افزایش قیمت نفت خام در کاهش مشکلات بانکی و مشکلات عرضه. WTI بالاتر؟


نفت خام، دلار آمریکا، WTI، SVB، FDIC، عراق، کردستان، ترکیه، نوسانات – نکات گفتگو

  • نفت خام این هفته پس از اقدام FDIC به زندگی بازگشت
  • به نظر می رسد که بخش بانکی در حال حاضر این روند را ثابت نگه داشته است و احساسات را تقویت کرده است
  • مشکلات تامین محصولات انرژی همچنان ادامه دارد. برای WTI کجا؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نفت خام یک شبه افزایش یافت زیرا با نجات SVB Financial که توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) اعلام شد، احساسات افزایش یافت. به نظر می رسد کاهش ارزش دلار و نگرانی های عرضه نیز محرکی برای افزایش قیمت بوده است.

فروش SVB به First–Citizens Bank & Trust Company نگرانی‌های مربوط به سرایت مشکلات بانکی را در حال حاضر برطرف کرده است. بیانیه FDIC سوءمدیریت را به عنوان عامل اصلی نابودی بانک متمرکز بر صنعت فناوری برجسته کرد.

FDIC قبلاً پشتیبان بانک مشکل دار Signature بانک بود. همراه با رگولاتورهای سوئیسی که از Credit Suisse با پیوند با UBS حمایت می کنند، به نظر می رسد بازارها نفس راحتی کشیده اند.

سهام ریپابلیک بانک نیز یک شبه به دلیل گمانه زنی مبنی بر اینکه FDIC ممکن است برای کمک به آنجا نیز وارد عمل شود، افزایش یافته است.

علیرغم اینکه بازدهی خزانه داری روند صعودی خود را از سر گرفت، دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی نرمتر بود. کل منحنی که در یک مسطح کردن خرس (وارونگی) بالا رفته است، در حالی که اسکناس دو ساله معیار پس از لمس 3.56 درصد در روز جمعه، به بالای 4.0 درصد باز می گردد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

گزارش ها حاکی از آن است که یک دادگاه داوری بین المللی به نفع عراق رای داده است و این بدان معناست که ترکیه دیگر نمی تواند از طریق خط لوله به نفت کردستان دسترسی پیدا کند.

تخمین زده می شود که تأثیر آن ممکن است حدود 400 تا 450 هزار بشکه کمتر در روز باشد که به بازار جهانی ضربه می زند.

به خودی خود، مقدار زیادی در تغییر عرضه نیست، اما شاید منعکس کننده عصبیت در بخش انرژی در پس زمینه جنگ اوکراین با توجه به این حرکت قیمت باشد.

در جلسه ایالات متحده، قرارداد آتی WTI بیش از 5 درصد در روز به پایان رسید و 73 دلار را فرا گرفت. در همان زمان، نوسانات نفت از اوج هفته گذشته کاهش یافت، که ممکن است نشان دهنده درجه ای از آسایش با رالی باشد.

شکاف بین قراردادهای آتی نفت خام WTI و بنزین RBOB نیز ممکن است از عملکرد فعلی قیمت حمایت کند. گسترش کراک اختلاف قیمت بین نفت خام WTI و بنزین پالایش شده RBOB را دوشاخه می کند.

نفت خام WTI، گسترش ترک، عقب‌نشینی/کانتانگو، نوسانات (OVX)

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع