افزایش قیمت طلا با توجه به نظر دلار و بازدهی به فدرال رزرو. آیا XAU/USD بهبود می یابد؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، بازده واقعی، تورم – نکات صحبت

  • در حالی که بازارها ریسک های رکود را می سنجند، طلا توانسته است کشش خاصی پیدا کند
  • دلار آمریکا و بازدهی کاهش یافته است و در حال حاضر طلا را تقویت کرده است
  • اگر فدرال رزرو طبق انتظارات در این هفته افزایش یابد، این اتفاق خواهد افتاد XAU/USD سود?

با کاهش ارزش دلار آمریکا، طلا تا پایان هفته گذشته صعود کرد. بازده اسمی آمریکا و بازده واقعی آمریکا نیز پایین آمدند و به قیمت طلا کمک کردند.

انتظار می رود در اواخر این هفته، فدرال رزرو با توجه به قیمت گذاری در بازار آتی و از قیمت های سوآپ شاخص یک شبه (OIS) نرخ ها را 75 واحد پایه (bps) افزایش دهد.

به نظر می رسد این تصور رو به رشد در بازار وجود دارد که احتمالاً فدرال رزرو به اندازه کافی افزایش نرخ بهره را انجام داده است تا کار مهار تورم «چشم آب» را انجام دهد.

در حالی که جانت یلن، وزیر خزانه داری، خطر رکود در هفته گذشته را کم اهمیت جلوه داد، تجربه اغلب مورد استناد فدرال رزرو در اوایل دهه 1980 خلاف این را نشان می دهد.

در آن دوره، پل ولکر، رئیس فدرال رزرو، از حمایت هر دو دولت کارتر و ریگان برای خاموش کردن تورم بسیار بالا برخوردار بود. او این کار را با تشدید شرایط پولی تهاجمی انجام داد و تاکتیک هایش موفق بود.

این تجربه بود که به بسیاری از بانک‌های مرکزی منجر شد که تعصب نامتقارن را در چارچوب سیاست پولی خود تقویت کنند. این تمایل خطر تورم بالا را به منظور تحریک حداکثر رشد پایدار امکان پذیر می کند.

مهار موفقیت آمیز تورم در دهه 1980 به قیمت دو رکود تمام شد. فدرال رزرو هرگز نتوانسته است تورم را بیش از 2 درصد بدون رکود کاهش دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر فدرال رزرو نرخ های به اندازه کافی بالا داشته باشد، در صورت وقوع چنین اتفاقی، آنها مقداری مهمات برای تحریک فعالیت های اقتصادی خواهند داشت.

به نظر می رسد که بازار با توجه به بازدهی خزانه داری، به ویژه در بخش 2 تا 10 ساله منحنی، به این درک رسیده است. بازدهی در آنجا 11-15 واحد در روز جمعه کاهش یافت.

کاهش بازدهی خزانه داری می تواند منجر به کاهش ضعف دلار شود. اگرچه، این نیز یک خطر بالقوه را برای محیطی که از دلار آمریکا حمایت می کند، مشاهده می کند. این معضل است که به نظر می رسد یک تلاقی برای بازارها به طور کلی و برای قیمت طلا ایجاد کند.

طلا در برابر بازده واقعی 10 ساله آمریکا، بازده اسمی 10 ساله آمریکا، شاخص USD (DXY)

نمودار طلایی

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع