افزایش قیمت طلا پیش از حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی، زیرا XAU/USD خط روند اصلی را پاک می کند


طلا، XAU/USD، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFPs)، فدرال رزرو، تجزیه و تحلیل فنی، احساسات مشتری IG – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا در بهترین رالی یک روزه در تقریبا 4 ماه گذشته افزایش یافت
  • چاپ نرم‌افزار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ممکن است به افزایش آن کمک کند
  • با این حال، واگرایی بازار از فدرال رزرو خطری برای XAU ایجاد می کند

قیمت طلا در بهترین رالی یک روزه در حدود ۴ ماه گذشته ۱.۴۵ درصد افزایش یافت. نگاهی دقیق تر به عملکرد قیمت نشان داد که XAU/USD با تضعیف بازدهی دلار آمریکا و خزانه داری اولیه افزایش یافت. این یک سناریوی ایده آل برای فلز زرد ضد فیات بود.

واکنش در بازارهای ارز و اوراق قرضه ممکن است این باشد که معامله گران از قبل خود را برای گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه آماده کرده بودند. با وجود اینکه تورم همچنان در بالاترین حد خود در 40 سال اخیر قرار دارد، چاپ نرم‌تر می‌تواند باعث تضعیف وضعیت انقباض فدرال رزرو شود.

در ماه جولای، ایالات متحده در مقایسه با 372 هزار شغل در ماه ژوئن، 250 هزار شغل اضافه کرده است زیرا نرخ بیکاری در 3.6 درصد ثابت است. میانگین درآمد ساعتی از 5.1 درصد قبل اندکی کاهش یافته و به 4.9 درصد در سال در سال رسیده است. ارقام بسیار بدتر از حد انتظار، بر نگرانی های فزاینده در مورد رکود تاکید می کند.

اگر معامله گران به تمرکز بر کاهش نرخ بهره در سال 2023 ادامه دهند، این ممکن است برای طلا ایده آل باشد. به طور کلی Fedspeak تلاش کرده است انتظارات از یک محور را فرونشاندن.

این راه اندازی بازارهایی برای a ناامیدی بالقوه، طلا را در خطر قرار می دهد. گفته می‌شود، این بدان معنا نیست که معامله‌گران شروع به پذیرش واقعیتی می‌کنند که فدرال رزرو در تلاش برای ارائه آن است. همانطور که اقتصاددان معروف جان مینارد کینز گفت: “بازارها می توانند بیش از آن که شما حلال بمانید غیرمنطقی باقی بمانند”.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا از ماه مارس بالاتر از خط روند نزولی کلیدی شکست و دری را برای بازگشت گسترده‌تر باز کرد. گفته می‌شود، در زمان پست کردن، دنباله‌روی صعودی وجود ندارد. به نظر می رسد مقاومت فوری سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% در 1803 باشد. فراتر از آن، میانگین متحرک ساده 100 روزه می تواند به عنوان مقاومت حفظ شود. این ممکن است تمرکز منفی گسترده‌تری را حفظ کند. در غیر این صورت، یک چرخش پایین تر، تمرکز را بر روی 1753 قبل از نزدیک شدن به پایین ترین حد ژوئیه قرار می دهد.

نمودار روزانه XAU/USD

افزایش قیمت طلا پیش از حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی، زیرا XAU/USD خط روند اصلی را پاک می کند

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز احساسات طلا – صعودی

را مناحساسات مشتری G (IGCS) پیمانه نشان می دهد که تقریباً 78 درصد از خرده فروشان طلای بلند هستند. از آنجایی که IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص متضاد عمل کند، و اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران هنوز طولانی هستند، به نظر می رسد که این نشان می دهد که قیمت ممکن است به افت ادامه دهد. با این حال، قرار گرفتن در معرض صعودی نسبت به روز گذشته و هفته گذشته به ترتیب 6.41 درصد و 15.90 درصد کاهش داشته است. با در نظر گرفتن این موضوع، تغییرات اخیر در موقعیت‌یابی نشان می‌دهد که روند قیمت ممکن است به سمت بالاتر معکوس شود.

افزایش قیمت طلا پیش از حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی، زیرا XAU/USD خط روند اصلی را پاک می کند

– نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر

* نمودارهای احساسات مشتری IG و داده های موقعیت یابی استفاده شده از گزارش 4 آگوست





منبع