بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 75 امتیاز افزایش داد


بانک کانادا، USDCAD – نکات صحبت کردن

  • بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد
  • USDCAD به دنبال افزایش نرخ به زیر 1.3200 می رسد

توصیه شده توسط برندان فاگان

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

بانک مرکزی کانادا (BoC) روز چهارشنبه نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش داد که کاملاً مطابق با انتظارات بازار بود. افزایش نرخ بهره در حالی صورت می گیرد که کانادا به دنبال کاهش تورمی است که در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته قرار دارد. اکثر اقتصاددانانی که قبل از افزایش نرخ بهره مورد نظرسنجی قرار گرفتند، شاهد حرکتی 75 واحد پایه بودند، در حالی که بازارهای پول نیز به طور موثر 75 واحد در ثانیه قیمت گذاری شدند.

این افزایش نرخ سیاست را به 3.25 درصد می رساند که بالاترین نرخ در میان اقتصادهای پیشرفته بزرگ است. این همچنین باعث می‌شود که بانک مرکزی آمریکا وارد قلمروی «محدود» شود، زیرا بانک همچنان مشتاق کاهش تورم چسبنده است. بیانیه سیاست نشان داد که مقامات بانک مرکزی همچنان مشتاق ادامه افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک هستند و اظهار داشت: “شورای حاکم همچنان قضاوت می کند که نرخ سیاستی باید بیشتر افزایش یابد.”

تقویم اقتصادی کانادا

با حسن نیت از تقویم اقتصادی DailyFX

پس از افزایش عمده نرخ بارگذاری اولیه در این چرخه انقباضی، BoC در بیانیه سیاست خود پیشنهاد کرد که مقامات شروع به فکر کردن در مورد کاهش سرعت انقباض کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: «از آنجایی که اثرات سیاست‌های پولی سخت‌تر در اقتصاد اثر می‌گذارد، ما در حال ارزیابی خواهیم بود که نرخ‌های بهره چقدر باید بالاتر برود تا تورم به هدف بازگردد.»

ماهیت گسترده فشارهای قیمتی دلیل اصلی انقباض مداوم است، زیرا تورم اصلی همچنان بالا می‌ماند در حالی که اعداد اصلی کاهش می‌یابند. افزایش امروز هزینه های استقراض را به بالاترین سطح خود از سال 2008 می رساند و همچنین بانک مرکزی آمریکا را کمی بالاتر از محدوده خنثی 2 تا 3 درصدی خود می رساند.

نمودار 5 دقیقه ای USDCAD

نمودار ایجاد شده با TradingView

پس از افزایش نرخ، USDCAD قبل از رد شدن، یک جهش اولیه را در منطقه 1.3200 مشاهده کرد. قیمت در این هفته برای شکستن مداوم بالای 1.3200 تلاش کرده است، زیرا قدرت دلار اندکی قبل از ریسک رویداد اصلی کاهش می یابد. پس از جلسه صبح امروز بانک مرکزی اروپا، اکنون تمرکز به جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا، جایی که انتظار می رود نرخ بهره 75 واحد پایه افزایش یابد، معطوف خواهد شد. USDCAD ممکن است تحت الشعاع جریان‌های USD باشد، که می‌تواند با نشست ECB و همچنین رئیس فدرال رزرو جرومی پاول، نوسان داشته باشد. اگر دلار کانادا بتواند قیمت پیشنهادی خود را حفظ کند، USDCAD ممکن است به دنبال آزمایش حمایت اخیر در سطح روانی 1.3100 باشد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله گر، سه ماه یکبار پیش بینی های معاملاتی، تحلیلی و آموزشی وبینارها روزانه برگزار می شود، راهنمای معاملات برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و مخصوصاً برای کسانی که هستند جدید در فارکس.

— نوشته شده توسط برندان فاگان

برای تماس برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع