الگوهای کندل استیک فارکس را بشناسید

با استفاده از این الگوها میتوانید فرصتهای معاملاتی را بررسی و صحت و درستی آن فرصتها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. همچنین تحلیلگران از طول کندلها و اندازه سایه برای بررسی وجود خطر اصلاح استفاده میکنند. البته توجه داشته باشید که برای تشخیص این الگو باید از خطوط روند و اسیلاتورها استفاده کنید و فقط به تشکیل سه کندل اکتفا نکنید. در صورتی که خواهان رشد و موفقیت هستید باید در کنار این الگوها از ابزارهای مختلفی کمک بگیرید. این الگو نشان میدهد که خریداران دارند تمام تلاش خود را برای افزایش قیمت میکنند ولی در نهایت ناکام میمانند. منظور از پوشش دادن این است که قسمت بالایی بدنه شمع دوم، بالاتر از بالای شمع اول و قسمت پایینی بدنه شمع دوم پایینتر از قسمت پایینی شمع اول است. نکته این کندل دوم این است که طول سایه بالایی و پایینی آن تقریباً برابر است و به همین خاطر این کندل شبیه فرفره سایت فارکس دیلی است.

اکنون که شش الگوی ابتدایی که الگوهای صعودی بودند را بررسی کردیم، زمان آن رسیده است که سراغ الگوهای نزولی برویم و بیینیم با مشاهده کدام الگوهای کندل استیک فارکس میتوانیم به وجود یک روند نزولی در آینده بازار پی ببریم. زمانی الگوی ستاره ثاقب ایجاد میشود که در ابتدای روز قیمت در پایینترین حد باز شود، روند صعودی خودش را شروع کند و سپس به یک مقاومت محکم برخورد کند و دوباره کاهش یابد. این نمودار از نظر ظاهری شبیه شمع است و به همین خاطر به آن نمودار شمعی هم گفته میشود. همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید، این الگو سایه بالایی بلندی دارد و از نظر شکلی شبیه الگوی چکش معکوس است. در الگوی پوششی صعودی یا اینگالفینگ صعودی، کندل اول کوتاه و قرمز و کندل دوم سبز و بلند است و به صورت کامل شمع اول را از نظر طولی پوشش میدهد. این سه کندل غیر از سبز یا سفید بودن یک خصوصیت مشترک دیگر هم دارند.

تکنیکالیستها یا تحلیلگران تکنیکال از این الگو به عنوان یک نشانه صعودی در بازار استفاده میکند و آن را نمایانگر پایان یک روند نزولی و شروع یک روند صعودی در بازار میدانند. برخی از معاملهگران از این الگو به عنوان نشانهای برای خطر اصلاح استفاده میکنند. در صورتی که این الگو در یک روند نزولی و در سطح حمایتی تشکیل شود، معمولاً معاملهگران به آن واکنش نشان میدهند و از آن برای کسب سود در بازار صعودی استفاده میکنند. با مشاهده چنین الگویی میتوان پیشبینی کرد که روند نزولی به روند صعودی سایت فارکس دیلی تبدیل خواهد شد. تفاوت این چکش با چکش صعودی این است که سایه بالایی چکش صعودی بلند است. وقتی چکش صعودی در بازار مشاهده شد، قیمت به کف خودش که همان سطح حمایت است میرسد و دوباره روند صعودی به خودش میگیرد. اول از هر چیز این الگو در پایان یک روند صعودی شکل میگیرد. در واقع الگوی پوششی به این صورت است که بدنه شمع دوم، بدنه شمع اول را به صورت کامل پوشش میدهد. هر چقدر طول این سه کندل بیشتر باشد، اعتبار الگوی سه سرباز سفید هم بیشتر میشود.

الگوی پوششی نزولی یکی از الگوهای کندل استیک فارکس است که در پایان یک روند صعودی تشکیل میشود. هر چه سایه طول بیشتری داشته باشد، احتمال وجود روند صعودی هم بیشتر میشود. تفاوت این الگو با چکش معکوس این است که در پایان یک روند صعودی تشکیل میشود. این در حالی است که در چکش صعودی، سایه پایین شمع بلند است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، شمع دوم قرمز رنگ و نزولی است؛ بنابراین بازار هم در ادامه یک روند نزولی را در پیش میگیرد. البته توجه داشته باشید که برای موفقیت در معامله، نباید به سبز یا قرمز بودن کندل توجه کرد. کندل اول در این الگو یک کندل صعودی (سفید یا سبز) است. معنای سفید و سیاه یا سبز و قرمز بودن یک شمع چیست؟ این کندل استیکها یا نمودارهای شمعی ابتدا در قرن 18 در ژاپن اختراع شد و پس از آن کشورهای غربی برای آنالیز بازارهای مالی از آن کمک گرفتند. الگوهای مورد بحث بیشتر برای تأیید فرصتها مناسب است. کندل استیکهای ژاپنی یا الگوهای کندل استیک فارکس یکی از ابزارهای عالی برای تحلیل بازار تبادلات ارزی هستند و به معاملهگران کمک میکنند که فرصتهای جذاب موجود در این بازار را شناسایی و در بهترین زمان ممکن از این فرصتها استفاده کنند.