افزایش طلا پس از افزایش Dovish فدرال رزرو، روند صعودی را تقویت کرد، شکست در بازی


پیش بینی قیمت طلا:

  • قیمت طلا پس از افزایش شدید فدرال رزرو در ماه مارس، افزایش یافت FOMC ملاقات
  • بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد، اما نشان داد که چرخه انقباض آن در حال پایان است.
  • چشم انداز بنیادی طلا همچنان مثبت است

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: تجارت طلا – سه نکته مهم برای تجارت طلا

قیمت طلا روز پنجشنبه در بحبوحه ضعیف شدن دلار آمریکا پس از اینکه FOMC یک افزایش اندک نرخ بهره را ارائه کرد و نشان داد که کمپین انقباضی آن ممکن است به پایان خود نزدیک شود، افزایش یافت. در معاملات اواخر صبح، XAU/USD حدود 1% افزایش یافت و به 1,986 دلار رسید و به بالاترین حد خود در سال 2023 نزدیک شد، درست بالاتر از سطح روانی 2000 دلار که دوشنبه گذشته تعیین شد.

آشفتگی اخیر بخش بانکی باعث شده است که فدرال رزرو موضع محتاطانه تری اتخاذ کند و چرخه پیاده روی کمتر تهاجمی را نسبت به آنچه که چند هفته پیش در تلگراف بود، پیش بینی کند، زمانی که پاول یک بمب جنگی را در مقابل کنگره انداخت. در واقع، FOMC تنها انتظار دارد که هزینه های استقراض را برای آخرین بار در سال جاری به 5.00-5.25 درصد افزایش دهد، که بسیار کمتر از اوج نرخ 5.70 درصدی پیش بینی شده توسط بازار در اوایل این ماه است.

این ایده که نرخ پایانی در دسترس است، همراه با گمانه زنی فزاینده مبنی بر اینکه بانک مرکزی مدت کوتاهی پس از آن سیاست را کاهش خواهد داد، احتمالاً برای دارایی های بدون بازده، از جمله فلزات گرانبها، صعودی خواهد بود. این بدان معناست که طلا می تواند در میان مدت در یک مسیر صعودی باقی بماند، به خصوص اگر آشفتگی مالی دوباره ظاهر شود و خطرات سیستماتیک را تهدید کند.

از نظر تحلیل تکنیکال، اگر طلا پیشرفت خود را در جلسات آتی افزایش دهد، اولین سقفی که باید در نظر گرفته شود در منطقه 2000/2015 دلار ظاهر می شود. با افزایش قدرت و شکست قاطع، تمرکز روی مقاومت کانال در 2050 دلار و به دنبال آن 2078 دلار، بالاترین میزان سال گذشته، تغییر می کند. برعکس، اگر فروشندگان بازگردند و جرقه عقب نشینی کنند، پشتیبانی اولیه 1975/1965 دلار است. زیر آن، منطقه مورد علاقه بعدی 1920 دلار و پس از آن 1900 دلار است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -5٪ 17% 3%
هفتگی 5% 18% 10%

نمودار فنی قیمت طلا

نمودار آتی طلا با استفاده از TradingView تهیه شد





منبع