افزایش ین ژاپن در هشدار مداخله با ثابت ماندن دلار آمریکا


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، BoJ، Kanda، PMI چین، معامله بدهی – نکات صحبت

  • ین ژاپن چشم معامله گران امکان مداخله را افزایش می دهد
  • را دلار آمریکا قبل از معامله بدهی، بازده خزانه کمتری را پایین می‌آورد
  • PMI چین ناامید شد و رشددارایی های مرتبط سقوط کرد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

ین ژاپن در پایان نشست آسیایی در روز چهارشنبه افزایش یافت زیرا بازارها چشم انداز مداخله مقامات ژاپنی در USD/JPY را دوباره تنظیم می کنند.

ماساتو کاندا، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد که مقامات ممکن است برای کاهش ین در حال غرق شدن اقدام کنند. وی گفت: ما از نزدیک حرکات بازار ارز را رصد خواهیم کرد و در صورت نیاز پاسخ مناسب خواهیم داد.

در مورد مداخله، او همچنین جرأت کرد، “در صورت لزوم، ما هر گزینه موجود را رد نمی کنیم.”

بانک ژاپن در سال گذشته چندین بار مستقیماً با افزایش USD/JPY مداخله کرد. خرید اولیه ین نزدیک به 137 نتوانست جریان را متوقف کند، اما بانک همچنان ادامه داد و به فروش IUSD/JPY به سمت اوج نزدیک به 152 ادامه داد.

با توجه به اینکه USD/JPY بالای 141 است، از بین رفتن استخوان فک در آینده اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. پتانسیلی برای درخواست های شفاهی بیشتر نسبت به فعالان بازار وجود دارد.

سیاست پولی بسیار سست BoJ در حال حاضر پابرجاست و تولید صنعتی امروز ژاپن برای دور شدن از این موضع مفید تلقی نمی‌شود. تولید ماه به ماه آوریل در مقابل پیش‌بینی‌های افزایش 1.4 درصدی و 1.1 درصدی قبلی، 0.4- درصد کاهش یافت.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

به نظر می رسد با رفتن به چهارشنبه، تمرکز برای چند جلسه آینده روی توافق بدهی است که تصویب می شود. انتظارات این است که پس از چندین اظهار نظر قانونگذاران واشنگتن در یک شب، این موضوع از خط خارج شود.

جدای از USD/JPY، دلار آمریکا در کل قوی‌تر است و بتای بالای AUD و NZD بیشتر از ارقام PMI چین را تحمل می‌کنند که تخمین‌ها را از دست داده‌اند.

شاخص PMI تولیدی چین برای ماه می با قیمت 48.8 در مقابل 49.5 پیش بینی شده و غیرساختی در برابر 55.2 پیش بینی شده با 54.5 رسید. این ترکیب باعث شد تا PMI ترکیبی 52.9 در مقابل 54.4 قبلی باشد.

سهام APAC همه در قرمز هستند و چشم انداز کندی رشد در منطقه آشکار می شود. KOSDAQ کره جنوبی تنها نقطه روشن در تجارت امروز است.

بازدهی خزانه داری پس از کاهش یک شبه در جلسه اروپا ثابت است. اسکناس 2 ساله بیشترین کاهش را تجربه کرد و امروز پس از کاهش 4.64 درصدی در اواخر هفته گذشته، زیر 4.4 درصد معامله شد.

کاهش بازدهی طلا را با قرارداد آتی ماهانه COMEX افزایش داد و اکنون پس از افزایش حمایت از 1936 دلار در روز گذشته، نزدیک به 1980 دلار معامله می شود.

نفت خام پس از سقوط دیروز همچنان تحت فشار است. قرارداد آتی WTI کمتر از 69.50 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت زیر 73.50 دلار است.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

سطح USD/JPY برای تماشا

USD/JPY دیروز در 140.93 به بالاترین حد شش ماهه رسید و این سطح ممکن است در آستانه اوج نوامبر 2022 در 142.25 مقاومت ایجاد کند. و نقطه شکست نزدیک به 143.50.

در جهت نزولی، حمایت ممکن است در نقاط شکست 138.75، 138.18، 137.91 و 137.77 قرار گیرد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCarthyFX در توییتر





منبع