افزایش قیمت طلا در آستانه SMA 50 روزه


نکات قابل بحث قیمت طلا

قیمت طلا به عنوان به روز رسانی به قیمت طلا، پیشرفت هفته گذشته را پس می دهد شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) به گمانه زنی ها برای افزایش 75 بشکه ای دیگر نرخ بهره فدرال رزرو دامن می زند و این فلز گرانبها ممکن است به دنبال کردن شیب منفی SMA 50 روزه (1740 دلار) ادامه دهد، زیرا جلوتر از میانگین متحرک معکوس می شود.

افزایش قیمت طلا در آستانه SMA 50 روزه

قیمت طلا به پایین ترین حد هفتگی (1694 دلار) معامله می شود زیرا بازده خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح ماهانه می رسد و اگر این فلز گرانبها در آستانه تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد نرخ بهره در 21 سپتامبر با کاهش بیشتری روبرو شود. نمی تواند از پایین ترین سطح ماهانه (1689 دلار) دفاع کند.

با نگاهی به آینده، چسبندگی شاخص CPI ایالات متحده ممکن است FOMC را تشویق کند تا رویکرد فعلی خود را در مبارزه با تورم حفظ کند. نایب رئیس لائل برینارد اصرار دارد که “برای اطمینان از اینکه تورم در حال کاهش به 2 درصد است، لازم است چندین ماه شاهد تورم پایین ماهانه باشیم.” بانک خانواده ها و مشاغل آمریکایی را برای یک سیاست محدودکننده آماده می کند.

تا آن زمان، پیشروی از پایین ترین سطح سالانه (1681 دلار) ممکن است همچنان به روند کاهشی خود ادامه دهد ابزار CME FedWatch منعکس کننده احتمال 100 درصدی برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره است و به روز رسانی خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP) ممکن است بر چشم انداز قیمت طلا تأثیر بگذارد. جروم پاول و شرکت مسیر تندتری را برای نرخ های بهره ایالات متحده پیش بینی می کند.

با این گفته، قیمت طلا ممکن است تا حد زیادی منعکس کننده یک رابطه معکوس با بازدهی خزانه داری باشد، زیرا فدرال رزرو به چرخه صعود خود ادامه می دهد و شمش ممکن است به دنبال کردن شیب منفی SMA 50 روزه (1740 دلار) در حین معکوس شدن ادامه دهد. جلوتر از میانگین متحرک

نمودار روزانه قیمت طلا

تصویر نمودار قیمت روزانه طلا

منبع: نمای معاملاتی

  • جهش اخیر در قیمت طلا حفظ شده است شاخص قدرت نسبی (RSI) خارج از قلمرو اشباع فروش، اما به نظر می رسد پیشرفت از پایین ترین سطح ماهانه (1689 دلار) جلوتر از SMA 50 روزه (1740 دلار) در بحبوحه تلاش ناموفق برای بسته شدن به بالای منطقه 1726 دلار (38.2 درصد اصلاح) متوقف شده است.
  • شکستن/نزدیک شدن به زیر 1690 دلار (61.8 درصد اصلاح) تا 1695 دلار (61.8 درصد گسترش) پایین ترین سطح سالانه (1681 دلار) را در رادار به ارمغان می آورد، با حرکت به زیر پایین ترین حد مارس 2021 (1677 دلار) باز کردن 1670 دلار (50 درصد گسترش) ) منطقه، که تا حد زیادی با پایین ترین سطح ژوئن 2020 (1671 دلار) مطابقت دارد.
  • با این حال، اگر قیمت طلا به دفاع از پایین ترین سطح ماهانه (1689 دلار) ادامه دهد، ممکن است قیمت طلا با شرایط محدودی روبرو شود، با حرکت به بالای 1726 دلار (38.2٪ اصلاحی) که دامنه را برای یک حرکت دیگر در میانگین متحرک افزایش می دهد.

توصیه شده توسط دیوید سانگ

ویژگی های معامله گران موفق

— نوشته دیوید سانگ، استراتژیست ارز

من را در توییتر در @DavidJSong دنبال کنید





منبع