این چیست و چگونه کار میکند؟


بازبینی شده توسط جیمز استنلی، 27 ژوئیه 2022

تجارت حمل ارز شامل استقراض یک ارز کم بازده به منظور خرید ارز با بازده بالاتر در تلاش برای سود بردن از تفاوت نرخ بهره است. این همچنین به عنوان “واژگونیو بخشی جدایی ناپذیر از یک استراتژی تجارت حمل و نقل را تشکیل می دهد. معامله گران به این استراتژی گرایش پیدا می کنند به این امید که پرداخت های بهره روزانه را بیش از هر گونه افزایش ارزش ارز از تجارت واقعی جمع آوری کنند.

این مقاله معاملات حمل و نقل FX را با استفاده از مثال ها توضیح می دهد و یک استراتژی تجارت حمل برتر را برای استفاده در معاملات خود ارائه می دهد.

تجارت حمل ارز چیست و چگونه کار می کند؟

تجارت حمل و نقل FX شامل استقراض ارز در کشوری است که دارای نرخ پایین است نرخ بهره (با بازدهی پایین) برای تامین مالی خرید ارز در کشوری که نرخ بهره بالایی دارد (بازده بالا). نگه داشتن این موقعیت یک شبه منجر به پرداخت سود به معامله گر بر اساس “حمل مثبت” معامله می شود.

ارز با بازده کمتر به عنوان “ارز تامین مالی“در حالی که ارز با بازده بالاتر به عنوان “ارز هدف“.

اینفوگرافیک تجارت حمل ارز

رولور

“Rollover” فرآیندی است که به موجب آن کارگزاران تاریخ تسویه موقعیت‌های باز فارکس را که پس از زمان قطع روزانه نگهداری می‌شوند، تمدید می‌کنند. کارگزار بر اساس جهت معامله، حساب را بدهکار یا بستانکار می کند (بلند یا کوتاه) و مثبت یا منفی بودن تفاوت نرخ بهره. از آنجایی که سود به عنوان یک رقم سالانه ذکر می شود، این تعدیل ها نرخ تعدیل شده روزانه خواهد بود.

نرخ بهره

نرخ بهره توسط یک کشور تعیین می شود بانک مرکزی مطابق با دستور سیاست پولی آن کشور – این از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. پس از آن یک معامله گر در زمانی که هستند، در یک موقعیت سود دریافت می کند طولانی ارز در جفت با نرخ بهره بالاتر. به عنوان مثال، اگر دلار استرالیا 4% ارائه دهد و ین ژاپن دارای نرخ بهره 0% باشد، معامله گران می توانند به دنبال خرید باشند (طولانی) AUD/JPY برای استفاده از تفاوت 4 درصدی نرخ بهره خالص.

دو تا هستند اصلی اجزای تجارت حمل و نقل FX:

1) تغییر در نرخ بهره

مؤلفه اصلی تجارت حمل و نقل حول اختلاف نرخ بهره بین دو ارز معامله شده متمرکز است. حتی اگر نرخ مبادله بین دو ارز بدون تغییر باقی بماند، معامله گر از پرداخت سود یک شبه سود خواهد برد. با این حال، با گذشت زمان، بانک‌های مرکزی تغییر نرخ‌های بهره را ضروری می‌دانند و این یک خطر بالقوه برای استراتژی تجارت حمل و نقل است.

2) افزایش/کاهش نرخ ارز

جزء دیگر استراتژی تجارت حمل و نقل بر نرخ مبادله دو ارز متمرکز است. یک معامله گر به دنبال افزایش ارزش (افزایش ارزش) ارز مورد نظر در زمان طولانی است. وقتی این اتفاق می‌افتد، بازده معامله‌گر شامل پرداخت سود روزانه و هر گونه سود محقق نشده از ارز می‌شود. با این حال، سودی که معامله‌گر در نتیجه افزایش ارزش ارز هدف می‌بیند، تنها زمانی محقق می‌شود که معامله‌گر معامله را ببندد.

زمانی که ارز هدف در برابر ارز تأمین‌کننده کاهش می‌یابد، ممکن است یک معامله‌گر پول خود را از دست بدهد، به طوری که کاهش ارزش سرمایه، پرداخت‌های سود مثبت را از بین می‌برد.

نمونه تجارت حمل ارز

در ادامه با مثال استفاده شده در بالا، اگر نرخ نقدی رسمی استرالیا در حال حاضر 4٪ باشد و ین ژاپن 0٪ بازدهی داشته باشد، یک معامله گر ممکن است تصمیم بگیرد که یک طولانی اگر احتمال افزایش جفت وجود داشته باشد، با AUD/JPY معامله کنید.

