ایالات متحده و ژاپن به جابجایی های FX، USDJPY در بالاترین سطح 24 سال پرداختند


اخبار و تحلیل USD/JPY

  • ایالات متحده و ژاپن توافق کردند که برای مقابله با نوسانات نامطلوب FX (جلسه G20 در روزهای جمعه و شنبه) با یکدیگر همکاری کنند.
  • سطوح فنی کلیدی USD/JPY قبل از داده های CPI ایالات متحده فردا
  • رویدادهای ریسک اصلی: CPI ایالات متحده، خرده فروشی و احساسات مصرف کننده میشیگان

ایالات متحده و ژاپن برای رسیدگی به نوسانات نامطلوب FX موافقت کردند

روز سه‌شنبه، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا و شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن، برای مقابله با افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی در کنار نوسانات نامطلوب در بازار ارز، توافق کردند.

بر کسی پوشیده نیست که ارزش ین به طور قابل توجهی کاهش یافته است، زیرا شاهد حرکت های شدید پایین تر در برابر ارزهای G7 هستیم. از سوی دیگر، دلار آمریکا کاملاً برعکس را تجربه کرده است و اخیراً به سطوحی رسیده است که از سال 2002 مشاهده نشده است.

کشورهای G7 تشویق می‌شوند از رژیم نرخ ارز شناور آزاد پیروی کنند، به این معنی که قیمت‌ها بر اساس تقاضا و عرضه تعیین می‌شوند، در مقابل اجازه دادن به کشورها برای مداخله مستقیم در بازار FX هر زمان که به دنبال تقویت یا تضعیف پول محلی هستند. با این حال، G7 موافق است که نوسانات بیش از حد و حرکت های بی نظم می تواند به ثبات اقتصادی و مالی لطمه بزند، همانطور که سوزوکی ژاپن اشاره کرد، “ما به دقت بازار را با احساس فوریت بالا زیر نظر داریم”.

سطوح فنی کلیدی USD/JPY که باید در نظر گرفته شود

سطوح USD/JPY به خوبی تعریف شده است، زیرا اقدامات قیمت در اطراف بالاترین سطح قبلی 137 در نوسان بود. با این حال، دیروز شاهد افزایش دوباره دلار بودیم و USD/JPY را از بالاترین قیمت اکتبر 1998 یعنی 136.89 عبور داد. از آن زمان، این جفت ارز کاهش یافته است، اما هنوز مقدار قابل توجهی از ریسک های رویداد متمرکز بر دلار وجود دارد که می تواند دلار را در کوتاه مدت حمایت کند (تقویم اقتصادی زیر را ببینید).

مقاومت از طریق سطح 136.89 باز می گردد و سپس سطح 139.10 سپتامبر 1998 آخرین سطحی است که در مسیر چاپ 140 قرار دارد. پشتیبانی با نرخ 135.60 به دنبال آن 135 است.

نمودار روزانه USD/JPY

چشم انداز قیمت USD/JPY: ایالات متحده &  ژاپن به نقل و انتقالات FX، USDJPY در بالاترین سطح 24 سال پرداخته است

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

نمودار ماهانه به شناسایی هر نقطه مرجعی کمک می کند که قبلاً قیمت در آن چرخش داشته است. با توجه به افزایش اخیر در USD/JPY، می‌توانیم به دنبال حرکت به سمت 139.90 باشیم. یک غافلگیری قوی صعودی در داده های CPI فردا می تواند جفت ارز را بالاتر ببرد، زیرا برای نشست FOMC در 27 معکوس شمارش می کنیم.هفتم.

نمودار ماهانه USD/JPY

چشم انداز قیمت USD/JPY: ایالات متحده &  ژاپن به نقل و انتقالات FX، USDJPY در بالاترین سطح 24 سال پرداخته است

منبع: TradingView آماده شده توسط ریچارد اسنو

ریسک رویداد پیش رو: CPI ایالات متحده، خرده فروشی و احساسات مصرف کننده میشیگان

داده های PMI ژاپن شگفت زده شد اما رقم 9.2% پایین ترین رقم از ژانویه امسال است. داده‌های PPI ایالات متحده در روز پنجشنبه قرار است، پیش‌بینی می‌شود که مطابق با رقم 0.8 درصدی ماه می چاپ شود. با این حال، مهم ترین ریسک رویداد برنامه ریزی شده در این هفته در قالب CPI ایالات متحده ظاهر می شود. اگر رقم پیش‌بینی‌شده 8.8 درصد محقق شود، نشان‌دهنده بازگشت به روند افزایش تورم پس از افت نسبی آوریل خواهد بود – که احتمالاً USD/JPY را تحریک می‌کند.

حداقل تا آنجا که به داستان رشد ایالات متحده مربوط می شود، به داده های خرده فروشی ایالات متحده و گزارش احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان اشاره می شود. این نسخه از احساسات مصرف کننده به پایین ترین حد خود رسید و تا دهه 1970 ادامه یافت و پیش بینی می شود که به زیر 50 قلمرو برسد. حتی اگر بخواهیم شاهد شگفتی‌های منفی در این داده‌های چاپی باشیم، بعید است که تأثیری بر فدرال رزرو و سرعت تهاجمی آن در عادی‌سازی سیاست‌ها داشته باشد. جروم پاول اشاره کرده است که می‌توانیم شاهد دردهایی در اقتصاد باشیم، اما تورم (ثبات قیمت) اولویت شماره یک فدرال رزرو باقی مانده است.

چشم انداز قیمت USD/JPY: ایالات متحده &  ژاپن به نقل و انتقالات FX، USDJPY در بالاترین سطح 24 سال پرداخته است

داده های اقتصادی زنده را از طریق DaliyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع