بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بیش از 50 BP افزایش داد، EUR/USD افزایش یافت


قیمت، نمودار و تجزیه و تحلیل ECB و EUR/USD

  • بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش داد و یورو را بالاتر برد.
  • جزئیات ابزار ضد تکه تکه شدن اعلام شد.

*** به روز رسانی برای دنبال کردن ***

بانک مرکزی اروپا امروز نرخ بهره را بیش از حد انتظار 50 واحد افزایش داد که اولین افزایش نرخ توسط بانک مرکزی اروپا در 11 سال گذشته بود. با ورود به تصمیم امروز، بازار به دنبال افزایش 25bp با احتمال 50bps بود اما انتظار نمی رفت. بانک مرکزی گفت که عادی سازی بیشتر نرخ ها در جلسات بعدی مناسب خواهد بود و سرمایه گذاری مجدد APP (خرید اوراق قرضه) تا زمانی که لازم باشد اجرا خواهد شد.

ابزار جدید ضد تکه تکه شدن ECB، ابزار حفاظت انتقال (TPI) افزودنی به مجموعه ابزار شورای حاکم خواهد بود و می تواند برای مقابله با پویایی های ناموجه و بی نظم بازار که تهدیدی جدی برای انتقال سیاست پولی در سراسر منطقه یورو است، فعال شود. مقیاس خرید TPI بستگی به شدت خطرات پیش روی انتقال سیاست دارد. خرید از قبل محدود نمی شود. با حفاظت از مکانیسم انتقال، TPI به شورای حاکم این امکان را می دهد که به طور موثرتری به تعهدات خود در ثبات قیمت عمل کند.

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بیش از 50 BP افزایش داد، EUR/USD افزایش یافت

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

تورم منطقه یورو در ماه ژوئن به بالاترین حد خود یعنی 8.6 درصد رسید که در مقایسه با 8.1 درصد در ماه مه و 1.9 درصد در سال گذشته. هزینه های انرژی همچنان افزایش می یابد، در حالی که غذا، الکل، تنباکو، خدمات و کالاهای صنعتی غیر انرژی همگی در ماه ژوئن افزایش شدیدی را نشان دادند.

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بیش از 50 BP افزایش داد، EUR/USD افزایش یافت

بانک مرکزی اروپا همچنین جزئیات ابزار ضد تجزیه (TPI) خود را اعلام کرد، برنامه ای جدید برای خرید اوراق قرضه که برای کمک به کشورهای عضو با هزینه های وام بالاتر طراحی شده است. این شبکه ایمنی برای تحت کنترل نگه داشتن بازده اوراق قرضه جانبی و اسپردها استفاده خواهد شد. پس از آن که ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا امروز پس از از دست دادن اعتماد برخی از اعضای دولت ائتلافی خود، استعفا داد، این کار دشوارتر شده است. بازده اوراق قرضه ایتالیا قبل از آن حدود 20 واحد پایه افزایش یافت و بازده بازده با شاخص 10 ساله منطقه یورو 15 واحد پایه بیشتر شد. ابزار ضد شکستگی جدید بانک مرکزی اروپا ممکن است خیلی سریع وارد بازی شود.

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا استعفا داد – سقوط سهام و اوراق قرضه

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بیش از 50 BP افزایش داد، EUR/USD افزایش یافت

ارز واحد در این اعلامیه بالاتر رفت و در کوتاه مدت از حدود 1.0200 به 1.0260 رسید.

نمودار قیمت یک دقیقه EUR/USD 21 ژوئیه 2022

بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بیش از 50 BP افزایش داد، EUR/USD افزایش یافت

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد 63.00 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 1.70 به 1 است. تعداد معامله‌گران لانگ خالص 2.12 درصد کمتر از دیروز و 23.44 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته، در حالی که تعداد معامله گران نت-شورت 0.86 درصد بیشتر از دیروز و 37.65 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های یورو/دلار ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. با این حال معامله گران نسبت به دیروز و در مقایسه با هفته گذشته سود خالص کمتری دارند. تغییرات اخیر در احساسات هشدار می دهد که جریان روند قیمت یورو/دلار آمریکا ممکن است به زودی معکوس شود، علیرغم این واقعیت که معامله گران به مدت خالص باقی می مانند.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ را یورو – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع