بازارهای هفته پیش رو: نزدک 100، داوجونز، دلار آمریکا، طلا، یورو


جو بازارهای جهانی در هفته گذشته به بهبود ادامه داد. در وال استریت، معاملات آتی ردیابی Nasdaq، Dow Jones و S&P 500 به ترتیب +1.84٪، -0.31٪ و + 0.23٪ بسته شدند. سهام فناوری شاهد رشد نامتناسبی بود. در اروپا، DAX 40 و FTSE 100 به ترتیب +0.67٪ و +0.22٪ بسته شدند. در همین حال، Nikkei 225 ژاپن 1.35 درصد رشد کرد.

PMI قوی تولید ISM ایالات متحده در اوایل هفته با تأکید بر انعطاف پذیری اقتصاد به کاهش ترس از رکود کمک کرد. این پس از آن توسط یک گزارش مشاغل قابل توجه دنبال شد. ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای 528 هزار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اضافه کرد، در حالی که رشد دستمزدها نیز شگفت زده شد.

اما، به نظر می رسد یک قطع ارتباط در راه است. از ژوئن، بازارها کاهش نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو در سال 2023 قیمت گذاری کرده اند. این علیرغم افزایش 75 واحدی در اواخر ماه گذشته است. به نظر می رسد افزایش نگرانی ها از رکود اقتصادی باعث افزایش شرط بندی برای محوریت فدرال رزرو شده است. چنین نتیجه ای ممکن است به دلیل کاهش شدید تورم رخ دهد، اما این ممکن است برای امسال طولانی باشد.

به این ترتیب، سیاست گذاران فدرال رزرو بیشتر این هفته را سپری کردند کم اهمیت جلوه دادن انتظارات بازار از چرخش در سال آینده. این امر باعث ناامیدی در احساسات می شود و گزارش مشاغل بیشتر بر این موضوع تأکید می کند. با نگاهی به آتی صندوق های فدرال، یک افزایش 25 واحدی دیگر نرخ بهره از بازارها برای امسال قیمت گذاری شد.

با در نظر گرفتن این موضوع، دلار آمریکا، طلا، یورو، ین ژاپن و وال استریت چشم‌انداز خود را به گزارش CPI بعدی می‌کشند. در هفته آینده، تورم کل ایالات متحده کاهش یافته و به 8.7 درصد در سال در ماه جولای رسیده است. این نسبت از 9.1 درصد قبل کاهش خواهد یافت. نگران کننده است که انتظار می رود گیج اصلی از 5.9 درصد قبل به 6.1 درصد در سال در سال افزایش یابد. چاپ قوی دیگر به راحتی می تواند سودهای بازار را که در هفته های اخیر مشاهده شده است، از بین ببرد.

دیگر داده‌های کلیدی اقتصادی که باید تماشا کرد عبارتند از تورم چین و ارقام تولید ناخالص داخلی بریتانیا قبل از پایان هفته ایالات متحده با دانشگاه میشیگان. فصل درآمد نیز در حال بازی است و شرکت وال دیزنی در حال گزارش است. تمرکز ویژه بر عملکرد سرویس پخش آنها خواهد بود. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

عملکرد هفتگی دلار آمریکا در مقابل. ارز و طلا

ارزها در مقابل دلار آمریکا و طلا

پیش بینی های اساسی:

چشم انداز قیمت S&P 500، Nasdaq 100 برای هفته پیش رو

بازارهای سهام ایالات متحده پس از آخرین گزارش NFP که انتشار تورم در ایالات متحده در روز چهارشنبه منتشر شد، محرک بعدی بازار خواهد بود.

چشم انداز دلار آمریکا به داده های تورم جولای پس از گزارش Gangbuster Jobs وابسته است

دلار آمریکا احتمالاً در کوتاه‌مدت با شرط‌بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو متعهد به چرخه انقباضی سخت‌گیرانه در بحبوحه داغ شدن بازارهای کار و تورم بالا باقی بماند، حمایت می‌شود.

چشم انداز دلار استرالیا: RBA و تجارت در AUD بازی می کنند

دلار استرالیا در طول هفته با افزایش نرخ RBA و سخنرانان فدرال رزرو قبل از اینکه داده های تجاری حمایتی را ارائه دهند، آن را تضعیف کردند، در طول هفته جهش کردند. کجا برای AUD/USD؟

دورنمای قیمت طلا پس از گزارش NFP Blowout متفاوت است

رشد اخیر طلا متوقف شده است زیرا آخرین گزارش NFP ترس از رکود را در حال حاضر کاهش داده است.

پیش بینی هفتگی پوند/دلار آمریکا: BoE انتظار رکود اقتصادی، شکست پوند را دارد

GBP از چشم انداز تاریک BoE رنج می برد

اگر CPI ایالات متحده نشان دهنده تورم ثابت باشد، رالی USD/CAD ادامه خواهد داشت

به روز رسانی به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) ممکن است USD/CAD را تحت تاثیر قرار دهد زیرا فدرال رزرو در تلاش برای کاهش تورم است.

پیش بینی های فنی:

پیش بینی S&P 500، Nasdaq 100، Dow Jones برای هفته پیش رو

سهام عموماً قوی بوده‌اند، اما این چشم‌انداز ممکن است در روزها/هفته‌های آینده تحت فشار قرار گیرد. سناریوها و سطوح برای تماشا

پیش بینی هفتگی پوند انگلیس (GBP): پیش بینی در مورد تولید ناخالص داخلی بریتانیا به دلیل ترس از رکود افزایش یافته است

GBP/USD همچنان تحت فشار قرار دارد تا هفته ای نسبتاً بدون حادثه از دیدگاه بریتانیا با تولید ناخالص داخلی انگلستان زیر ذره بین.

پیش بینی فنی دلار آمریکا برای هفته پیش رو: تصحیح دلار به پایان رسید؟

دلار آمریکا با معکوس شدن DXY درست قبل از پشتیبانی فنی، یک سری باخت دو هفته ای را شکست – آیا روند صعودی از سر گرفته می شود؟ سطوح کلیدی در نمودار فنی هفتگی.

پیش بینی فنی ین ژاپن: USD/JPY، EUR/JPY، GBP/JPY، AUD/JPY

ین ژاپن با قدرت تمام وارد هفته شد، اما با شروع دوباره افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده، تغییری محسوس داشت. آیا خرس های ینی بیشتری در انبار وجود دارد؟

چشم انداز فنی طلا و نقره: چشم انداز XAU/USD در زمان مبارزه XAG/USD

قیمت طلا هفته گذشته بالاتر از یک خط روند کلیدی بسته شد، اما پیشرفت تا حدودی وجود نداشت. در همین حال نقره در تلاش است تا خود را حفظ کند، آیا این نشانه ضعف است؟

پیش بینی فنی نفت خام: نمودار WTI زیان های بیشتری را در پیش رو نشان می دهد

قیمت نفت خام WTI در هفته گذشته نزدیک به 10 درصد کاهش یافت و قیمت ها را به پایین ترین سطح از فوریه رساند. نمودار این کالا نشان می دهد که ممکن است پس از شکستن به زیر سطوح کلیدی، زیان های بیشتری در پیش باشد.





منبع