امیدهای بازیابی پوند/دلار آمریکا پس از شکستن سطح پایین ماه ژوئن کم رنگ به نظر می رسد


پوند انگلیس، GBP/USD، APAC، بوریس جانسون، نفت، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • پوند انگلیس پس از شکستن پایین ترین سطح ژوئن در تلاش برای بهبود است
  • با تقویت ترس از رکود جهانی، قیمت نفت هیچ تسکینی نمی بیند
  • گاوهای GBP/USD برای امیدهای برگشت باید به پایین ترین سطح ماه ژوئن بازگردند

چشم انداز پنج شنبه آسیا و اقیانوسیه

بازارهای آسیا و اقیانوسیه پس از بسته شدن سهام در وال استریت عمدتاً با افزایش قیمت، با یک باز شدن مختلط مواجه شدند، و دلار آمریکا افزایش یافت. آخرین صورتجلسات فدرال رزرو از بین رفت و نشان داد که FOMC همچنان متعهد به مقابله با تورم است. آخرین داده‌های اقتصادی ایالات متحده نشانه‌هایی را نشان می‌دهد که تورم ممکن است واقعاً در حال کاهش باشد، با داده‌های PMI ISM در ماه ژوئن نشان می‌دهد که قیمت‌های پرداخت شده توسط شرکت‌ها، هرچند اندکی، کاهش یافته است.

در سراسر حوضچه، در بریتانیا، موقعیت نخست وزیر بوریس جانسون در دولت اعلیحضرت پس از دور دیگری از استعفا، این بار در میان اعضای جوان تر کابینه، بیشتر تضعیف شد. پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در پایین ترین سطح خود از مارس 2020 معامله شد. در حال حاضر، سرنوشت آقای جانسون نامشخص است، زیرا قوانین باید تغییر کند تا یک رای عدم اعتماد دیگر اعلام شود، و تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه استعفا در راه است وجود نداشته است.

دلار استرالیا و دلار نیوزلند نیز قربانی تقویت دلار شدند، به طوری که NZD/USD و AUD/USD تقریباً 0.5% یک شبه کاهش یافتند. کاهش سرسام‌آور قیمت کالاها در هفته‌های اخیر این دو ارز را به دردسر انداخته است. صبح امروز، شاخص خدمات گروه Ai در استرالیا برای ماه ژوئن از 49.2 در ماه قبل به 48.8 کاهش یافت. قیمت سنگ آهن در ساعات معاملاتی ایالات متحده حدود 1 درصد کاهش یافت.

قیمت نفت در شاخص‌های WTI و برنت دوباره کاهش یافت و قیمت‌ها اکنون به زیر 100 دلار در هر بشکه می‌رسد، زیرا نگرانی‌ها از رکود بر انتظارات تقاضا کشیده شده است. بانک ها و تحلیلگران پس از افت شدید این هفته، شروع به کاهش اهداف پایان سال خود برای این کالا کرده اند و انتظارات بالا را برای قیمت های بالاتر در چند هفته پیش معکوس کردند. در همین حال، در پکن، چین، مقامات دسترسی به بسیاری از اماکن عمومی را فقط برای کسانی که واکسینه شده اند محدود می کنند.

رویدادهای مهم 7 جولای:

  • ژاپن – سرمایه گذاری اوراق قرضه خارجی (02/ژوئیه)
  • فیلیپین – نرخ بیکاری (مه)
  • استرالیا – تراز تجاری (مه)

برای مشاهده تقویم کامل اقتصادی امروز اینجا کلیک کنید

GBP/USD پیش بینی فنی

پوند/دلار آمریکا در پایین‌ترین حد خود در ماه ژوئن باقی می‌ماند، اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در حال تلاش برای بازگشت هستند، هرچند اندک. اگر گاوها نتوانند دوباره آن سطح را بدست آورند، ضعف اخیر پس از شکست زیر سطح حمایت پننانت ممکن است ادامه یابد. اسیلاتورهای RSI و MACD منفی هستند و از نظر فنی، کراس برای ضعف بیشتر در آینده آماده شده است.

نمودار 8 ساعته GBP/USD

امیدهای بازیابی پوند/دلار آمریکا پس از شکستن سطح پایین ماه ژوئن کم رنگ به نظر می رسد

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع