افزایش قیمت نفت به دلیل خطرات اختلال در عرضه، اما بادهای مخالف در انتظار، سطوح کلیدی قابل مشاهده است


پیش بینی قیمت نفت:

  • روغن قیمت به دلیل خطرات اختلال در عرضه، به بهترین سطح خود در دو هفته گذشته رسیده است
  • با وجود دستاوردهای اخیر، چشم انداز فنی برای نفت خام WTI تا حدودی نزولی است
  • این مقاله به سطوح کلیدی فناوری می‌پردازد که باید در جلسات آینده تماشا کنید

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: طلا برای شکستن 2000 دلار دشوار است

قیمت نفت (آتی WTI) بهبود خود را تمدید کرد و برای دومین جلسه متوالی پیشرفت کرد و روز سه‌شنبه به بهترین سطح خود در دو هفته گذشته نزدیک به 73.75 دلار صعود کرد. پس از مناقشات سیاسی بین عراق، اقلیم نیمه خودمختار کردستان عراق و ترکیه که صادرات حدود 450000 بشکه نفت خام در روز را متوقف کرد، این افزایش ها ناشی از اختلال در جریان انرژی بود.

اگر جریان ها به زودی بازسازی نشود، عرضه جهانی ممکن است محدود شود و علیرغم افزایش باد مخالف برای کالاهای مرتبط با رشد، از جمله افزایش احتمال رکود در ایالات متحده، در کوتاه مدت رشد صعودی نفت را تقویت کند. به همین دلیل، تاجران باید تحولات خاورمیانه را به دقت زیر نظر داشته باشند، حداقل تا زمانی که اصطکاک‌های منطقه‌ای کاهش یابد.

از نقطه نظر فنی، جهش اخیر امیدوارکننده است، اما نفت در افق میان‌مدت پس از فروش از اوایل ماه مارس، با قیمت‌ها پایین‌تر از میانگین متحرک 200، 100 و 50 روزه، به سمت نزول در یک افق میان‌مدت گرایش دارد. با این حال، مسیر کمترین مقاومت ممکن است در سه ماهه دوم سال 2023 کمتر باشد.

در صورت بازگشت نزولی، حمایت اولیه روی 72.50 دلار باقی می ماند و به دنبال آن سطح روانی 70.00 دلار قرار می گیرد. اگر این کف به طور قاطع برداشته شود، سود فروش می تواند در کوتاه مدت تسریع شود و راه را برای آزمایش مجدد پایین ترین سطح 2023 در 64.25 دلار هموار کند. در نقاط ضعف بیشتر، تمرکز بر روی منطقه 62.00 دلاری، حمایت محوری بعدی که باید در نظر داشت، تغییر می کند.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند کنترل بازار را حفظ کنند و نفت را اندکی بالاتر ببرند، مقاومت خط روند به 76.25 دلار نزدیک می شود که نزدیک به میانگین متحرک ساده 50 روزه است. احتمالاً قیمت‌ها از این منطقه رد می‌شوند، اما در یک سناریوی شکست، خریداران می‌توانند برای حمله به سطح 80.00 دلار، که مطابق با 23.6% اصلاح فیب در فروش 2022/2023 است، قدرت پیدا کنند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -14٪ 40% -2٪
هفتگی -27٪ 116% -8٪

نمودار فنی قیمت نفت

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار آتی نفت WTI با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع