی توسط فدرال رزرو در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در اواخر این ماه حمایت می کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً هنگامی که در رویدادها یا مصاحبه‌ها صحبت می‌کرد، به صراحت اعلام کرد که تمرکز بانک بر بازیابی ثبات قیمت‌ها است و این ممکن است برای رشد اقتصادی هزینه داشته باشد.

در همین حال، در آخر هفته، شانگهای اولین مورد خود را از آخرین نوع فرعی بسیار مسری کووید-19، BA.5 omicron گزارش کرد. اثر ضربه‌ای محدودیت‌ها به این معنی است که به نظر می‌رسد زنجیره‌های تامین برای مدتی در حالت غوغایی باقی می‌مانند و فشار قیمت‌ها را برای آینده قابل پیش‌بینی حفظ می‌کنند.

کاهش سرعت در چین باعث شده است که قیمت فلزات صنعتی با سنگ آهن، شماره یک صادرات استرالیا، حدود یک سوم از اوایل آوریل کاهش یافته است. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این اوج با بالاترین میزان در AUD/USD مصادف شد.

نمودار AUD/USD و سنگ آهن (SGX).

نمودار AUDUSD

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

با این همه ذهنیت، پس‌زمینه آینده‌نگر برای AUD/USD به‌طور قابل‌توجهی توسط بازار زیر سوال رفته است. داده های عقب مانده داستان متفاوتی را بیان می کنند.

خرده‌فروشی، آگهی‌های شغلی و مشاغل خالی، رشد اعتبار بخش خصوصی، وام‌های مسکن و تاییدیه‌های ساختمان، همه انتظارات را شکست دادند. سپس در هفته گذشته، داده‌های تجاری با کاهش مازاد 15.96 میلیارد دلاری برای ماه می، بسیار بالاتر از 10.85 میلیارد دلار استرالیا پیش‌بینی شده، به دست آمد.

CPI استرالیا در 27 منتشر خواهد شدهفتم جولای و در حال شکل گیری است که یک عدد بسیار مهم برای مذاکرات RBA در 2 آنهاستnd جلسه کمیته سیاست پولی مردادماه در محیط کنونی، حتی اگر RBA تصمیم به افزایش بزرگ داشته باشد، ممکن است بر AUD/USD تاثیری نداشته باشد.

نکته مثبت یک ارز نزولی این است که در زمانی که ممکن است به آن نیاز باشد، به تقویت اقتصاد داخلی استرالیا ادامه خواهد داد، به خصوص اگر ترس از رکود جهانی محقق شود.

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییترr





منبع