نمونه تجارت انتقال FX با استفاده از AUD/JPY

معامله‌گرانی که به دنبال سرمایه‌گذاری بر تفاوت نرخ بهره هستند، اساساً ین را با نرخ بسیار پایین‌تری وام می‌گیرند و نرخ بهره بالاتر مرتبط با دلار استرالیا را دریافت می‌کنند. در واقع، معامله گران خرده فروشی کمتر از 4 درصد دریافت خواهند کرد زیرا کارگزاران فارکس معمولاً اسپرد را اعمال می کنند.

برای مثالی دقیق از نحوه محاسبه سود تقریبی بهره یک شبه، مقاله ما را بخوانید درک جابجایی ارز خارجی.

ریسک های مرتبط با معاملات حمل و نقل

تجارت حمل ارز، مانند بسیاری از استراتژی های معاملاتی، دارای درجه ای از ریسک است و بنابراین، نیازمند اتخاذ صحیح است. مدیریت ریسک. مدیریت ریسک از زمان بحران مالی جهانی 2008/09 که منجر به کاهش نرخ بهره برای کشورهای توسعه‌یافته شد، اهمیت بیشتری پیدا کرد و معامله‌گران را مجبور کرد تا زمانی که نرخ‌های بهره عادی شوند، به سمت ارزهای پرمخاطره‌تر و پربازده بازارهای نوظهور نگاه کنند.

  • ریسک نرخ ارز: اگر ارز هدف در برابر ارز تامین مالی تضعیف شود، معامله گرانی که این جفت طولانی مدت هستند، شاهد حرکت معامله علیه خود خواهند بود اما همچنان سود روزانه را دریافت خواهند کرد.
  • ریسک نرخ بهره: اگر کشور ارز هدف، نرخ های بهره را کاهش دهد و کشور پشت ارز سرمایه گذاری، نرخ بهره را افزایش دهد، این امر باعث کاهش نرخ سود خالص مثبت می شود و احتمالاً سودآوری تجارت حمل و نقل FX را کاهش می دهد.

استراتژی تجارت FX Carry

فیلتر کردن معاملات حمل و نقل FX در جهت روند یکی از این استراتژی ها است که توسط معامله گران برتر به کار می رود. این به این دلیل است که تجارت حمل و نقل یک تجارت بلند مدت است، و بنابراین، تحلیل بازارهایی که قوی هستند مفید است. روندها.

در تلاش برای ورود به معاملات با احتمال بالاتر، معامله گران ابتدا باید به دنبال تایید روند صعودی باشند که در نمودار زیر، پس از بالاترین بالاتر و پایین تر تایید شده است.

سوگیری روند در استراتژی تجارت حامل مثبت

این شکل اوج های بالاتر و پایین ترین سطح را نشان می دهد که به موجب آن شکست خط افقی (کشیده شده در اولین اوج بالاتر) روند صعودی را تایید می کند. پس از آن، معامله گران می توانند از آن استفاده کنند تجزیه و تحلیل چند چارچوب زمانی و شاخص ها برای پیدا کردن نقاط ورودی ایده آل برای ورود به یک تجارت طولانی.

نتیجه

معاملات حامل ارز دو راه سود را برای معامله گران فراهم می کند (نرخ مبادله و تفاوت نرخ بهره) اما مدیریت ریسک ضروری است زیرا زمانی که این جفت در برابر معامله گران حرکت می کند یا اختلاف نرخ بهره باریک می شود، زیان ها به وجود می آیند.

برای معاملات با احتمال بالاتر، معامله گران باید به دنبال نقاط ورودی در جهت روند صعودی باشند و باید با استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک محتاطانه از ریسک نزولی محافظت کنند.

استراتژی تجارت فارکس خود را با منابع و راهنماهای ما بهبود بخشید

  • معاملات موفق FX حامل متکی به جفت ارزهای با روند صعودی (ارز هدف/ ارز تامین مالی) است، بنابراین برای معامله گران ضروری است که بتوانند روندها را شناسایی کنید.
  • اگر به تازگی سفر معاملاتی فارکس خود را شروع کرده اید، شما می توانید اصول اولیه را با رایگان ما بیاموزید جدید در فارکس راهنما.
  • ما همچنین طیف وسیعی از راهنمای معاملات برای تکمیل دانش فارکس و توسعه استراتژی شما.





منبع