بانک مرکزی کانادا 50 bps افزایش می‌یابد و سیگنال‌هایی برای پایان بالقوه افزایش نرخ می‌دهد


BoC در افزایش احتمالی نهایی خود 50 bps افزایش می یابد

شورای حاکم بانک مرکزی کانادا به افزایش نرخ بهره یک شبه با 50 واحد پایه به 4.25 درصد رأی داد، جایی که این نرخ می تواند باقی بماند. بانک اشاره کرد که شورای حاکم “در حال بررسی این موضوع است که آیا نرخ بهره سیاستی باید بیشتر افزایش یابد تا عرضه و تقاضا به تعادل برگردد و تورم به هدف بازگردد.”

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

مقدمه ای بر تجارت اخبار فارکس

image1.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

تضعیف رشد اقتصادی در جایی که بانک معتقد است علیرغم اینکه رشد جهانی در نشست اکتبر انعطاف پذیرتر از آنچه که پیش بینی می شد، انعطاف پذیرتر به نظر می رسد، خطر رکود تا نیمه اول سال آینده همچنان امکان پذیر است.

رشد سه ماهه سوم در کانادا شگفت‌زده شد اما نشانه‌هایی از کندی به‌ویژه از طریق بازار مسکن «حساس به بهره» ظاهر شد. نشانه‌های اولیه فشارهای پایین‌تر قیمت را می‌توان از طریق کاهش نرخ سه ماهه تغییر در تورم اصلی نیز مشاهده کرد.

بنابراین، شورای حاکم تشخیص داده است که اثرات افزایش نرخ های قبلی شروع به کاهش تقاضا کرده و شتاب فشارهای قیمتی بالاتر و گسترده را کاهش داده است. با توجه به این موضوع و بدتر شدن چشم انداز اقتصادی، ممکن است به تازگی شاهد آخرین افزایش نرخ بوده باشیم، اما این البته به داده های از هم اکنون تا پایان ژانویه بستگی دارد.

واکنش بازار

در پیش‌نمایش BoC دیروز، USD/CAD و GBP/CAD برای حرکت بالقوه کوتاه‌مدت پس از انتشار تحلیل شدند. USD/CAD پس از انتشار اطلاعات واکنش کمی نشان داد و معاملات اندکی کمتر شد.

GBP/CAD نیز پس از این تصمیم اندکی کاهش یافت. منطقه مقاومت و رد فوری سطح 78.6 درصد فیبوناچی همچنان قیمت‌های بالاتر را دور نگه می‌دارد.

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع