بازیابی طلا پس از تست پشتیبانی بحرانی رشد می کند


نکات طلایی:

طلا به تازگی قوی‌ترین ضعیف خود را از ماه می 2021 نشان می‌دهد، و این در ادامه به تازگی ظاهر می‌شود یک حرکت بسیار نزولی که باعث شد قیمت طلا نقطه حساسی از حمایت را آزمایش کند.

روند طلا در سال 2020 در سال 2089 به بالاترین حد خود رسید و این با یک عقب نشینی سریع در اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021 همراه شد، زیرا “تجارت تورم” شروع به گرفتن کرد. در مارس سال گذشته، پشتیبانی در پایین ترین سطح 1673 و در اواخر همان ماه، بالاتر به پایین چاپ درست بالاتر از آن سطح نشان داد. این منجر به کمی بهبودی شد، اما فروشندگان چند ماه بعد با یک تست پشتیبانی دیگر در این منطقه در آگوست 2021 به عقب برگشتند.

تقریباً برای یک سال کامل، این منطقه قیمت بدون محدودیت باقی ماند، اما از آنجایی که برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری به سمت چرخه دیگری تغییر کرد، روند نزولی طلا نیز تغییر کرد و منجر به تست حمایتی دیگری در چند هفته پیش در حدود سال 1680 شد.

از زمانی که این حمایت مطرح شد، یک تغییر رفتار در طلا رخ داد و هفته گذشته قوی‌ترین هفته در فلز زرد از ماه می سال گذشته بود. اکنون، دلیل این تغییر در نرخ های ایالات متحده استبا وجود اینکه فدرال رزرو در حال افزایش نرخ‌های کوتاه‌مدت است، بازدهی خزانه‌داری با تاریخ طولانی‌تر در حال کاهش است. سوال بزرگ در این مرحله، سوال ادامه است و به نظر می‌رسد که با همان سوالات کلان مرتبط است که در حال حاضر در کلاس‌های دارایی مختلف مرتبط هستند.

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار قیمت هفتگی طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

طلا کوتاه مدت

وارد شدن به هفته گذشته و درست قبل از آن FOMC، پتانسیل نزولی در طلا وجود داشت که می توانست امکان آزمایش مجدد دیگری را برای منطقه کلیدی حمایت طولانی مدت فراهم کند. همانطور که به دوشنبه گذشته نگاه شد، قیمت ها مقاومت را در نقطه کلیدی نمودار حفظ کردند، و طی دو روز آینده اقدام قیمت ساخته شده در a تشکیل مثلث نزولی – اغلب با هدف پتانسیل شکست نزولی مورد بررسی قرار می گیرد.

سازند خود سطح افقی را نشان می دهد پشتیبانی همراه شدن با ارتفاعات پایین تر، با شکاف بالاتر از خط روند باطل ساختن

این چیزی است که چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد حول تصمیم نرخ FOMC که به ویژه باعث کاهش بازده خزانه داری آمریکا با تاریخ طولانی تر شد.

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

نمودار چهار ساعته طلایی

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

استراتژی طلای کوتاه مدت

در این مرحله به نظر می‌رسد که محرک اصلی حرکت کوتاه‌مدت قیمت طلا، همان پیشران پویای سهام و FX، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده است. و تا زمانی که شاهد ادامه این موضوع هستیم، یک استدلال اساسی برای سناریوهای ادامه روند در طلا وجود دارد.

سوال بزرگتر این است که با بالا رفتن قیمت ها در نمودار، قیمت طلا با سطوح مقاومت چگونه خواهد بود. در این مرحله، ما شاهد اندکی بازی مقاومتی در نوسان پایین 1785 هستیم. این یک عطف حمایت عمده در اوایل ماه مه و که فتیله شمعدانی دقیقاً در اطراف سطح کلید چاپ می شود و بدین ترتیب اهمیت آن به عنوان پشتیبانی برجسته می شود. سطح روانشناختی 1800 کمی بالاتر است و یک منطقه مقاومت هم‌پیوسته دیگر با چندگانه وجود دارد اصلاحات فیبوناچی در مجاورت نزدیک، در اطراف سطح 1830 ترسیم شده است.

اگر گاوها بتوانند به فشار خود ادامه دهند که احتمالاً به کاهش مداوم بازده مربوط می شود، آنگاه نقطه اصلی مقاومت در بالای سر همان نقطه ای است که من در اوایل ژوئن به عنوان یک نقطه نظر به آن نگاه می کردم. تشکیل گوه در حال افزایش ساخته شده بود، و دو سطح فیبوناچی در مجاورت نسبتاً نزدیک سطح 1880 وجود دارد.

نمودار قیمت روزانه طلا

نمودار قیمت روزانه طلا

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

— نوشته شده توسط جیمز استنلی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

تماس بگیرید و دنبال کنید جیمز در توییتر: @JStanleyFX





منبع