بازی RBA و تجارت در AUD


پیش بینی دلار استرالیا: نزولی

  • دلار استرالیا همچنان در محدوده 2 سنت رشد می کند
  • افزایش نرخ RBA برای حمایت از AUD کافی نیست، اما اعداد معاملات را نمی توان نادیده گرفت
  • چین و تایوان خبر را می دهنداما یک فدرال رزرو جنگ‌طلب ممکن است دلار استرالیا/دلار آمریکا را هدایت کند

تصمیم نرخ RBA با افزایش پیش بینی شده 50 امتیازی به 1.85 درصد که استرالیا را به جنوب سوق داد، آمد و رفت.

این حرکت پایین تر با تعدادی از سخنرانان فدرال رزرو در اواخر همان روز تشدید شد و موضع جنگ طلبانه بانک مرکزی را تکرار کردند و دلار آمریکا را تقویت کردند.

AUD/USD سپس تا پایان هفته گذشته بهبود یافت و موقعیت راحت را در محدوده 2 هفته ای 0.6860 – 0.7050 حفظ کرد.

مازاد تجاری 17.67 میلیارد دلاری استرالیا در ماه ژوئن به این بهبود کمک کرد. این پیش بینی 14 میلیارد AUD و مازاد 15 میلیارد دلاری ماه می را شکست داد. نمودارهای زیر از RBA داستان رونق کالا در استرالیا را نشان می دهد.

نمودار rba

نرخ بیکاری 3.5 درصدی به اندازه نسل های گذشته پایین است. تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول سالانه 3.3 درصد بود و تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم اوایل سپتامبر منتشر خواهد شد.

از تورم که بگذریم، اقتصاد استرالیا به ندرت در وضعیت خوبی که در حال حاضر است، بوده است. با این حال، AUD/USD همچنان رو به زوال است و این تأثیر محیط خارجی بر ارز را برجسته می کند.

سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، عناوین بسیاری را برای رسانه‌ها برای فروش نسخه ایجاد کرد.

کسی که به همه چیز کمونیستی علاقه زیادی دارد هو شیجین است. فید توییتر او مانند فیلمنامه‌ای از برنامه Saturday Night Live بدون هیچ گونه خط‌های پانچ خوانده می‌شود، اما بینشی از تبلیغاتی که شهروندان چینی به طور روزانه تجربه می‌کنند را ارائه می‌دهد.

حزب کمونیست نیاز به انحراف از مسائل داخلی داشت و چه آتش بازی بهتر از چند موشک بالستیک برای برانگیختن شور ملی گرایانه.

هو شین جین در عنصر خود است و شعله های بیگانه هراسی را با جواهراتی مانند “در صورت درگیری دریایی بین ایالات متحده و چین، تشکیلات ناو آمریکایی از بین می رود.”

البته رسانه‌های غربی نیز بیش از آنچه در آنجا وجود دارد، داستان می‌سازند.. حزب کمونیست از خطوط خبری رسانه‌ای لذت می‌برد که مربوط به بخش مالکیتی نیست که به سمت یک نتیجه نامعلوم در حال حرکت است.

در هر صورت، بازارها در حال حاضر عمدتاً وضعیت تایوان را نادیده می گیرند. جنگ در اوکراین همچنان تأثیرگذار است.

تمرکز هفته پیش رو سخنرانان فدرال رزرو و تفسیرهای بازار از لفاظی ها خواهد بود.

همه سخنرانان فدرال رزرو از زمان نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تاکنون به طور کاملا واضح بیان کرده اند که افزایش نرخ بهره بیشتری در راه است. دلار آمریکا و بازار نرخ ها منعکس کننده این دیدگاه هستند.

بازارهای سهام و اوراق با بازده بالا برعکس قیمت گذاری می کنند. همانطور که یک کارشناس در مورد واکنش بازار سهام به تصمیم نرخ FOMC در هفته گذشته به شوخی گفت، این “کبوتر در نگاه اول” است.

RBA بیانیه سیاست پولی (SMP) خود را در روز جمعه منتشر کرد، اما هیچ شگفتی وجود نداشت. آنها انتظار دارند تورم در اواخر سال جاری به 7.75 درصد برسد.

بدون CPI خوانده شده تا اواخر اکتبر، بانک مرکزی ممکن است نشانه را دوباره در قفسه قرار دهد. به نظر می‌رسد که افزایش‌های جامبو در حال حاضر از جدول خارج شده‌اند و به نظر می‌رسد افزایش نرخ 25 واحدی یک گزینه مطمئن برای جلسات سپتامبر و اکتبر باشد.

با نگاهی به آینده برای AUD/USD، این سمت دلار معادله است که به نظر می‌رسد احتمالاً باعث حرکت قیمت می‌شود. اگر “دلار بزرگ” روند صعودی خود را از سر بگیرد، ممکن است باعث کاهش ارزش استرالیا شود.

SMP RBA قابل خواندن است اینجا.

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییترr





منبع