بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 0.50 درصد افزایش داد


بانک کانادا، USDCAD – نقاط صحبت

  • بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را 0.50 درصد افزایش داد
  • راکت USDCAD بالاتر رفت و تا 1.3600 بازگشت

توصیه شده توسط برندان فاگان

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

بانک مرکزی کانادا (BoC) نرخ بهره معیار خود را 50 واحد پایه افزایش داده است و بازاری را که 75 واحد پایه قیمت گذاری شده بود تحت فشار قرار داده است. این به دنبال افزایش 75 نقطه پایه (bps) نرخ بهره در نشست قبلی در ماه سپتامبر است و نرخ سیاستی را به 3.75 درصد می رساند. BoC همچنین پیش‌بینی‌های رشد را به‌طور قابل توجهی اصلاح کرده است، زیرا هزینه‌های استقراض بالاتر شروع به آسیب رساندن به اقتصاد کرده است. همچنین پیش بینی شده است که تورم تا پایان سال 2023 به زیر 3 درصد برسد که در محدوده هدف بانک مرکزی کانادا قرار دارد.

بیانیه سیاست نشان می‌دهد که افزایش نرخ‌ها در آینده با واکنش اقتصاد به نرخ‌های بالاتر تعیین می‌شود، و می‌گوید: «افزایش نرخ‌های آتی تحت تأثیر ارزیابی‌های ما از نحوه عملکرد سیاست‌های پولی سخت‌تر برای کاهش تقاضا، چگونگی حل چالش‌های عرضه، و تورم و انتظارات تورمی چگونه پاسخ می دهند.»

این بیانیه همچنین نشان داد که تورم بر مبنای گسترده باقی مانده است و هیچ مدرکی مبنی بر کاهش فشارهای تورمی وجود ندارد. این خطر همچنان وجود دارد که تورم بالا در انتظارات مستحکم شود، که ممکن است نشان دهد که BoC ممکن است به افزایش خود ادامه دهد اما با سرعت کمتری. بانک مرکزی کانادا همچنین تکرار کرد که نرخ خنثی برای اقتصاد حدود 4.5 درصد است که تقریباً برابر با نرخی است که بازار برای نرخ پایانی قیمت گذاری کرده است.

تقویم اقتصادی کانادا

با حسن نیت از تقویم اقتصادی روزانه FX

با توجه به سطوح بالای اهرم در اقتصاد، وضعیت کانادا همچنان جالب است. خانوارها به شدت بدهکار هستند و سیاستگذاران همچنان مراقب خطرات مرتبط با افزایش سریع نرخ بهره هستند. در نظرسنجی که چند هفته پیش منتشر شد، خانوارهای کانادایی نشان دادند که تورم 5.2 درصدی را در دو سال آینده می بینند که بسیار بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا است.

علیرغم کاهش شدید رشد و افزایش خطرات رکود اقتصادی، تیف مکلم، فرماندار بانک مرکزی آمریکا، همچنان بر طبل جنگ‌طلب می‌کوبد. در نظراتی که اخیراً انجام شده، مکلم مجدداً تأکید کرده است که تورم بالا و مداوم موضوعی بسیار بزرگتر از کاهش رشد است.

نمودار 15 دقیقه ای USDCAD

image2.png

نمودار ایجاد شده با TradingView

پس از افزایش نرخ، USDCAD تا 1.3600 افزایش یافت زیرا افزایش کمتر نرخ در برابر انتظارات بازار ناامید شد. این جفت ارز در هفته گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است زیرا دلار آمریکا بخشی از قدرت اخیر خود را از دست داده است. بازارها به دنبال قیمت در یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب هستند و بازدهی خزانه داری ایالات متحده اندکی از اوج های چرخه عقب نشینی کرده است. علیرغم تصمیم امروز بانک مرکزی آمریکا، وقتی صحبت از سانترهای دلار به میان می‌آید، توپ همچنان در زمین فدرال رزرو باقی می‌ماند. اگر پاول بار دیگر در نشست هفته آینده FOMC از رالی اخیر بازار سخن بگوید، USDCAD ممکن است به دنبال معامله به انتهای بالای محدوده اخیر نزدیک به 1.3840 باشد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

منابع برای معامله گران فارکس

چه یک معامله گر جدید یا باتجربه باشید، ما چندین منبع برای کمک به شما در دسترس داریم. نشانگر ردیابی احساسات معامله‌گران، پیش‌بینی‌های سه ماهه معاملات، وبینارهای تحلیلی و آموزشی که روزانه برگزار می‌شود، راهنمای معاملاتی برای کمک به شما در بهبود عملکرد معاملاتی، و یکی به‌ویژه برای کسانی که تازه وارد فارکس شده‌اند.

— نوشته برندان فاگان

برای تماس با برندان، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @BrendanFaganFX در توییتر





منبع