اگر شاخص تورم ایده آل فدرال رزرو پس از کاهش تولید ناخالص داخلی نرم شود، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد


طلا، XAU/USD، فدرال رزرو، تولید ناخالص داخلی، PCE، تجزیه و تحلیل فنی، احساسات مشتری IG – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا با کاهش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و افزایش شرط بندی فدرال رزرو افزایش یافت
  • داده های PCE نرم تر در روز جمعه می تواند افزایش XAU/USD را تشدید کند
  • داده های موقعیت یابی معامله گران خرده فروشی نیز یک سوگیری صعودی ارائه می دهد

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایش یافت و روند بهبود فلز زرد را از هفته گذشته افزایش داد. تا اینجای کار، این هفته در حال شکل گیری یک هفته مثبت است و شاید در را به روی بهترین دوره 5 روزه از اواسط ماه می باز کند. پس چرا طلا یک شبه بالا رفت؟

اقتصاد ایالات متحده پس از کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول، به طور غیرمنتظره ای 0.9 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافت. کاهش دو ماهه متوالی تولید ناخالص داخلی، ترس از رکود را به خوبی نشان نمی دهد و تمرکز بازارها بر روی چرخش فدرال رزرو ادامه دارد.

بازدهی خزانه داری تضعیف شد که نشان دهنده کم رنگ شدن انتظارات جنگ طلبان است. در سال آینده، بازارها در حال حاضر قیمت گذاری در کاهش نرخ دارند. چاپ تولید ناخالص داخلی روز پنج‌شنبه، شرط‌های مربوط به چرخش فدرال‌رزرو را بیشتر تقویت کرد و دلار آمریکا را تضعیف کرد. این به طلا اجازه داد تا سرمایه خوبی داشته باشد.

با رفتن به آخر هفته، همه نگاه ها به داده های PCE، که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است، است. قرائت هسته در 4.7% سالانه مشاهده می شود. چاپ نرم‌تر می‌تواند بر کم‌رنگ شدن شرط‌بندی‌های تورمی تاکید کند، که بیشتر انتظارات بازار را زیربنا می‌کند. این ممکن است به گرینبک لطمه بزند و در نتیجه قیمت طلا را افزایش دهد.

که گفت، بازار کار مسلما سفت باقی می ماند در ادامه این مسیر، این می‌تواند برای فدرال رزرو مشکل‌ساز باشد، که با یک معاوضه بین تلاش برای مهار تورم یا تقویت رشد مواجه خواهد شد. چنین عدم اطمینانی می تواند نوسانات را به بازارهای مالی بازگرداند.

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، طلا از میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) گذشت و خط روند نزولی از ماه مارس را آشکار کرد. این درها را به روی دستاوردهای کوتاه مدت باز کرده است. با این حال، خط روند ممکن است به عنوان مقاومت باقی بماند و تمرکز نزولی را بازگرداند. چنین نتیجه ای احتمالاً تمرکز را بر روی پایین ترین سطح جولای در سال 1681 قرار می دهد.

نمودار روزانه XAU/USD

اگر شاخص تورم ایده آل فدرال رزرو پس از کاهش تولید ناخالص داخلی نرم شود، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز احساسات طلا – صعودی

را مناحساسات مشتری G (IGCS) پیمانه نشان می دهد که تقریباً 85 درصد از معامله گران خرده فروشی طلای خالص هستند. از آنجایی که IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص متضاد عمل کند و بیشتر معامله گران همچنان صعودی هستند، این نشان می دهد که قیمت ها ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. اما نوردهی کوتاه نسبت به روز گذشته و هفته گذشته به ترتیب 17.20 درصد و 14.50 درصد افزایش داشته است. با در نظر گرفتن این موضوع، داده ها سوگیری معاملاتی صعودی-برعکس را ارائه می دهند.

اگر شاخص تورم ایده آل فدرال رزرو پس از کاهش تولید ناخالص داخلی نرم شود، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد

– نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر





منبع