بازگشت نرخ پوند/دلار آمریکا نسبت به دستورالعمل پیشروی فدرال رزرو Hawkish آسیب پذیر است


نکات صحبت پوند بریتانیا

GBP/USD علیرغم واکنش محدود به این کاهش نسبت به اوایل ماه جاری ادامه می دهد شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا (CPI)اما تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره ممکن است افزایش اخیر نرخ ارز را تضعیف کند اگر بانک مرکزی تلاش خود را برای مبارزه با تورم افزایش دهد.

پیش بینی اساسی برای پوند بریتانیا: خنثی

پوند/دلار آمریکا کاهش سه هفته‌ای را متوقف می‌کند زیرا بازگشت از پایین‌ترین سطح سالانه (1.1760) را افزایش می‌دهد و نرخ ارز ممکن است در روزهای آینده بهبود بیشتری را تجربه کند زیرا یک سری از اوج و پایین‌ترین قیمت را آغاز می‌کند.

بازگشت نرخ پوند/دلار آمریکا نسبت به دستورالعمل پیشروی فدرال رزرو Hawkish آسیب پذیر است

با این حال، تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ممکن است بر دورنمای کوتاه مدت پوند/دلار آمریکا تأثیر بگذارد، زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد. جروم پاول و شرکت ممکن است خانوارها و مشاغل ایالات متحده را برای یک سیاست محدودکننده آماده کند زیرا بانک مرکزی در تلاش برای مهار تورم است.

به نوبه خود، جهش اخیر در پوند/دلار آمریکا ممکن است اصلاحی در روند گسترده‌تر باشد، زیرا به نظر می‌رسد FOMC در مسیر اجرای نرخ‌های بهره بالاتر در طول باقیمانده سال است، اما تغییری در دستورالعمل‌های آینده برای پول است. اگر کمیته بخواهد از چرخه پیاده روی خود فاصله بگیرد، سیاست ممکن است منجر به بهبود بیشتر در نرخ ارز شود.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر FOMC برنامه‌هایی برای خنثی نگه‌داشتن نرخ صندوق‌های فدرال رزرو ارائه دهد، ممکن است پوند/دلار آمریکا به روند نزولی خود از اوایل ماه جاری ادامه دهد، اما اگر نرخ ارز ممکن است برای حفظ پیشروی از پایین‌ترین سطح سالانه (1.1760) مشکل داشته باشد. بانک مرکزی در مسیر اجرای افزایش نرخ بهره در سال 2022 باقی می ماند.

— نوشته دیوید سانگ، ارز استراتژیست

من را در توییتر در @DavidJSong دنبال کنید





منبع